Proturbo  Autodiagnoosi

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13526
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #75 : 04.04.2011, 11:16:10 »
Tuo katti asia, ootta siis tyhjentäny sisuskalut pois kokonaan ( tuossa edellisessä, jos oikein ymmärsin on vedetty putki katin läpi?)

Eikö nuo sitten haittaa katastuksessa päästömittauksia? Vai onko ihan tarpeeton koko katti savutusta ajatellen?
Diiselissä katti ei meinaa kuin lisä tukkeita... savut kun on mitä mitataan ja niihin se ei vaikuta ainakaan pienentävästi mitenkään... niinkuin Taavi jo mainitsi...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #76 : 04.04.2011, 12:00:46 »
Tuli vahingossa sama viesti kax kertaa :)
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011, 12:06:21 kirjoittanut blackmoor »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #77 : 04.04.2011, 12:06:52 »
Ja siis tämä tyhjäys tarkoittaa kirjaimellisesti sitä että sisuskalut ( jalometalli kennosto) pois kokonaan? Ja ei varmasti haittaa katastustuloksia?

Voisiko odottaa jonkinlaista tehonlisäystä tollaseen 97 puol milliä ajettuun tdi:hin ko. operaatiolla?

Ei taatusti haittaa katsastusta, saattaa jopa hivenen hyödyttää.

Kyllä se katin tyhjäys tuo pikkuista lisää tehoihinkin, mutta mitään järisyttävää on turha odotella.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #78 : 04.04.2011, 12:09:58 »
Muistaako kukaan, paljonko on pakoputken ulkohalkaisija siinä katin kohdalla? Auto siis 850 TDI, jos sillä on jotain merkitystä.
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #79 : 04.04.2011, 12:10:31 »
Diisselistä ei mitata katsastuksessa päästöjä mihin katti vaikuttaa :idiot2: Omasta käyttiksestä hakkasin katin tyhjäksi viimesyksynä ennen leimaa ja hyvin meni läpi niiltä osin, merkillä ei liene suurta merkitystä tässä asiassa ::)

Tehonlisäykseen en ota kantaa mut kulutus voi tippua pari desiä satkulle :o
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #80 : 04.04.2011, 12:24:36 »
Kyllä se katin tyhjäys tuo pikkuista lisää tehoihinkin, mutta mitään järisyttävää on turha odotella.

Tehonlisäykseen en ota kantaa mut kulutus voi tippua pari desiä satkulle :o

Tähän sen verran täsmennän, että tehonlisäys tulee luultavasti lähinnä siitä, että vanha ahdistava katti poistetaan ja tehot palautuu sinne missä niiden pitäisi ollakin. Tuskin uudessa autossa tehoeroa edes huomaisia.

Mutta joka tapauksessa, ei tuosta katin tyhjäyksestä mitään ihmeellistä teholisää saa, mutta kenties pienen piristyksen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #81 : 05.04.2011, 10:15:37 »
Muistaako kukaan, paljonko on pakoputken ulkohalkaisija siinä katin kohdalla? Auto siis 850 TDI, jos sillä on jotain merkitystä.

Eiköhän tuo ollut 2.5"
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #82 : 08.04.2011, 13:31:44 »
Pistät tuon uuden vauhtiksen kaveriksi V70II korisen tdi:n asetelman niin kestää sopivalla ahtimella päälle 600nm. 2500rpm kohdilta kestää ottaa jo reilut 500nm, 3000rpm kohdilta reilusti enemmän

Tsekkasin muuten uteliaisuuttani, että V70 I ja V70 II TDI:n varaosanumero on kytkinsarjoille (ainakin tänä päivänä) ihan sama.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Mpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #83 : 11.04.2011, 19:28:22 »
milläs te saatte noi nokilekat toimiin...??? itsellä kun vedättää ja paineet menee tuonne 1,5 bar korville hyytyy kun seinään ja jonkun sekunnin päästä taas vetää ja samaa jatkuu koko ajan..... katkooko se syöttöä vai mikä maksaa...??? oisko viisailla hyviä neuvoja/kokemuksia... :idiot2:
Volvo on voimaa ja turbo volvo on ylivoimaa!

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #84 : 11.04.2011, 19:44:49 »
Onkos näissä volvojenkin ecuissa alunperin vain 2 bar map? Ainakin audin kopassa on tuollainen 2 bar map, rupeaa sen takia katkomaan menoa kun menee liikaa yliahtojen puolelle. Eli anturi ei tunnista painetta joka menee yli 2 bar apsoluuttista. Tuosta selviää vaihtamalla toisen map anturin, 2,5 bar tai suurempi.  Tai jos näissä volvon msa ecuissa on jo tuo 2,5 bar map, niin sitten vaan isompi, 3 bar tai vielä suurempi. Vähän sama kuin tekisi ahtomodin, ilman sitä syötön pätkintää.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2011, 19:47:01 kirjoittanut Razur »

Poissa Mpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #85 : 11.04.2011, 20:09:29 »
mistähän tommosen 3sen mapin löytäis ???
Volvo on voimaa ja turbo volvo on ylivoimaa!

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #86 : 11.04.2011, 20:17:32 »
Onkos näissä ulkoinen vai sisäinen anturi? Jos ulkoinen, niin esim: http://shop.vems.hu/catalog/sensor-p-89.html
tai sisäinen: http://shop.vems.hu/catalog/bare-sensor-p-141.html

Poissa Mpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #87 : 12.04.2011, 14:53:40 »
Niin.... siitä ei kyllä ole hajua........
Volvo on voimaa ja turbo volvo on ylivoimaa!

Poissa Sami_H

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #88 : 12.04.2011, 16:40:07 »
Ulkoinen näissä on, siellä naftansuodattimen vieressä.
3 bar nostaa sen 50% maksimia, eli semmonen vähintään.
Toki ohjelmalla saa sitten sen 2 minkä anturi ymmärtää.

Poissa Mpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #89 : 20.04.2011, 19:41:50 »
juuu kiitoksia! täytyy koittaa yrittää tilaille semmonen  :idiot2:
Volvo on voimaa ja turbo volvo on ylivoimaa!

 

Samppasport  Futurez