Futurez  Kulkukoira

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344600 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #645 : 15.10.2014, 06:29:14 »
Päivitystä: 463000km. Ahtoja 2bar. Kytkin luistaa vähän vitosella, alle 120kmh nopeuksissa, painekkin tosin nousee 2,2bar+...
Ei muuta raportoitavaa, kuin että: ei mitään ongelmia...
(ihme kottero!)   ;D

En enää jaksa edes pellin alle vilkuilla harvasepäivä, kerran viikossa sen verran voi aikaa heittää hukkaan... :2funny:

Ei tosin ole enää ihan niin paljon tullut kilsojakaan, mutta kun niitä tulee, niin saa kyllä KENKEE!!
« Viimeksi muokattu: 15.10.2014, 06:31:48 kirjoittanut kenkee »
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #646 : 22.10.2014, 21:35:44 »
Piti iha käyvä vihkosta kahtomassa kilometrit ja laskea , nyt on ajettu pyöreesti 40400km kovalla vauhtipyörällä ja vieläki kulkee , ainut mikä jurisee on pakoputki vakaajatankoon kun oikein uhalla väännättää...

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #647 : 23.10.2014, 06:45:55 »
Täällä kans menty 57tkm deekun vauhtipyörällä :)

Poissa ntoivola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #648 : 07.12.2014, 18:54:55 »
Millä te olette huijanneet tota orkkis mappia että ootte saanut ahtamaan yli sen 1.5bar. Mulla on nyt yksin kertainen reikä bleedi siinä mapin letkussa. Sillä tuntui tökkivän joten rupesin arpomaan ja tutkimaan mikä aiheuttaa ja mitä. Kyseessa siis 15.7 automaatilla!

Nyt kokeiltu seuraavat eväät:


-Täysin vakiona 0.9bar
-Pelkällä ahtomodilla 1.2bar
-Vetämällä letku ahtoputkesta suoraan hukkiksen kellolle 1.3bar
-vakiona evryn kanssa 1.0bar
-ahtomodi+evry 1.45bar enempää ei nouse ilman vikatilaa
-evry+letku ahtoputkesta hukkikselle 1.6 jonka jälkeen vikatilaan.
-evry+letku ahtoputkesta hukkikselle+map letkuun bleedi 1.6-1.8bar jonka jälkeen vika tilaan, vaihtelevasti välillä ei taas nouse kuin 1.3bar?
-evry+letku ahtoputkesta hukkikselle+map letku kokonaan irti imusarjasta. Vikavalo palaa kokoajan. Kaasu pohjassa 1.3-1.6bar 3/4 kaasulla 1.8-2.2bar. Niin kauan kunnes turbiini puree ei ahdot nouse kuin 1.4-1.5bar.

Tutkimista jatketaan!
Tälläistä tuli havaittua käyttäkööt jokainen tietoa miten parhaakseen näkee.
Auto tyhjää putkea lukuun ottamatta vakio!

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #649 : 07.12.2014, 19:55:10 »
Miten on porukka toteuttanu tuon ahtopaineen ohjauksen turbon vaihdon jälkeen, esim he221w tai hx27w? Kun hukkis toimii vähän erilailla kun tuossa vakiossa...

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #650 : 07.12.2014, 20:10:28 »
Jättää sen ahtosolenoidin roikkumaan piuhan päähän ja hukkaportille perinteinen ohjaus. Näin ei syty vikavaloa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #651 : 08.12.2014, 05:18:53 »
Torstaiksi tilattu penkitys... ;)
Saas nähä, mihin suuntaan ollaan menty, vaiko minnekkään, tahi, hajoaako koko kiesi! :2funny:
Edelleen kuitenkin on "vakio" ja paine 2bar... ajettu 470tkm...
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa ntoivola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #652 : 08.12.2014, 11:40:01 »
Onkohan tossa automaatissa joku väännön mittari? Tänään pääs ahdot karkaamaan 2.2bar jolloin laatikon vikavalo rupes vilkkumaan. Hetken ajeltuani valo sammui! Rupesin vaan miettimään jos toi automaatin kesto on tota luokkaa niin pitää vissiin ruveta suunnittelemaan auton vaihtoa.

Muuten toimii nyt hyvin mutta ahdot heittelee ihan sikana. Välillä ei ahda kuin 1.4bar ja välillä taas livistää yli 2bar. Osa kaasulla ahtaa aina paremmin kuin urku auki. Ruuan määrä kun säätelee niin kaasu pohjassa ahdot pysyy samana mutta osa kaasun ahtoihin tuntuis vaikuttavan.

Täytyy seuraavaksi kokeilla ihan manuaali bleedillä vetää ja jättää koko sähköventtiili pois välistä.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #653 : 08.12.2014, 12:53:45 »
AW50-42 taitaa "varmasti" kestää vääntöä 350nm. Kai tuossa jokin varmuusraja on, mutta tuskin sitä ihan hirveästi enempääkään kannattaa kiusata mikäli autolla meinaa ajaa pitempään.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #654 : 09.12.2014, 03:33:10 »
Onkohan tossa automaatissa joku väännön mittari?

Ei. Jos se antaa periksi (eli luistaa, joka valonkin sytyttää) niin se on rikki tai riittämätön.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa ntoivola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #655 : 09.12.2014, 07:57:51 »
Ei. Jos se antaa periksi (eli luistaa, joka valonkin sytyttää) niin se on rikki tai riittämätön.

Automaatti ei luistanut silloin kun valo rupesi vilkkumaan. Enkä sen jälkeenkään huomannut mitään muutosta laatikon toiminnassa.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #656 : 09.12.2014, 13:52:07 »
Automaatti ei luistanut silloin kun valo rupesi vilkkumaan. Enkä sen jälkeenkään huomannut mitään muutosta laatikon toiminnassa.

Kaverilla on ohjelmoitu väykkymersu automaatilla ja siinäkään ei huomannut että luistaisi, mutta sen takia se vikatilaan menee kun kolmosella lusikka lattiassa kiihdyttää (kierrosnopeuspulssi virheellinen jää muistiin). Nykyään alkaa jo huomata sen lipsumisen kuskikin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #657 : 10.12.2014, 13:19:07 »
Mitenkäs esimerkiks ahto/evry modilla, isolla coolerilla ja 3" rännillä piristetty 850 tdi kiihtyy 0-100km/h ja 80-120km/h?
Eikös noista sen aika liki pari sataa hevosta saa tollain? Mimmosia vääntölukemia?

Sillä kyselen jos itsekkin siirtyis voimasavun pariin :D
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #658 : 10.12.2014, 21:24:57 »
7-7,5sek 0-100, jopa alle,(mitattu videolta) jos uskaltaa kiduttaa kytkintä lähdössä suoraan kakkosella ja lappu lattiassa!!  ;D Ja miksi ei uskaltaisi, koitettu useamman kerran kuitenkin... 450nm väännöt ei ole mikään saavutus edes ja juurikin huomenna (to 11.12), olisi tarkoitus vielä kerran penkittää tuo oma ja katsoa, mitä sieltä löytyy, vai löytyykö mitään... :2funny:  (kesärenkaat rullia varten on jo kontissa kuitenkin)
Tuo oma on kuitenkin "vakio" ja ihan uteliaisuuttani vien Motestille koitettavaksi, onko lukemat yhtään edes parantuneet ekasta mittauksesta...
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #659 : 10.12.2014, 21:27:39 »
200 menee rikki, pidän peukkuja.
Onkos dampperi vaihettu, vai sekö se oli mikä kolis?

 

Elekma  Autoracing