Samppasport  Futurez

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #660 : 10.12.2014, 21:40:30 »
200 menee rikki, pidän peukkuja.
Onkos dampperi vaihettu, vai sekö se oli mikä kolis?
Mää mitää vaihtele! ;D
Vähän tuo mapin kanssa onkelmia, kun joskus antaa ahtaa yli 2bar ja joskus taas tökkää jonnekkin 1,85bar nurkille, että tiiä häntä sitten...
Mulle "riittää" , jos kakkosella alkais, vaikka iha vähän... :2funny:
Jos ei ala, niin tod näk oon menossa taksilla höytiälle takas...
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #661 : 10.12.2014, 23:13:11 »
7-7,5sek 0-100, jopa alle,(mitattu videolta) .

pyöriikö video yhtä nopeesti ku todellisuudessa  ;D
saattaa olla eroja ;)

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #662 : 11.12.2014, 05:17:48 »
pyöriikö video yhtä nopeesti ku todellisuudessa  ;D
saattaa olla eroja ;)

Kuski ainakin pyörii nopeammin, kuin todellisuudessa!   :2funny:
Joo... Tuommoset mittaukset on yhtä tarkkoja, kuin poliitikkojen vastaukset on selviä, joten pieni varaus pitää aina olla. :D
Mutta enivei, suht mukavasti nokivasaraksi, menee sataan ja ylikin, heh!
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #663 : 11.12.2014, 07:07:24 »
Mulla meni tyhjä kärry perässä parhaimmillaan 7,7.. :P
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa ntoivola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #664 : 11.12.2014, 10:45:36 »
Ite en ole edes mittaillut miten menee 0-100. Tolla automaatilla on niin vitun vammanen kiihdytellä. 1. Sutii 2. Sutii ja jos turbiini ei nappaa salaman kiinni niin ei se ehdi koko vaihteen aikana napata kiinni. 3. Hetki ennen kuin turbiini tarraa niin tuntuu ettei tapahdu mitään mutta sen jälkeen alkaa meneminen. 4. Kiihtyvyys on aika tasaisen tappava sinne 180km/h asti minkä jälkeen hiukan puutuu.

100km/h vauhdista kun lähtee pakko kolmosella niin tollanen reilu 200hv e46 bemari on aika paperia. Mitä nyt kavereilla on nafta laitteita niin ainoa millä pysyy edes "perässä" on n.150hv vanha caddy, tosin silläkin meno halut loppuu siihen 130km/h.

Tän hetkinen setuppi on:
- tyhjä putki yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella
- pumppu moukaroitu niin ettei juuri rynkytä
-evryllä niin paljon soppaa ettei se ainakaan nälkään kuole
-ahtomodi (1.6-1.8bar)

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #665 : 11.12.2014, 16:24:27 »
Ei menny penkitys putkeen...
508nm @2537 rpm, 195hv @ 2855rpm
Mappi tai evry vittuili, kun ei millään saanu syöttöjä kohilleen siinä kiireessä...  :D
Kohtalainen vääntö vakioksi on jo kyllä...  ;)

Jälleen kerran MoTestille iso kiitos hyvästä palvelusta.
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #666 : 11.12.2014, 20:37:46 »
Evryllä saa kyllä mojovan vääntöhuipun, taitaa olla käyrä aika jyrkästi nouseva/laskeva?
Softalla ja varsinkin vakiona se on laakeahko.

Ota lappu mukaan seuraavaan tapaamiseen niin voidaan vertailla vaikka mulla jokunen pykälä puuttuukin sun luvuista  ;)

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #667 : 11.12.2014, 20:51:17 »
Juurikin näin!
Teho tasainen, vääntö laskeva.
Aamulla töihin mennessä, paineet pysyi hyvin siellä 1,9bar hujakoilla, lämy pohjassa,
mutta penkissä ei sitten tietenkään millään!!
Ilmeisesti haalarin lahje taas kerran ruuvannu syötöt pieleen tai uusi bleedi ei toimikkaan toivotulla tavalla...
Eli kaasu pohjassa, teho pysyi samoissa lukemissa, mutta paine ja vääntö tippui...
Liikaa syöttöä?
Huipputeho oli jo 2855rpm kohalla :idiot2:

Enivei, tuon tekniikan kestävyys on jokatapauksessa uskomatonta!!
Voidaan varmaan lopettaa mutuilut kaksoismassan ja kytkimen kestosta ainakin... :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #668 : 12.12.2014, 20:04:44 »
V70mk2 ja TDI.
Ootteko vaihtanu cooleria johonkin muuhun kuin orggikseen? Onko millasia vaikutuksia havaittu?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #669 : 12.12.2014, 20:22:19 »
V70mk2 ja TDI.
Ootteko vaihtanu cooleria johonkin muuhun kuin orggikseen? Onko millasia vaikutuksia havaittu?
kl-racing. Tehot kasvaa ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #670 : 12.12.2014, 20:23:21 »
kl-racing. Tehot kasvaa ;D
:o aijaa.
Kasvoko paljonkin, mittasitko jotenkin vai miten totesit?

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #671 : 12.12.2014, 20:58:10 »
:o aijaa.
Kasvoko paljonkin, mittasitko jotenkin vai miten totesit?
pelkästään coolerin vaihdolle ei oo mitattua tietoa mulla, oli muita vaihdoksia mukana.. Parantaahan se ahtoilman jäähdytystä joka mahdollistaa isomman ilmamassan palotilassa eli paremman palamisen.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #672 : 13.12.2014, 06:54:01 »
Coolerin vaihtoon kun vielä lisää paremmin virtaavan pakoputken, niin eroa on jo ihan persdynollakin... Vääntää alempaa ja korkeammalle paremmin ja kulutus tippuu jonkin verran. =hengittäminen on helpompaa.  :D
Tohon omaan TDIhin meni 300x600x76 ? cooleri (biltema) paikalleen "heittämällä", kun ei ole ilmastointia haittoina edessä, syyläriä siirsin n.1,5cm koneeseen päin ja vot!
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #673 : 16.12.2014, 19:30:08 »
Onkos muuten V70 mk1 ja 850 Tdi:n tekniikassa mitään eroja että kumpi parempi virityskohde?
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #674 : 16.12.2014, 20:25:09 »
Onkos muuten V70 mk1 ja 850 Tdi:n tekniikassa mitään eroja että kumpi parempi virityskohde?
Tekniikkahan on ihan sama mutta -99-00 malleissa moottorin ohjaus eri. Uudemmassa ohjauksessa egr:n tukkiminen sytyttää vikavalon.
Muuten ei taida olla mitään merkitystä.

 

Kulkukoira  Proturbo