Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: danbomp - 29.03.2024, 17:36:30
-
On pari kertaa nyt jättänyt käynnistyksessä moottorin vikavalon päälle ja auto toimii kuitenkin ihan normaalisti. Olen lukenut koodit molemmilla kerroilla ja koodi oli sama, P0110 Intake air temperature sersor circuit 1. Aattelin että josko ton vaihtais vai voikositä putsata, mutta missä se sijaitsee. Onko se välijäähdyttimeltä tulevassa putkessa ? Lisäksi onko kokemuksia minkä merkkisistä antureista ja niiden toimivuudesta.
-
Millä koneella ja minkä ikäinen? Vanhemmissa bensakoneissa on erillinen ahto- ja lämpöanturi ahtoputkessa, uudemmissa ne on samassa paketissa välijäähyn lähdössä. D5:ssä ne on samassa, vanhoissa imusarjassa ja oliko vm.-04 alkaen välijäähyn lähdössä.
-
Sorry, tietenkin se tärkein unohtui eli 2,5T -06.
-
Käytän ketjua ja osoitan taas täydellisen tietämättömyyteni mutta.
Videossa 1:30 paikkeilla näkyy kun piparminttu irroittaa maffin turbosta ja ihmettelee sitä vastuspotikkaa siinä maffin ulkopuolella.
Sehän juuri on iat joka mittaa imuilman lämpötilaa eikä se iatti joka mittaa ahtoilman lämpötilaa joka uudemmissa n. 2003 eteenp. on kimpattu map anturiin ja sen alle se on erikseen.
Voi olla muissakin malleissa, ei ole niin tarvinnut perehtyä.
Mistä sen nyt tavan lukijalla erottaa mitä se koodi tarkoittaa. :)
Viteota
https://youtu.be/3sbKc-AiVck?si=h8dkzlDA86r7VWhI