KL-varaosat  Race.fi

Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.

  • 156 Vastauksia
  • 99037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #45 : 22.02.2014, 19:21:34 »
V-bandillahan pystyy myös ottamaan välistä pois, toisinkuin muhveilla, kun joudut repimään koko putkea...
Tuota helposti vaihtoa tässä takaa haettiinkin... Oma veikkaus että toi muhvi istuu pirun tiukkaan kun on 11kk koskemattomana auton alla

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #46 : 22.02.2014, 19:32:35 »
Joo katti/katin korvausputki v-bandeilla niin irroitus on erittäin helppoa.
XC70 D5

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #47 : 22.02.2014, 19:44:41 »
Tuo materilaali vaan mietityttää... Voiko noi hitsata samalla laitteella/langalla kun muitakin pelti hitsauksia  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #48 : 22.02.2014, 23:48:37 »
KKD sekä Biltema myy rosterisia v-pantoja, hinta 30€ +- 5€, biltema tais olla tuon 5€ halvempi suurinpiirtein. Ahtoja.com myy samaa materiaalia olevia pantoja ja mainintana on että voi hitsailla normi migillä mustaa rautaa olevaan putkeen.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #49 : 23.02.2014, 00:16:39 »
KKD sekä Biltema myy rosterisia v-pantoja, hinta 30€ +- 5€, biltema tais olla tuon 5€ halvempi suurinpiirtein. Ahtoja.com myy samaa materiaalia olevia pantoja ja mainintana on että voi hitsailla normi migillä mustaa rautaa olevaan putkeen.

Mahtaako Migillä onnistua ilman rosteri lankaa. TIG:illä onnistuu ainakin.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #50 : 23.02.2014, 00:37:58 »
Tartteis juu pystyy ydinjätelanka koneella "räkimään" kasaan  ::) Muuta ei oo käytettävissä  :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #51 : 23.02.2014, 00:49:53 »
Tartteis juu pystyy ydinjätelanka koneella "räkimään" kasaan  ::) Muuta ei oo käytettävissä  :buck2:

Ei kyllä taida onnistua...

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #52 : 23.02.2014, 01:06:01 »
Pitäs vaan päästä talvirengas kaudella konttorille ja katti on hallilla irtonaisena  :buck2: sais ny tehtyy kerralla kunnolla sen eikä vaan taas sinne päin  :idiot2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #53 : 23.02.2014, 01:16:39 »
pistin yv:tä

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #54 : 23.02.2014, 14:06:16 »
Mahtaako Migillä onnistua ilman rosteri lankaa. TIG:illä onnistuu ainakin.

En ottaisi stressiä lisä-aine tai hitsausmenetelmän valinnasta tämmöisessä sekaliitoksessa johon ei kohdistu oikeastaan minkäänlaista rasitusta Vetele vain sillä ydinlanka koneella, laita virtaa reilusti, pikkuinen ilmarako ja täppäilemällä kasaan..

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #55 : 26.02.2014, 15:42:58 »
Ajattelin laittaa 740 turboon dp:n jälkeen 3 tuumaista putkea mutta miten teen ton akselin ylityksen kun nuo valmiit näyttää semmosilta että ottais akseliin kiinni, kun tuo vakio on aika jyrkkä. Ja minkä paksuista putke atuo vakio dp on ja onko 3 tuumaa liian iso eli seuraako siitä mitään huonoa? :D

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #56 : 26.02.2014, 17:50:31 »
Pitäis mahtua hienosti toi 3" ylitys. Ainakin itsellä, ei vain satu löytymään kuvaa tähän hetkeen :/
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #57 : 26.02.2014, 17:59:26 »
Ajattelin laittaa 740 turboon dp:n jälkeen 3 tuumaista putkea mutta miten teen ton akselin ylityksen kun nuo valmiit näyttää semmosilta että ottais akseliin kiinni, kun tuo vakio on aika jyrkkä. Ja minkä paksuista putke atuo vakio dp on ja onko 3 tuumaa liian iso eli seuraako siitä mitään huonoa? :D

Omassa turboseiskassa oli bilteman paloista kasattu 3" ränni ja siellähän tuo mahtui roikkumaan. Vetojakin tuli selvästi lisää. Mitään huonoa sanottavaa ei ainakaan B230ET:ssä ollut vakioputkeen verrattuna muuta kuin "hieman" racempi äänimaailma. Vaikka oli 2 vaimenninta niin tuntui että pikkulintuja putoilee puista kun aamulla töihin lähtiessä käänsi auton käyntiin... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jepe95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #58 : 26.02.2014, 18:06:32 »
ohhhoh luulin että ei tarvitse paljoa vaimennusta kun tuolla on niin pieni turbo että vaimentaisi jonkun verran :D

niin ja jos leikkaan siitä poikki mihin loppuu se dp ja siitä 3 tuuman mutka ja 2 metriä pitkä ränni sen jälkee ylitys putki ja änkkä. tolleen karkeesti tietyst menee vielä jotain pikkupalikoita väliin? :D
« Viimeksi muokattu: 26.02.2014, 18:10:07 kirjoittanut jepe95 »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #59 : 26.02.2014, 18:17:58 »
Downpipe on nimenomaan se joka kannattaa tehdä 3" tavarasta. Sen jälkeen vaikka 2,5" riittää ihan hyvin. Ei ihan varmasti tule muuta kuin ääntä lisää jos jätät vakio downpipen ja suurennat sen jälkeen vasta kolmituumaiseksi... :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Samppasport  Futurez