Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.

  • 156 Vastauksia
  • 98738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #30 : 25.11.2013, 23:12:05 »
Oliskohan hyvää ideaa, millä kannattais kiinnittää downpipestä lähtevä putki?
Tälläinenhän se "paras" olisi, ei vaan meinaa raaskia...  :idiot2:
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #31 : 25.11.2013, 23:14:50 »
Oliskohan hyvää ideaa, millä kannattais kiinnittää downpipestä lähtevä putki?
Tälläinenhän se "paras" olisi, ei vaan meinaa raaskia...  :idiot2:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

V-Band?

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #32 : 26.11.2013, 00:33:45 »
Jestas sentään että ihminen voi olla tyhmä... Siinähän se ratkaisu koko ajan ollut, illalla viimeksi pyörittelin käsissä tuollaista  :facepalm:
Kiitos!  :2funny:
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #33 : 05.02.2014, 22:54:18 »
Haittaako paljonkin, jos yhden 2" putken korvaa kahdella halkaisijaltaan pienemmällä putkella? Auto aika matala (ilmajousitus), ja vielä matalampi pitäisi saada. Ottaa vaan tuo putki maahan kiinni, siksi siis tuollainen ajatus. Mitähän kaikkea tuollaisessa kannattaa ottaa huomioon, vai teenkö vaan ja kovaa ajoa? Äänillä ei niinkään merkitystä, kunhan nyt ei kovat.

Muusta kokoonpanosta sen verran, että miedosti viritetty B20, Marteliuksen peltisarjalla.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #34 : 06.02.2014, 09:32:37 »
Haittaako paljonkin, jos yhden 2" putken korvaa kahdella halkaisijaltaan pienemmällä putkella? Auto aika matala (ilmajousitus), ja vielä matalampi pitäisi saada. Ottaa vaan tuo putki maahan kiinni, siksi siis tuollainen ajatus. Mitähän kaikkea tuollaisessa kannattaa ottaa huomioon, vai teenkö vaan ja kovaa ajoa? Äänillä ei niinkään merkitystä, kunhan nyt ei kovat.

Muusta kokoonpanosta sen verran, että miedosti viritetty B20, Marteliuksen peltisarjalla.
itse en mitään syytä näe miksi haittaisi. Kunhan muistaa että kaksi tuumaista putkea ei vastaa yhtä kaksituumaista
No kun halvalla sai.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #35 : 06.02.2014, 10:51:12 »
Korvaat sen ongelmakohdan vain paksuseinäisellä putkella ja annat raapia..  ;)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #36 : 06.02.2014, 11:10:24 »
Korvaat sen ongelmakohdan vain paksuseinäisellä putkella ja annat raapia..  ;)
Tekee päälle skidplaten?  ;D Samallahan se putki hakee muotoaan.

Oikeestikin muuten, supisteella vedät sen isompaan putkeen ja painat raakasti lyttyyn sen ison putken.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #37 : 06.02.2014, 17:14:04 »
Jäikin mainitsematta, että tuossa nykyisessä Simonsin putkessa se keskiosa (pakosarjalta akselinylitykseen asti) onkin vaan pitkä läpihuutava vaimennin, jonka halkaisija on jotain 2,5". Elikkäs sitä ei paljon passaa lytistellä  :D Tosin tilallehan voisi laittaa vaikkapa 2" putken, jonka vois jotenkin lytistää. Menisi varmaan ihan ruuvipenkissä. Loppuvaimentimen korvaisi sitten jollain kammiovaimentimella, niin pysyy melutaso jotakuinkin kurissa.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #38 : 08.02.2014, 23:31:01 »
Jäikin mainitsematta, että tuossa nykyisessä Simonsin putkessa se keskiosa (pakosarjalta akselinylitykseen asti) onkin vaan pitkä läpihuutava vaimennin, jonka halkaisija on jotain 2,5". Elikkäs sitä ei paljon passaa lytistellä  :D Tosin tilallehan voisi laittaa vaikkapa 2" putken, jonka vois jotenkin lytistää. Menisi varmaan ihan ruuvipenkissä. Loppuvaimentimen korvaisi sitten jollain kammiovaimentimella, niin pysyy melutaso jotakuinkin kurissa.

Sivuhuomio:
Toi Simonsin pirunpitkän vaimentajan sisähalkaisija on jotain ihan muuta. Katkaisin viime keväänä yhden ja olin todella pettynyt... Putken sisähalkaisija oli lähellä alkuperäistä putkea (en muista tarkkaa mittaa).
Pikainen johtopäätös oli että ei sillä ainakaan hengitystä paranneta vaikka äänet muuttuukin.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #39 : 09.02.2014, 01:10:35 »
Sivuhuomio:
Toi Simonsin pirunpitkän vaimentajan sisähalkaisija on jotain ihan muuta. Katkaisin viime keväänä yhden ja olin todella pettynyt... Putken sisähalkaisija oli lähellä alkuperäistä putkea (en muista tarkkaa mittaa).
Pikainen johtopäätös oli että ei sillä ainakaan hengitystä paranneta vaikka äänet muuttuukin.

Juu no ihan hyvä huomio, itse en nimittäin tuota pahemmin tutkaillut, kun putki oli irti  :buck2: olenkin mietiskellyt tässä, että tankin takapuolelle laittaisi poikittain jonkun pienemmän vaimentimen, siitä takaisin mutka apukuskin puolelle, ja sitten kammiovaimennin siihen "normaalille" paikalle (siis siihen, mihin simonssinkin päätevaimennin jää. Orkkis päätevaimenninhan taitaa jäädä johonkin akselinylityksen tuntumaan). Eri asia sitten, että sopiiko tämmönen kötöstys olemaan siellä, kun on watt-linkki-juttujakin tässä suunnitelmissa samoille kohdille. Noin saisi ainakin hyvin äänet kuriin, luulisi yhdellä läpihuutavalla ja yhdellä kammiovaimentimella hiljentyvän, ja tuossa tulisi vielä mutkiakin riittävästi, jotka käsittääkseni osaltaan vaikuttavat äänien hiljentymiseen?

Oli tuo Simons 2" putkisto viime kesänä (eli sen aikaa kun oli minulla paikoillaan) vähän siinä rajoilla, että kävikö ärsyttämään ääniensä puolesta... Neloskoneesta kun ei meikäläisen mielestä saa hyviä pakoääniä irti, vaikka miten yritti, parempi siis yrittää saada niin hiljaiseksi kuin mahdollista  ;D

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #40 : 22.02.2014, 18:18:17 »
Nyt joku kertois et miten tehdä edullinen ja helposti vaihdettava katti/korvaus putki? Laipoillahan se menis mutta kun... Motonet kiskoo 30e/pari  :o 3paria tartteis  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #41 : 22.02.2014, 18:25:20 »
Nyt joku kertois et miten tehdä edullinen ja helposti vaihdettava katti/korvaus putki? Laipoillahan se menis mutta kun... Motonet kiskoo 30e/pari  :o 3paria tartteis  ::)

Muhviliitokset molempiin päihin. Sellanen kaksoismuhvi maksaa jotain 12€ ja siitä saa molempiin päihin liitokset.

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #42 : 22.02.2014, 18:43:16 »
Nyt joku kertois et miten tehdä edullinen ja helposti vaihdettava katti/korvaus putki? Laipoillahan se menis mutta kun... Motonet kiskoo 30e/pari  :o 3paria tartteis  ::)

Ebaystä löytyy myös halpoja v-band klemmareita esim http://www.ebay.com/itm/2-5-V-Band-Flange-Clamp-Kit-for-Turbo-Exhaust-Downpipes-Mild-Steel-Flange-/300947567186?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4611df7252&vxp=mtr
XC70 D5

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #43 : 22.02.2014, 18:45:38 »
Muhviliitokset molempiin päihin. Sellanen kaksoismuhvi maksaa jotain 12€ ja siitä saa molempiin päihin liitokset.
Meinaatko että kesän/talven jälkeen lähtee helposti auki  ???
Ebaystä löytyy myös halpoja v-band klemmareita esim http://www.ebay.com/itm/2-5-V-Band-Flange-Clamp-Kit-for-Turbo-Exhaust-Downpipes-Mild-Steel-Flange-/300947567186?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4611df7252&vxp=mtr
Varteen otettava vaihto ehto  -H-

Jaa muute mitähä materiaalia noi laipat on ???
« Viimeksi muokattu: 22.02.2014, 19:21:56 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #44 : 22.02.2014, 19:14:36 »
V-bandillahan pystyy myös ottamaan välistä pois, toisinkuin muhveilla, kun joudut repimään koko putkea...
EX: 440x2,340,360,760+muut

 

Autoracing  KL-varaosat