Ateho  Elekma

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 327455 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #60 : 30.12.2012, 22:02:49 »
No nyt kun kysyit niin kai siitäkin voisi hieman tarinoida. Perusmoottori koostuu abaut tästä:

Alakerta:
B230FT lohko ilman öljyruiskuja, 96,5mm poraus
Orginel kampura
Eagle H-profiilikanget
Wiseco männät
ARP kansipultit
Cometic MLS kansitiiviste
Uudet Glyco laakerit ja uusi FT-öljypumppu, stefat siniseltä.

Päälle 531 kansi:
46mm imuvenat (Ferrea)
38mm pakovenat (Ferrea)
Portattu
K-Linet
R-seetit
KL-racing tuplavenajouset



Vähän oli tollasta mielessä kun tota lähettiin täppäilemään..

Onko kansi Bamsen vanha vai tuliko siihen jotain muutoksia?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #61 : 30.12.2012, 22:21:54 »
Äiti on opettanu ettei tarvi sanoo mitään, jos ei oo hyvää sanottavaa(sitä löytyy kylläkin enemmän), mutta eikös ne olis yläpuolisetkin saumat kannattanu vetää sit tolla? ::)

Siinä positiivisessa puolessa, tälläset prokkikset pistää hieman masentamaan kun jotkut oikeesti tekee eikä meinaa. Ja tekee vielä komeeta jälkee :)

Oishan nekin voinut vetää, mutta tyylejä on yhtä monta kun hitsareitakin. Eli ei se perinteinen saumakaa sen huonompi välttämättä ole.

Ja kiitokset kehuista. Näitä projekteja on liikaa sellaisia jotka unohtuu tallinpohjalle, siksi koitan pitää homman mahollisiman hyvin jatkuvasti vireillä niin ei unohdu.


kyllä tuolla kokoonpanolla voi muutama hevonen lisää tulla mitä tehtaalta tullessa on ollut. ja siihen kun lisätään muutama hassu bar painetta niin johan liikkuu 8)

No toivotaan että muutamakertasesti tulis enemmän tehoo ku tässä vakiona. Tai itseasissa 4-5kertanen on toivottavasti lähempänä totuutta..


Onko kansi Bamsen vanha vai tuliko siihen jotain muutoksia?

On kansi(kin) Bamsen vanha, ja ei ole vielä ainakaan tullut muutoksia. Venajouset ois ehkä hyvä tarkastaa/mitata ja vaihtaa tarvittaessa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #62 : 30.12.2012, 22:25:23 »



On kansi(kin) Bamsen vanha, ja ei ole vielä ainakaan tullut muutoksia. Venajouset ois ehkä hyvä tarkastaa/mitata ja vaihtaa tarvittaessa..

voisin sanoa että tuommoisen rajotin rallin jälkeen olisi hyvä vaihtaa ettei tule sitten sanomista myöhemmässä vaiheessa :D
ja samallahan ne vaihtaa jos muutenkin on kannen kanssa remonttia suunnitelmissa
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #63 : 30.12.2012, 22:31:55 »
Eipä juuri kannelle tarvitse remonttia tehä. Sillä on ajettu vasta kaksi kesää ja se on käynyt "rakennuksen" jälkeen jo kaksi kertaa kansisetillä huollossa/muokkauksessa.. Mutta kyllä noi venanjouset vois mielenkiinnosta tarkistella..

Ainiin, ja puristus-suhde on 9,5
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #64 : 01.01.2013, 13:52:18 »
aiiivan mainion näköstä duunia ;).  oikeen kateeksi käy  :-[
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3188
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #65 : 02.01.2013, 09:37:29 »
Eipä juuri kannelle tarvitse remonttia tehä. Sillä on ajettu vasta kaksi kesää ja se on käynyt "rakennuksen" jälkeen jo kaksi kertaa kansisetillä huollossa/muokkauksessa.. Mutta kyllä noi venanjouset vois mielenkiinnosta tarkistella..

Ainiin, ja puristus-suhde on 9,5

jossei muuta niin kannataahan ne nyt ainakin mittauttaa etteivät oo kovin kuoleentuneet ;) kärsii laulattaa paremmin jatkossakin :) Näyttää kyllä hyvältä rojektin eteneminen, melkein joskus voisi tulla kurkistamaan paikan päällekin mimmosta jälkee siellä syntyy ;)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #66 : 02.01.2013, 11:12:55 »
minkäs vuoksi b230ft lohko ilman öljysuihkuja ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #67 : 02.01.2013, 13:44:22 »
minkäs vuoksi b230ft lohko ilman öljysuihkuja ?
Ei ne oo pakolliset. Itse tykkään kans et jäähdyttää mäntää, mut jotkut on erimieltä siitä hyödystä. ;)
« Viimeksi muokattu: 02.01.2013, 13:49:53 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #68 : 02.01.2013, 14:24:34 »
Ei ne oo pakolliset. Itse tykkään kans et jäähdyttää mäntää, mut jotkut on erimieltä siitä hyödystä. ;)

Jep ei ole pakolliset, varsinkaan takomännän kanssa, mutta miksi poistaa, kun sellaiset on ? jotain haittaahan niistä silloin on ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #69 : 02.01.2013, 14:49:12 »
jossei muuta niin kannataahan ne nyt ainakin mittauttaa etteivät oo kovin kuoleentuneet ;) kärsii laulattaa paremmin jatkossakin :) Näyttää kyllä hyvältä rojektin eteneminen, melkein joskus voisi tulla kurkistamaan paikan päällekin mimmosta jälkee siellä syntyy ;)

Joo kyllä ne varmaan tulee mitattua. Onhan ne nyt kolmisen vuotta kannessa "levännyt", ja onhan niitä välillä heräteltykkin joten eipä ne jouset ihan uudet ole enään.

Kyllä on jotain jo saatu aikaseksi, mutta pitkä matka on vielä että tämä on ajossa uudella tekniikalla. Ja kyllähän tuota voinee tulla katsomaan, viimeistään sitten kun on oma tallipaikka alla.

Öljyruiskuista on taas kova keskustelu. Elikkäs sain tuon lohkon kohtuu edukkaasti, ja se on 90-luvun alkupään valua eli ei ole koskaan ollutkaan ruiskuja tossa. Mielessä on kyllä käynyt jos ne tekisi, mutta vielä en ole päätöstä tehnyt. Lohkolla on yksi kesä ajettu n.500hp tehoilla, ja pientä pystysuuntaista hankautumista on havaittavissa, siksi vien lohkon hoonaukseen. Siitä en sitten tiedä olisiko vähemmän hankaumaa JOS olisi ruiskut ollut?

Postilaatikkoon tupsahti öljynsuodattimen siirtosarja, suoraan kiinasta. Ihan käyttökelpoisen tuntunen on, joskin vain olen kuullut että nuo kiinalaiset liittimet (AN) ei ole aina ihan a1 laatua joten ne ehkäpä vaihtuu. Mutta olipahan todella edullinen, joten ehkäpä ne liittimet raaskii vaihtaa..


Vyötkin saapui postiin ja ne tuli suomalaiselta yksityiseltä. Ei vaan mennyt taas niinkuin myyntipuheessa luvattiin, joten saa nähdä miten niiden kanssa nyt käy..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #70 : 02.01.2013, 14:50:09 »
Jep ei ole pakolliset, varsinkaan takomännän kanssa, mutta miksi poistaa, kun sellaiset on ? jotain haittaahan niistä silloin on ?
Häh? Luultavasti Likosella on sellainen lohko jossa ei alunperin ole öljysuihkuja. Ei likikään kaikissa B230FT lohkoissa ole.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #71 : 02.01.2013, 14:53:56 »
mielenkiintoinen rojekti, tsemppiä! ja seurantaan!  :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #72 : 02.01.2013, 15:10:50 »

Öljyruiskuista on taas kova keskustelu. Elikkäs sain tuon lohkon kohtuu edukkaasti, ja se on 90-luvun alkupään valua eli ei ole koskaan ollutkaan ruiskuja tossa. Mielessä on kyllä käynyt jos ne tekisi, mutta vielä en ole päätöstä tehnyt. Lohkolla on yksi kesä ajettu n.500hp tehoilla, ja pientä pystysuuntaista hankautumista on havaittavissa, siksi vien lohkon hoonaukseen. Siitä en sitten tiedä olisiko vähemmän hankaumaa JOS olisi ruiskut ollut?



Tämä selvensi homman, luulin että ne on ollut vakiona lohkossa ja herätti ihmetystä että miksi ne olisi poistettu! :)  ::) ::)
volvoja - onhan noita.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #73 : 02.01.2013, 17:37:25 »
Aihetta sivuten rohkenen väittää, että kaikissa 1994 ja uudemmissa B230 lohkoissa on öljyruiskut.
citikka

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #74 : 02.01.2013, 17:46:06 »
Aihetta sivuten rohkenen väittää, että kaikissa 1994 ja uudemmissa B230 lohkoissa on öljyruiskut.

Jep, mutta juuri tuossa sanottiin että alkupään lohkoissa ei ole, alkupää varmaan tarkoittaa juuri 93 alaspäin.

Ettei mee offftopic, niin otahan yhteyttä jos innostut suihkuista, löysin tekiän joka on pätevä, eikä ainakaan mielestäni liian kallis!  ;)
volvoja - onhan noita.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo