Elekma  Autoracing

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536918 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1035 : 05.02.2019, 21:56:03 »
Tilavuutta lisää 92-93 mm porauksella ja joku mieto nokka. TuplaSU kaasarit
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1036 : 05.02.2019, 22:59:58 »
Voiko lohkon porata 93mm asti ? Noin niinkun riskittä ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Niskis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1037 : 06.02.2019, 20:56:11 »
92mm mäntiä näyttäs ainakin kohtuudella saavan.
Miten tuossa toimis yks weberin dgv?  Sihenhän sais tuon vivuston jolla molemmat kurkut toimii synkassa..
SU:sta ei kokemusta, mutta ainakin römpereillä tulee vaikeuksia bensanpinnan kans kun maastoajo menee hard core -offroadiksi. Ts. Kone sammuu kun auto ajetaan tarpeeksi kallelleen.
Mitä nokkaa tuohon kannattas lähtä etsimään? Millaset speksit siinä merimoottorin p-nokassa on tätä hanketta ajatellen?

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1038 : 07.02.2019, 18:26:34 »
Olihan niissä Ruotsin armeijan kuminauha vehkeissä SU:t tai Weber DGV, mieluummin yksi tulviva kaasutin kuin kaksi. Ruisku toimisi ehkä parhaiten. Mun mielestä ainoat jotka hyötyy pelkästä lohkon b21 ylikokoon poraamisesta on koneistamo ja mäntäkauppias. B18-b20 eron kyllä huomaa mutta siitä isommaksi poraus ei juuri tunnu ajaessa. Kannentiiviste ei vissiin ollut halpa, joku 100€? Iskun pidennys olisi sitten toinen tarina. K nokkaa en laittas maastoajoon.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1039 : 07.02.2019, 21:54:46 »
Rohkenen kyllä olla eri mieltä tuosta b21 porauksesta. Uskaltaisin väittää havainneeni selvän eron väännöissä. Loppukokoonpano pysyi kuitenkin jotakuinkin ihan samana. Kansi vaihtui, mutta "samanlaiseen", uudessa ei ollut venat uponneet kuten vanhassajo alkoi olla.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1040 : 11.02.2019, 12:53:10 »
Ei kai se työntötagon pituus hirmuisesti vaikuta keinuvivun asentoon, vaan nokan nosto ja venttiilin pituus. Tätä joudutaan kompensoimaan keinuvipuakselin pukkeja madaltamalla, mikä sitten taas mahdollisesti johtaa lyhyempien tönäreiden tarpeeseen. Jos siis säätövara riittää pidemmällä tangolla, niin kaikki on ok.
Juu, tässä koneen kasanneena ja sitä nyt pyöriteltyäni, niin totesin että noi lyhyemmät keinuvivut sopii tähän comboon paremmin, säätö on just puolivälissä. Pidemmillä tangoilla säätö oli aivan tapissa, venttiilillä ei olis ollut varaa painua kanteen yhtään, tai olis jäänyt kantamaan. Lisäksi noston loppuvaiheessa työntötanko otti melkein kiinni keinuvipuun kulmastaan. Eli lyhyemmällä työntötangolla liike työntötangon yläpään ja keinuvivun välillä pysyy keskemmällä tankoa, lienee parempi asia sekin, rasittaa tangon kuppia vähemmän?
« Viimeksi muokattu: 11.02.2019, 15:24:51 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1041 : 23.02.2019, 18:32:42 »
Itsellä oli aikaisempi lohko 93mm porauksella, 92,975mm männillä (2174cc tjsp). Eron huomaa hyvin persdynolla että vääntöä on enemmän kuin uuden koneen 89,55mm männillä (2002cc tjsp). Penkittää en kerennyt tuota vanhaa konetta niin en tiedä miten numeroissa eroaa.

Muu kokoonpano itsellä R-nokka, ruiskunmallin n. millin madallettu kansi vakio venttiileillä ja kanavilla, kärjetön jakaja, 45 weberit, 7,7kg vauhtipyörä yms..

Kannesta kun kanavat teettäisi ja pari mm isommat pakoventtiilit laitattais niin alkais potkua olemaan sielä 170..? hujakoilla.

Nyt muistaakseni ~150hv/220nm.?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Pönttö65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1042 : 16.03.2019, 23:50:59 »
Uusi tappikoneen virittäjä ilmoittautuu.

Tarkoitus olisi saada se 200konia rikki?...alakerta 92 porauksella ja 84 iskulla, kansi 46 / 37,5 venttiileillä...edellinen omistaja sanoi että kansi virtaa 54hv per kanava?






Kaasareiksi tulee Fajs 48 pystyt ja 4-1 pakosarja.


Nokasta en tiedä mikä tuo on?, 8,3mm mittasin nostoa.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2019, 23:56:58 kirjoittanut Pönttö65 »
Volvo PV -65 x 2

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1043 : 16.03.2019, 23:59:10 »
Kerro lisää alakerrasta ? Tuo pitkäisku ja sen osat ?

Eipä tuolla paketilla pitäisi ainakaan paljoa jäädä 200hp:sta uupumaan ::)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Pönttö65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1044 : 17.03.2019, 00:20:02 »
Kampura on perus 6-pulttisesta tehty, hitsattu lisää tavaraa ja hiottu se 4mm lisää iskua, sekä kevennetty...K-moottorin veivit ilmeisesti ja Volvo männät. Isot välykset paksulle öljylle, että voi huudattaa huoletta pitempäänkin jos siltä tuntuu ;)
Volvo PV -65 x 2

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1045 : 17.03.2019, 02:01:39 »
Mitäs raati sanoo seuraavanlaisista putsareista ja 40mm imutorvista?
https://www.moposport.fi/ilmansuodatin-h-65mm-dhla-dcoe-malli-ovaali-redline

Maailman kaupoissa oli vastaavien putsarien tuotekuvauksessa "not suitable for full radius ram pipes"  ???
Mulla on nyt siis 3D-printterillä tehdyt torvet, juurikin ns. täyspyöreät. Luulisi että nimenomaan tollasilla se putsari virtais paremmin kuin perinteisillä torvilla?

Vai heitänkö torvet veks ja ruuvaan pelkät putsarit kiinni?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Pönttö65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1046 : 17.03.2019, 11:11:09 »
Tuollaisen putsarin sisälle ne torvet ei välttämättä mahdu?
Volvo PV -65 x 2

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1047 : 17.03.2019, 13:38:31 »
^^^ Nokka on 840, Timos Motorin profiili.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Pönttö65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1048 : 17.03.2019, 14:21:23 »
^^^ Nokka on 840, Timos Motorin profiili.

Hyvä tietää, kiitos.
Volvo PV -65 x 2

Poissa fender

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1049 : 24.03.2019, 17:41:35 »
8.40 pitäs olla nosto nokalta tuossa Kormulaisessa kuten nokan tyyppi ilmoittelee. LSA on siihen myös meistetty.
Ihan kelpo ajelunokka kadullekin oikeassa kombossa. Vanhan koulukunnan ralli nokka...
Jos ihan kilpakäyttöön meinaat, männät lienee syytä päivittää? Painava valumäntä avonaisella öljyrengasuralla paksuilla männänrenkailla ei suoranaisesti "High RPM" valinta ole. Sinne seiskan tienoille mun mielestä joutuu asemoimaan maksimitehon jos 200 hp on tavoitteena.

Onko tuolle pystykaasari valinnalle millaiset tekniset perusteet?

 

Futurez  Kulkukoira