RallyBaron  Samppasport

Volvo 854 T-5R + 855 T-5R *putkiviritteinen Italo*

  • 275 Vastauksia
  • 101815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #30 : 29.12.2011, 21:31:51 »
Tuli haettua eilen hiukan lisää osia, mm. toinen kansi. Mistäs muuten voi varmistua, että kyseessä on turbokoneen kansi? Selviääkö esim. jostain numerosarjasta. Nii, ja missäs ne nokka-akseleiden merkinnät olikaan?

 Tänään hiukan sovittelin pakosarjaa ja ahdinta ja koitin mittailla. Ahdasta on, mutta oletettavasti ehkä mahtuu. Voi olla kyllä, että joutuu tilanpuutteen vuoksi luopumaan ulkoisesta hukkaportista. Mulla oli ajatuksena tehdä pieni välilaippa ahtimen ja pakosarjan väliin, josta olisi ottanut hukkaportille lähdön.
Tuo tila vaan menee niin ahtaaksi, että välilaipasta joutuisi oikeastaan tekemään väliputken joka mahdollisesti menisi turhan pitkäksi.
Ei varmaan oikein tekis hyvää virtauksille tuollainen suurihalkaisijainen putki ennen ahdinta...ainakin pienentää virtausnopeutta oleellisesti.




Tuon kiina-ahtimen hukkaportin olemattomuus olikin jo tiedossa, ja sen reikä on halkaisijaltaan ainoastaan n. 22mm. Mitsussa näytti olevan n. 30mm reikä, ja lisäksi se on paljon "ottavammassa" kulmassa.
Kiina-ahtimen hukkaporttia pääsee kyllä suht helpolla porttaamaan isommaksi. Hukkiksen kanava lähtee kyllä aivan 90asteen kulmassa pakovirtaukseen nähden, joten se ei oikein ole hyvä.
Riittäisiköhän jos tuon reiän saisi portattua sinne 30mm hujakoille  ??? kun kyllähän tuon kiina-ahtimen pakopesä taas on aika lailla avarampi kun vakiomitsun.

« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:49:12 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #31 : 29.12.2011, 22:12:51 »


Onko tuossa reiän suussa kierteet vai miten se plommi on siinä kiinni? 
Jos on kierteet tai voi tehdä sellaiset niin sorvaa reikään sopiva sisäputki jonka päähän sit laitat "ulkoisen"portin. Silloin ei läpän koko rajoita kuinka suureksi tuon sisemmän reiän porttaa vaan voi vetää ihan maksimiin sen sisäputken mukaan..

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #32 : 29.12.2011, 22:22:00 »
Onko tuossa reiän suussa kierteet vai miten se plommi on siinä kiinni? 
Jos on kierteet tai voi tehdä sellaiset niin sorvaa reikään sopiva sisäputki jonka päähän sit laitat "ulkoisen"portin. Silloin ei läpän koko rajoita kuinka suureksi tuon sisemmän reiän porttaa vaan voi vetää ihan maksimiin sen sisäputken mukaan..


Itse asiassa tämä kävi itsellänikin mielessä, mutta itsellä ei ole työstökoneita, joilla saisi noin ison reiän työstettyä pyöreäksi. Yhdellä tutulla kyllä olis vehkeet, joten periaatteessa sitä voisi harkita. Se vaan ettei tuollasen kiinanihmeen takia kannata kauheasti vaivaa nähdä :D
Vähemmän HiPo-konsti olisi, jos avartas reiän ihan raakasti vingulla niin tarkasti kun mahdollista, ja tiivistäis sopivan putken siihen jollain kuumuutta kestävällä kitillä. Kuullostaa kyllä turhankin patentilta omaan korvaan tämä.

 Plommi on kiinni ihan seekerirenkaalla.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #33 : 29.12.2011, 22:27:23 »
Ei tuohon valurautajöötiin vois tehdä muutaman reiän ja kierteen ja laittais sen putken laippaliitoksella. Hukkaportti sitten tukevasti kiinni muualle, niin ei tuo hipoliitos rasittuisi.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #34 : 29.12.2011, 22:32:33 »
Ei tuohon valurautajöötiin vois tehdä muutaman reiän ja kierteen ja laittais sen putken laippaliitoksella. Hukkaportti sitten tukevasti kiinni muualle, niin ei tuo hipoliitos rasittuisi.


Tätäkin mä mietin päissäni  ;) , vois olla hyvinkin mahdollista jos valu vaan on riittävän paksua että sais kunnon kierteet. Se varmaan riittäis jos sais parista "kanavasta" ryöstettyä jonkun 20mm lähdön. Voiskohan sen toteuttaa esim. niin että menis joustoputkella laipalta hukkaportille  ::) vai kestääkö ne niin kovaa kuumuutta.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #35 : 29.12.2011, 22:41:50 »

Tätäkin mä mietin päissäni  ;) , vois olla hyvinkin mahdollista jos valu vaan on riittävän paksua että sais kunnon kierteet. Se varmaan riittäis jos sais parista "kanavasta" ryöstettyä jonkun 20mm lähdön. Voiskohan sen toteuttaa esim. niin että menis joustoputkella laipalta hukkaportille  ::) vai kestääkö ne niin kovaa kuumuutta.

Biltemasta saa sitä rosterista haitariputkea. Kestää se ainakin hukkiksen jälkeen. Silloin siinä ei toki ole kokoajan virtausta toisin kuin tuossa sun tapauksessa.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #36 : 29.12.2011, 22:46:29 »
Biltemasta saa sitä rosterista haitariputkea. Kestää se ainakin hukkiksen jälkeen. Silloin siinä ei toki ole kokoajan virtausta toisin kuin tuossa sun tapauksessa.

Biltema lupaa tuolle rosteriselle lämmönkestoa 600 astetta, et siinä rajoilla varmaan mennään. Voishan sen kiinteilläkin putkilla toteuttaa, mut toi jousto ei ainakaan vääntelisi niitä laippoja mitenkään siinä valussa.
Toki joku noheva hitsari vois sellaset lähdöt mahdollisesti tuohon valuunkin saada liimattua.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #37 : 30.12.2011, 21:38:41 »
Vuoden viimeisetkin, muttei vähäisimmät hankinnat saatu perille :


Ja vertailun vuoksi kiinalainen vs. japanilainen :


Näillä eväillä on hyvä lähteä uuteen vuoteen. Toivotaan että auto päätyy nippuun, eikä myyntiin osina  ;D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #38 : 30.12.2011, 21:46:55 »
Näillä eväillä on hyvä lähteä uuteen vuoteen. Toivotaan että auto päätyy nippuun, eikä myyntiin osina  ;D
Varaan ton innovatecin :2funny: :2funny:
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #39 : 30.12.2011, 21:49:02 »
Varaan ton innovatecin :2funny: :2funny:


Älä yllytä pistään lihoiks  ;)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #40 : 30.12.2011, 21:57:58 »

Älä yllytä pistään lihoiks  ;)
Mä voin pölliä sit ne vanteet.   ;)

Paskat sä sitä lihoiks laita, se ei oo sun tyyli.   :)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #41 : 30.12.2011, 22:00:16 »
Mä voin pölliä sit ne vanteet.   ;)

Paskat sä sitä lihoiks laita, se ei oo sun tyyli.   :)


Äläs ny....mites kävi tälle :
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #42 : 30.12.2011, 22:01:25 »

Äläs ny....mites kävi tälle :
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Toi ei ollu varsinainen projekti ja mä tarkotin niitä.   8)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #43 : 03.01.2012, 22:45:44 »
Pätkäytin tuossa vähä ylimääräisiä osia myyntiin, ku rupesin miettimään tota kytkinpolitiikkaa. Mihin asti pääsee 850R:n kytkimellä? Sellanen olis siis nurkissa, mutta käsittääkseni sillä ei ihan kuuhun asti mennä?

Levy tuosta mun satsista puuttuu, tosin toisessa satsissa on jousittamaton levy. Mitenköhän se mahtaa käyttäytyä ilman kaksmassapyörää?
Antaako turhia iskuja vaihteistolle, jolloin rikkoutumisriski kasvaa?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 854 T-5R 'Cream Yellow'
« Vastaus #44 : 03.01.2012, 22:51:12 »

Älä yllytä pistään lihoiks  ;)

Vitoskone kalsariin ja mää ostan 16 venasen  ;D Tietäisin hei kasisatasen sisustalleki varmaan ostajan  :2funny:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Elekma  Autoracing