Autoracing  KL-varaosat

745 B200E -88 5-vaihteinen kiinteä manuaali; naputus laatikosta...

  • 19 Vastauksia
  • 7027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Maanantaina yritetään laittaa vanha B200K 240:n M47 laatikko tuon rikkoutuneen tilalle.  Toivottavasti onnistuu!
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Eihän se loota rikki ole jos kerran pykälät menee silmään ja pääsee liikkuun eteen ja taakse  :idiot2:

Mutta kuinka vaan, tää on sitä motorsporttii.
V70 TDI

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Ääni on kuin Eesaun jalat. Suattaa jättää tien piälle joku kaunis päivä....

https://www.youtube.com/watch?v=uPxeYNtB2Hs
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Pääsin itse testaamaan....

Paikallaan ollessa ei kuulu ääniä. Ääni kuuluu vain auton liikkuessa ja vaihteen ollessa kytkettynä.

Kylmänä ei kuulu ääniä. Muutaman kilometrin ajon jälkeen alkaa kuulua tasainen säpsätys, joka moottorijarrutuksessa on kovempi kuin vedätettäessä.

Jos nopeus on vakio esim. 20 km/h: Ääni kuuluu  ykkösvaihteella tiheänä, kakkosella harvempana ja kolmosella vielä harvempana. Nelosvaihteen ja viitosvaihteen ääntä en voi varmuudella sanoa olevan ollenkaan.

Kytkintä painettaessa äänessä ei juuri muutosta.

Vapaalla lasketellessa ääntä ei kuulu. Eli ei taida kuulua kardaanista. Eikä kytkimestä.

Ostin M47 laatikon.
Äänen oireet kuulostaa samanlaisilta kuin yhdessä  mun m47:ssa, siinä vika oli sivuakselin etupään neulalaakerissa, yks neula oli kaivanut kolon akseliin .

Mitä pienempi vaihde sitä enemmän jyristi, veto pois oli liki äänetön.

Oli käytännössä korjaamaton paikka  (tai ei siis rahallisesti kannattanut alkaa reparoida) kun olis vaatinut akselin hionnan ja sisäkoolillisen  oikeamittaisen laakerin etsiskelyn jne.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Äänen oireet kuulostaa samanlaisilta kuin yhdessä  mun m47:ssa, siinä vika oli sivuakselin etupään neulalaakerissa, yks neula oli kaivanut kolon akseliin .

Mitä pienempi vaihde sitä enemmän jyristi, veto pois oli liki äänetön.

Oli käytännössä korjaamaton paikka  (tai ei siis rahallisesti kannattanut alkaa reparoida) kun olis vaatinut akselin hionnan ja sisäkoolillisen  oikeamittaisen laakerin etsiskelyn jne.

Kiitos tuosta vihjeestä! Olen itsekin päätynyt vahvasti samalle kannalle, että ääni kuuluu ainoastaan sivuakselin pyörimisestä johtuen. Eli sain vahvistusta diagnoosille.  Pitää se purkaa ja opetella kuitenkin - vienpähän sitten puretutun laatikon kaatopaikalle. Eivät peri siitäkään maksua nykyisin, kun on teräsromua.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

 

Futurez  Kulkukoira