Proturbo  Autodiagnoosi

4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen

  • 18 Vastauksia
  • 5050 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MoNst

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« : 21.12.2015, 13:42:19 »
Hei nopee kysymys.
Auto on 240 4 vaihteinen. Sopiiko 5 vaihteisen laatikko suoraan paikalleen vai pitääkö kardaani ja perä ottaa 5 vaihteisesta?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #1 : 21.12.2015, 14:18:25 »
Hei nopee kysymys.
Auto on 240 4 vaihteinen. Sopiiko 5 vaihteisen laatikko suoraan paikalleen vai pitääkö kardaani ja perä ottaa 5 vaihteisesta?
Kardaanin tarvit. Perän vaihdolle ei ole tarvetta.
Jäitä housuun!

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #2 : 21.12.2015, 14:43:40 »
Nopeuden mittaus, vaijeri/sähköinen?

Poissa MoNst

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #3 : 21.12.2015, 15:19:41 »
Todennäköisesti vaijeri vuosimalli on 1989. Pitää vielä tarkistaa.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #4 : 21.12.2015, 16:19:03 »
Todennäköisesti vaijeri vuosimalli on 1989. Pitää vielä tarkistaa.
Eli siis varmasti sähkö
No kun halvalla sai.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #5 : 21.12.2015, 17:24:45 »
Kardaanin tarvit. Perän vaihdolle ei ole tarvetta.
+vaihdekepin telineen ja siirtotangon tarvii myös. Jos ei halua katkaista ja hitsailla nelivaihteisesta telineestä ja tangosta.

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #6 : 21.12.2015, 17:51:44 »
Kardaanin tarvit. Perän vaihdolle ei ole tarvetta.

kardaanin etupätkä riittää

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #7 : 22.12.2015, 09:20:13 »
kardaanin etupätkä riittää

Kunhan laipat sopii keskenään. On paksua ja ohutta kardaania.
V70 TDI

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #8 : 22.12.2015, 11:45:53 »
Mulla ei ainakaan tukipalkin kiinnitys passannu. Tarvi m47 autosta myös sen
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #9 : 22.12.2015, 11:59:07 »
Mulla ei ainakaan tukipalkin kiinnitys passannu. Tarvi m47 autosta myös sen

Joo, tämä kannattaa huomioida. Oon myös nähny et palkille on useempi kiinnityskohta pohjassa, eli joka lootan palkille omat pultinpaikat. Voi tietty olla vuosimallista riippuen miten tehtaalla ovat viittineet reikiä porailla ja kierteyttää.
V70 TDI

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #10 : 22.12.2015, 12:12:03 »
Eli siis varmasti sähkö

Mittarit vaihtuivat elektronisiksi ennen vuotta 1989.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #11 : 22.12.2015, 13:13:11 »
Mittarit vaihtuivat elektronisiksi ennen vuotta 1989.
Itse asiassa vuosimalliin 1986 tuli elektroninen nopeusmittari.
Jäitä housuun!

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #12 : 22.12.2015, 14:30:53 »
Mulla ei ainakaan tukipalkin kiinnitys passannu. Tarvi m47 autosta myös sen
Joo, tämä kannattaa huomioida. Oon myös nähny et palkille on useempi kiinnityskohta pohjassa, eli joka lootan palkille omat pultinpaikat. Voi tietty olla vuosimallista riippuen miten tehtaalla ovat viittineet reikiä porailla ja kierteyttää.
Omaan 240 vaihtelin joskus 5-vaihteisen 4-vaihteisen laatikon tilalle niin m45 tukipalkki passasi suoraan ja oli pohjassa kiinnityskohdat valmiina. Auto on vm-88. Varaosakirjoista kattelin niin palkkejahan on ainakin 2 erilaista 4sylinterissä bensassa.
Kirjassa 79-84: Palkki on 4Syl: 1229585
Kirjassa 85-87: Palkki on 4Syl: 1221954
Kirjassa 88->  : Palkki on 4Syl:  -||-
Kaikissa näissä piirtää myös toisen palkin samaan kuvaan, mutta ainoastaan 79-84 kirjassa mainitsee, että se toinen 1228712 on 6syl.

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #13 : 22.12.2015, 16:54:25 »
Itse asiassa vuosimalliin 1986 tuli elektroninen nopeusmittari.

Juurikin näin.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 4 lovisen laatikon tilalle 5 lovinen
« Vastaus #14 : 22.12.2015, 18:51:33 »
Palkit ovat erilaiset tukikumimallin mukaan, eivät suoraan vaihdelaatikon mukaan. Pohjassa on reikiä valmiiksi eri pituisille laatikoille, mutta eri ikäiset ja/tai erilaiset askit on välillä samanlaisilla tukikumeilla ja välillä erilaisilla, ja palkki pitää olla sen mukaan. 240 yleisin tukikumi taitaa olla se ehkä 45 raatia eteenpäin kallellaan oleva malli?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo