KL-varaosat  Race.fi

Et -> ft lohko

  • 18 Vastauksia
  • 6204 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8954
  • Teiden tukko
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #15 : 15.11.2012, 06:15:48 »
Ei se alakierroksilta mene millään lailla puhdittomaks, hyvin minimaalinen ero. Mukavin ero mitä huomaa T -> A on vetoalueen piteneminen. Ennen nokan vaihtoa kickdown oli kyllä turhin ikinä.

Edit: Siltä vaikuttaa myös että normaalille käyttöalueelle tulee myös enemmän käytettävää tehoa. Eli ei välttämättä kopinkaan vetäminen huonone, vaan päin vastoin.

Ok. En malta odottaa ensi kesää että pääsee koestamaan tämän asian.  :D
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa jokeRape

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #16 : 29.01.2016, 13:40:54 »
Itsellä olisi sama edessä, b200et -> b230fk/ft. motronic ohjaamassa. Jos vaihto onnistuu suoraan niin onko iskutilavuuden (0.3L) kasvulla merkitystä..?

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #17 : 29.01.2016, 22:05:56 »
Suositan laittamaan 230et:n osat siihen tai vaihtamaan LH:lle. Jollet aio ihmeemmin virittää niin voit käyttää vakioruiskuakin, mutta täyskaasulla fuelcut tulee melko lailla varmasti vastaan eli sen ansiosta vakioahdoillakin tarttisi lastun, ja pääasiassa lastutetun motikan kulutus on roisi koska suurin osa lastuista vie osakuormasopat tosi sakeelle.

Mulla oli 230FT peruskone jossa A-nokka, mutta motronicci ohjaamassa. Vakiolastulla ja vakioahdoilla sopivissa oloissa onnistuin pari kertaa saamaan fuelcutin aikaiseksi, mutta lastulla se kärsi ottaa sen kun ahdin sovulla antaa (210-220hp). Jos pidät vakioahtimen mikä FT/FK koneissa on, on aivan yksi lysti käytätkö A vai T nokkaa, kummallakin 4000rpm kohdilla on se noin 200hp ja siitä se ei vakioahtimella edellämainittua ylemmäksi käytännössä nouse.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jokeRape

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Et -> ft lohko
« Vastaus #18 : 06.02.2016, 00:00:23 »
juu ostin ekan turbo volvon b200et josta oli ahdot käännetty tappiin eikä tehty mitään muuta.. ahtimen kanssa ei  vielä ihme kyllä tullut ongelmia, mutta fuelcutti iski kyllä yleensä aina kun ahtoi sinne kilon paikkeille ja sitten menikin jossain kohtaa kiertokanki poikki  :buck2:
Nyt on 900 turbon 2.3 alakerta hommattu, ja se on tarkotus laittaa tilalle uusilla tiivisteillä ja laakereilla.. kansi pajan kautta päälle. pikku hiljaa uutta konetta nippuun :)
lastukin kyllä löytyy ja motronicistahan saa säädettyä kunnolla soppaa mutta seos mittari on ostoslistalla ennen lastua :D
vakio ahtimeen tyydytään nyt ja varmaan noin 0.8bar

 

Samppasport  Futurez