Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B200ET koneeseen V nokka-akseli

  • 7 Vastauksia
  • 3191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Imppatus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
B200ET koneeseen V nokka-akseli
« : 12.04.2016, 15:59:32 »
Elikkä olisin vaihtamassa B200ET koneeseen T nokan paikalle V nokkaa, niin onko tarpeellista tehdä mäntiin kolot venttiileitä varten?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B200ET koneeseen V nokka-akseli
« Vastaus #1 : 12.04.2016, 18:45:54 »
Elikkä olisin vaihtamassa B200ET koneeseen T nokan paikalle V nokkaa, niin onko tarpeellista tehdä mäntiin kolot venttiileitä varten?
Hassu kysymys, mutta kysyvähän ei tieltä eksy. Ei se venttiilikoloja tarvi.
Jäitä housuun!

Poissa Imppatus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET koneeseen V nokka-akseli
« Vastaus #2 : 13.04.2016, 11:52:58 »
Okei kiitos

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5123
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: B200ET koneeseen V nokka-akseli
« Vastaus #3 : 13.04.2016, 17:50:33 »
Jos autoa ei ole muuten muunnettu niin menetät vain väännön normaalilla käyttöalueella.
Huipputehoa voi tulla pari hepoa mitä ei edes huomaa mutta ajettavuus kärsii tosi paljon.

Itse olen kokeillut ja vakiokoneessa ei kannata tehdä tuota swappia.

T-rules!

Tuota muutosta vakio 200et koneeseen suosittelevat eivät ole mitanneet tai edes kokeilleet muutosta käytännössä.
Tai jos ovat ja väittävät muuta niin ovat jotain .., no, muuta mitä väittävät. :D
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 17:53:39 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Imppatus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET koneeseen V nokka-akseli
« Vastaus #4 : 23.04.2016, 18:11:56 »
Kone johon se V nokka tulee niin on rakenneltu turbokone niin onko se siihenkin tarkoitukseen huono valinta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200ET koneeseen V nokka-akseli
« Vastaus #5 : 24.04.2016, 20:56:07 »
Mitä tarkoittaa rakenneltu? Mikäli ahdin on vakio, ja etenkin jos veivit on vakiot niin aivan turhuutta. Jos ahdin on isompi ja kenties kanteen koskettu niin sitten tuosta nokasta on hyötyäkin, vakioahdin rajoittaa kuitenkin tehon aika tehokkaasti, jolloin jyrkempi nokka ei auta kun ahdin on tukossa jo siellä missä nokka vetäisi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Imppatus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: B200ET koneeseen V nokka-akseli
« Vastaus #6 : 24.04.2016, 21:17:49 »
Omatekonen pakosarja, holset 40superi, kansi siistitty kunnolla

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200ET koneeseen V nokka-akseli
« Vastaus #7 : 25.04.2016, 00:07:39 »
Toisinsanoen kyseessä ei oikeastaan ole B200ET. Tuossa V hyödyttää varmasti ylhäällä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy