Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 639191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2085 : 18.12.2015, 08:28:13 »
Ainakin XC60:ssa vm. 2010 Geartronic toimii paljon jämäkämmin vrt. vm. 2009 kuminauhamaisuuteen. Kannattaa vertailla, mutta jättää ehkäpä vm. 2015 D4 8-pykäläinen Aisin kokeilematta. Aisinin jälkeen kaikki Geartronic:it vaikuttavat aataminaikuisilta kapistuksilta eli pisteet japaninpojille D4:n hyvistä kulutuslukemista, vaikka moottoria sinänsä on kehuttukin ja palkittu.

Laatikko sama, soveltuvuus eri vain  ;) eli riippuen miten sillä ajettu on miten laatikko oppinut.. 3-4tkm uutena määrää paljon. Laatikon soveltuvuuden saa nollattua Volvolla kylläkin jos sen haluaa resetoida. Niin ja uusi 6v ja 8v Geartronic on edelleen Geartronik  :pomo:

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2086 : 18.12.2015, 15:10:25 »
Laatikko sama, soveltuvuus eri vain  ;) eli riippuen miten sillä ajettu on miten laatikko oppinut.. 3-4tkm uutena määrää paljon.

En edelleenkään ymmärrä miksi laatikossa on jotain oppimisjuttuja? Eikös kaikki halua että rauhallisessa ajossa se toimii rauhallisesti ja kunnolla kaasua painaessa hätäisemmin? Oppiiko se sellaiseksi että jos yleensä ajaa rauhallisesti, niin sitten se ei toimikaan kun pitäisi saada kunnolla vauhtia?

Poissa rampe13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2087 : 18.12.2015, 17:26:04 »
uskoisin että sopeutuu jatkuvasti, käyttää sumeaa logiikkaa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Sumea_logiikka

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2088 : 18.12.2015, 17:42:51 »
Tuo jatkuva sopeutuminen tuli hyvin huomattua kun ajoin parin viikon ajan isän autoa adaptiivisella sähkökaasulla, alkuun se oli vuosien kilometrikiihdyttelyn jäljiltä sellainen että kaasua piti painaa reilusti enen kuin edes tyhjäkäynti kunnolla nousi ja sujuva liikkeellelähtö vaati suunnilleen puolikaasun. Kun olin omalla vähän hyökkäävämpiä lähtöjä suosivalla tyylillä sitä sen kaksi viikkoa käskenyt niin varttikaasulla mentiin jo iloisesti ja puolikaasulla yritti sutia lähdöissä märällä asvaltilla.

Oma mielipide: aivan käsittämätön ja turha systeemi, miksei se voi olla aina samanlainen. Kai tuonkin toisaalta saisi jollain softavirityksellä muutettua.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2089 : 02.01.2016, 13:50:57 »
http://teknikensvarld.se/volvo-v90-avslojad-helt-omaskerad-238515/

Kyllähän tuo hienolta näyttää mutta ilmeisesti hylkää 50-luvulta asti peräisin olevan pystyperäisyyden, ylisuuri V 60 tuli mieleen ekana... Livenä pitää nähdä kuitenkin!
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2090 : 02.01.2016, 14:10:57 »
Olisiko se ettei uuden ostajia pystyperäisyys kiinnosta. Muutama vuosi sitten uuden Honda Accordin kohdalla tuosta oli lehdessä juttua kun edellisessä versiossa oli pysty perä ja iso kontti. Uudessa viisto perä ja pienempi luukku. Olivat tehneet tutkimusta ettei maksimaalinen kuljetuskapasiteetti ole auton ostajilla se tärkein asia.

Mutta tuo perä on susiruma :-\. Jännä että keulat saatu tehtyä yks yhteen hienojen konseptiautojen kanssa, mutta perät sitten helkkarin rumia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2091 : 02.01.2016, 14:18:15 »
Aerodynamiikka ja sen avulla saavutettava pienempi kulutus (päästöt) merkinnevät ostajille tänä päivänä enemmän kuin pystyn perän tuoma vain harvoissa tilanteissa tarvittava lisätila.

Pakettiautot on erikseen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2092 : 02.01.2016, 14:22:20 »
Todella ruma palloperse. Kyllä minäkin ennemmin ostaisin pystyperän, kuin tuollaisen ylisuuren pallokalan.

Mutta mikä minä olen sanomaan, kun en ole edes potentiaalinen asiakas.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2093 : 02.01.2016, 15:08:19 »
Näyttää v60:ltä jossa on audin takavalot pistetty takaluukkuun. Annan 6\10 pistettä :(.

Pystympi perä olisi tuonut lisää eroa v60 näköön. Tosin olihan mk3 v70 oudon näköinen kun ekaa kertaa näki ja hienosti kävi kaupaksi.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2016, 15:12:04 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2094 : 02.01.2016, 15:50:57 »
Pitääpä hieman selventää omaa näkemystäni nyt kun luin uudestaan mitä kirjoitin. :)

Siis minustahan tuo uusi V90 perä on susiruma. En tykkää, en yhtään. Toki voi olla että ajan kanssa silmä tottuu, mutta...

Mutta ei se rumuus minusta liity tuohon viistouteen. Eikä tuolla tyylillä muotoiltu pystyperä olisi ollut yhtään sen kauniimpi, IMHO.

Viistoperällä on omat syynsä ja pystyperä on mun mielestäni mennyttä maailmaa, saa jäädä museoihin ja meidän vanhoilla ajavien murheeksi. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2095 : 02.01.2016, 16:01:36 »
ilmeisesti hylkää 50-luvulta asti peräisin olevan pystyperäisyyden

Eihän farkku-Aman perä mikään pysty ollut! ;)

V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2096 : 02.01.2016, 16:12:56 »
Eihän farkku-Aman perä mikään pysty ollut! ;)

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Jos jätän tän tähän  ::)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2097 : 02.01.2016, 16:44:53 »
Aika paljon näkkyy vivahteita fordista, bemarista ja audista tässä volvon uutuudessa. Voihan se toki olla vaikea tehä oman näköstä autoa aerodynamiikan säännöillä. Kyllä tuolla kelpais pitkin kyliä päästellä. Kaunis sivuprofiili ja ison auton olemusta näkkyy olevan.  :pomo:

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2098 : 02.01.2016, 22:05:37 »
Kyllä tuo minulle kelpaa. Valkoinen väri ja valaistus korostaa perän räystästä, lienee luonnossa vähemmän hyökkäävä.
Peräylitys on kyllä melkoinen, joten ruuma on lienee suurempi, kuin V70:ssä, huolimatta kattolinjasta.

V90:n pituus on 'yllättäen' MB E ja A6:ta enemmän. Parkkihalleja silmälläpitäen en olisi ollut pahoillani, vaikka olisi uskallettu jättää kilpailijoitaan lyhyemmäksi.
Vx0 kuitenkin on perhevankkuri ja pitäisi olla kotonaan markettien parkkiksilla.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #2099 : 03.01.2016, 09:54:37 »
Isoksi autoksi 55 litrainen tankki on todella pieni. 4-vetoisessa on 60 litrainen.
Vanhoissa isommissa Volvoissa on sentään ollut reilu 70 litrainen tankki. Onkohan vahingossa mennyt jo uusia tankkeja näihin vanhoihin 2015-2016 mallin peleihin, kun polttoaine loppui osasta malleja kesken ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron