RallyBaron  Samppasport

945 hifi asennusvinkkejä.

  • 5 Vastauksia
  • 2942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
945 hifi asennusvinkkejä.
« : 28.12.2011, 09:12:35 »
Olis tarkoitus rueta parantamaan 945 hifilaitteita. Soittimen jo tilasin. Kaikki kaiuttimet vaihdan talven aikana.

Vakio paikoille menee ilmeisesti 5,25" kaiutin?
Kannattaisiko tehdä ovenpeltiin asennusrengas? Luulis ettei pelkkä ovipahviin kiinnittäminen ole riittävä?

Tarkoitus olisi tosiaan asentaa, niin että alkuperäiset ritilät saa paikoilleen.

Jos jollain olis kuvia 944/945 asennuksista, niin laittaa mulle malliksi  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: 945 hifi asennusvinkkejä.
« Vastaus #1 : 28.12.2011, 09:48:36 »
Mulla on tuossa omassa juurikin 5,25" erillissarja etuovissa, midit vakiopaikoilla ja diskantit laitoin ovipahveihin siihen kahvan yläpuolella olevaan verhoiltuun levyyn. Tämä siksi että en jaksanut alkaa vetämään diskantille johtoja ovesta että olisin saanut ne vaikka kojelaudalle... ;D Alkuperäiset ritilät käy paikalleen hienosti 5,25" kaiuttimen kanssa.
Itse en ainakaan nähnyt kovin tarpeelliseksi kiinnittää sen tukevammin kuin alkuperäisiäkään, eri juttu tietysti jos erkoille meinataan antaa kunnolla tehoakin. Sitten alkaisin jo harkitsemaan jämerämpää kiinnitystä ja ovien/koko auton vaimennusta ihan jo resonoinninkin takia.
Itsellä on käynyt mielessä sellainenkin ratkaisu oveen että tekisi alareunaan sen lokeron tilalle kunnon kotelon vaikka 6,5" midille, on meinaan aika iso ero kun vertaa 5,25" midiin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 945 hifi asennusvinkkejä.
« Vastaus #2 : 28.12.2011, 10:03:16 »
Mulla on tuossa omassa juurikin 5,25" erillissarja etuovissa, midit vakiopaikoilla ja diskantit laitoin ovipahveihin siihen kahvan yläpuolella olevaan verhoiltuun levyyn. Tämä siksi että en jaksanut alkaa vetämään diskantille johtoja ovesta että olisin saanut ne vaikka kojelaudalle... ;D Alkuperäiset ritilät käy paikalleen hienosti 5,25" kaiuttimen kanssa.
Itse en ainakaan nähnyt kovin tarpeelliseksi kiinnittää sen tukevammin kuin alkuperäisiäkään, eri juttu tietysti jos erkoille meinataan antaa kunnolla tehoakin. Sitten alkaisin jo harkitsemaan jämerämpää kiinnitystä ja ovien/koko auton vaimennusta ihan jo resonoinninkin takia.
Itsellä on käynyt mielessä sellainenkin ratkaisu oveen että tekisi alareunaan sen lokeron tilalle kunnon kotelon vaikka 6,5" midille, on meinaan aika iso ero kun vertaa 5,25" midiin.

Mullakin kävi mielessä ovikoteloiden poisto, ja korvata se 2*6,5" kajareilla. Mutta se vaatii jo jonkin verran muutoksia.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 945 hifi asennusvinkkejä.
« Vastaus #3 : 28.12.2011, 22:14:47 »
Ehdottomasti ovipeltiin kiinni se kajari esim. mdf korokerenkaan kanssa. Sitten tietysti ovien vaimennus. Alkaa kuulumaan niistä midbassoista sitä midbassoa :D Ovipahviin kiinnittämällä tulee vaan paha mieli. Itse laitoin diskantit kojelaudalle ritilöiden alle alkuperäisten diskanttien paikalle. Siinä ritilässä on siis diskanttipaikka valmiina ;) Eihän niitä nyt saa suunnattua kaikkein optimaalisimpaan asentoon kuulijaan nähden, mutta en jaksanu niin hipostelijaksi alkaa :idiot2:
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 945 hifi asennusvinkkejä.
« Vastaus #4 : 28.12.2011, 22:26:16 »
Ehdottomasti ovipeltiin kiinni se kajari esim. mdf korokerenkaan kanssa. Sitten tietysti ovien vaimennus. Alkaa kuulumaan niistä midbassoista sitä midbassoa :D Ovipahviin kiinnittämällä tulee vaan paha mieli. Itse laitoin diskantit kojelaudalle ritilöiden alle alkuperäisten diskanttien paikalle. Siinä ritilässä on siis diskanttipaikka valmiina ;) Eihän niitä nyt saa suunnattua kaikkein optimaalisimpaan asentoon kuulijaan nähden, mutta en jaksanu niin hipostelijaksi alkaa :idiot2:
[/quote

Olisko kuvaa rinkulasta?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 945 hifi asennusvinkkejä.
« Vastaus #5 : 28.12.2011, 22:54:54 »
Ei satu olemaan. Fanatic audiolta saa alumiinisiakin renkaita.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo