Samppasport  Futurez

Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä

  • 325 Vastauksia
  • 124148 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #300 : 18.03.2016, 20:02:52 »
Ei niitä pakko ole siihen lattialle laittaa ;)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #301 : 18.03.2016, 21:33:48 »
No jos sä oot erimieltä, niin kerro ihmeessä mikä olis hyvä. Vai halusitko vaan arvostella?
Anna oma ohjeesi Kaziganthille ja jätä turha löpinä pois.

Eiköhän noillekkin löydy laskurit tai käy kysymässä liikkeestä. Kyllä oikean kokoisessa kotelossa elementti soi huomattavasti paremmin, kuin sinne päin. Ymmärrät varmaan pointin.

Karppa varmaan meinas että free-air ois paras koska yleensä kaikki autokajarit on semmosia.. pakuun vaan paska laittaa ne sillai paitsi oveen kun lattiaan ei vissiin kantsi tehä reikää  ;D

Ihan näin meidän kesken nuo 6x9 ja 7x10 nähtiin jo niin 90-luvulla. Ei ole 2000-luvulla tullut mun autoihin eikä tule. Pakuunkin voi rakentaa vaikka minkälaista settiä, jos mielikuvitusta riittää.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #302 : 18.03.2016, 22:18:53 »
Ihan näin meidän kesken nuo 6x9 ja 7x10 nähtiin jo niin 90-luvulla. Ei ole 2000-luvulla tullut mun autoihin eikä tule. Pakuunkin voi rakentaa vaikka minkälaista settiä, jos mielikuvitusta riittää.
Juu ei olis yleisesti ottaen oma valinta, mutta kun ne pitää 242:sta kuitenkin poista, samaten kun kasipätkän ttakapenkki(minkä tilalle tehyävä myös joku taso) ja saan vahvarin kun vaan käyn sen irroittamassa. Samoin tein siitä tasosta tekee kotelon niin saa lisää sointia. Budjetti pysyy mahd. pienenä.
No kun halvalla sai.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #303 : 18.03.2016, 23:16:35 »
Eiköhän noillekkin löydy laskurit tai käy kysymässä liikkeestä. Kyllä oikean kokoisessa kotelossa elementti soi huomattavasti paremmin, kuin sinne päin. Ymmärrät varmaan pointin.

Ihan näin meidän kesken nuo 6x9 ja 7x10 nähtiin jo niin 90-luvulla. Ei ole 2000-luvulla tullut mun autoihin eikä tule. Pakuunkin voi rakentaa vaikka minkälaista settiä, jos mielikuvitusta riittää.
Löytyy löytyy. Mä luulin että sulla on faktaa asiaan kun kyseen alaistit ne kotelot.  ???

Sun mielipide ei ole kaikkien mielipide vaikka kuinka sitä tuot esiin. Jos nyt oikeesti ajattelet mitä tässä haettiin, niin varmaan sisäistät asiat.  ;) Tai noh . . .
Ei haettu sitä mistä sä pidät, tykkäät, haet, yms. Koeta nyt pikkasen pysyä asian tiimoilla.  :)

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #304 : 19.03.2016, 16:54:23 »
Kun tollasen 6x9 kokoisen kaiuttimen laitat 5 litran laatikkoon, niin tuloksena on kivaa kumisevaa bassoa.
Kyllä ne oikeasti tarttee sen oven tilavuuden verran litroja (ainakin) toimiakseen kunnolla. Hattuhyllylle ne
on tarkoitettu asennettavaksi ja silloin käytössä oleva tilavuus on satoja litroja.

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #305 : 23.03.2016, 01:16:11 »
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #306 : 23.03.2016, 07:15:42 »
https://www.hifitalo.fi/pioneer_deh-80prs?gclid=CMqf95S21csCFcfbcgodaqQIwQ
ja tästä voidaan vääntää vielä :D

Tuo on ihan ok soitin. Pari vuotta sitten tuota myytiin poskettoman halvalla pois 249€ jolloin itselle hankin ja oli pari vuotta käytössä. Enemmän tykkäsin 88PRS:stä kun omasta mielestäni oli hieman jämäkämpi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #307 : 23.03.2016, 11:03:54 »
Hyvä vekotin ja hyvät säädöt löytyy. Ite en vaan oo pioneerimiehiä, mutta vaimo tommosen halus  :D

Poissa ItalyTurbo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #308 : 23.03.2016, 14:13:53 »
Onko alkuperäisissä diskanteissa jonkinnäköiset jakosuotimet elementin pohjassa. Tilasin samanarvoiset diskantit, kun alkuperäinen hajosi ja nyt mietityttää, että täytyykö tuo piirilevy alkuperäisen elementin pohjasta siirtää uuteen diskanttiin vai lyönkö johdot suoraan uuteen diskanttiin. Tuleeko muuta ottaa huomioon? Kyseessä c70 vm. 1999  :P
Volvo C70 -99 2.0 T5

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #309 : 23.03.2016, 22:29:57 »
Kyllä niissä joku jakosuodin pitää olla. Muuten tulee toimintasavut ulos diskanteista kun soitin yrittää saada niitä soittamaan alaääniä (tai ainakin näin minun soitin varoittaa jos diskanttilähtöihin kytketään muut kaiuttimet ja jakosuodin pistetään pois päältä). Minä siirtäisin sen piirilevyn uusiin.

Tein vastoin neuvoja ja pistin laajakaistat suoraan soittimeen etukaiutin lähtöihin. Midbassot silloitin vahvistimeen ja vahvistin on soittimen subwoofer rca linjassa. Laajakaistat soi aivan samalla tavalla kuin vahvistimen kautta mutta midbassot heräsi taas soimaan. Paras tähän mennessä.

Ja nyt pystyn säätämään laajakaistojen ja midien välistä tasapainoa yhdellä napilla ja rullan pyöräytyksellä josta löytyy subwooferin tason säätö. Aiemmin piti kikkailla asetus asetus asetus säätö tallennus poistuminen jne. Tai kurotella vahvistimen säätöpotikoihin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #310 : 23.03.2016, 23:14:30 »
Mikä on oikea aux adapteri tuohon minun soittimeen? Alpine 9887r.

Fullspeed liitäntä 2009 ja vanhempi
http://www.audiohellman.fi/alpine/lisaevarusteet/usb--ja-aux-in-tarvikkeet/kce-236b

Fullspeed liitäntä 2009 ja uudempi
http://www.audiohellman.fi/alpine/lisaevarusteet/usb--ja-aux-in-tarvikkeet/kce-237b

Sitten on kca-235 joka on AI-net liitäntään.

Fullspeed liitännät on 15€ ja ai-net 29€.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #311 : 25.03.2016, 15:54:22 »
Löytyi jyväskylästä autovarusteelta oikea piuha. Se oli tuo 236b :).

Mutta sanokaas mikä meni pieleen.
Laitettiin minun vanha kenwoodi kaverin c5 citikkaan. Neljä tehdaskaiutinta ovissa ja vissiin diskantit kojelaudalla. Soi ihan hienosti. Alaäänet on muhkeat mutta silti kaikki äänet on selkeitä, jopa pienellä voimakkuudella. Ei mitään vahvistinta. Sellainen ääni mikä olisi aivan täysin riittävä minullekkin.

Alan epäilemään että minun rainbowt on huudatettu pilalle tai sitten ne on vaan liian jytkyt.
Tarvitsevat paljon watteja ja voimakkuutta että soivat.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #312 : 25.03.2016, 16:01:23 »
Löytyi jyväskylästä autovarusteelta oikea piuha. Se oli tuo 236b :).

Mutta sanokaas mikä meni pieleen.
Laitettiin minun vanha kenwoodi kaverin c5 citikkaan. Neljä tehdaskaiutinta ovissa ja vissiin diskantit kojelaudalla. Soi ihan hienosti. Alaäänet on muhkeat mutta silti kaikki äänet on selkeitä, jopa pienellä voimakkuudella. Ei mitään vahvistinta. Sellainen ääni mikä olisi aivan täysin riittävä minullekkin.

Alan epäilemään että minun rainbowt on huudatettu pilalle tai sitten ne on vaan liian jytkyt.
Tarvitsevat paljon watteja ja voimakkuutta että soivat.

Hyvin yksinkertainen vastaus. Herkät kaiuttimet.

Ja tehoa ei ole ikinä liikaa...  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #313 : 25.03.2016, 16:18:25 »
Jep jep eli rainbowt lentää suolle :D.

Varmaan minun rikkomat alpinetkin olisi olleet paremmat. Saaha noilla bassojytkettä hieman mutta subbarit on sitä varten.

Mitenhän volvon orkkiskaiuttimet alkais soimaan kun leikkaa vaahtomuoviin reiän. Prkl jos ne alkaa soimaan niin viimeisen 2kk kaikki työ on ollut turhaa :D.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2016, 16:24:40 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Aloitteleva hifistelijä kyselee tyhmiä
« Vastaus #314 : 25.03.2016, 16:53:14 »
Joskus alotteleva hifistelijä tekee tyhmiä.  ;)
Ei kaikkee voi tietää jos eii kokeile, tai ainakin kysele.

 

Carcom Oy  Ateho