KL-varaosat  Race.fi

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #720 : 21.11.2021, 11:28:39 »
2.4 ja T5 koneet ovat volvon, pienemmät foordin. Volvon koneissa huohotuspuoli ja VVT pyörät vaatinevat huoltoa kun alkaa olemaan 300tkm. Jakopään vaihtoväli on 4v Suomessa, mutta kesti kyllä lähemmäs 10v mikä on muualla ilmoitettu maksimiaika vähäisillä kilsoilla. Fordin koneista ei kokemusta, mutta 1.8 koneessa on ollut öljynsyöntiongelmia. Tämä nähty myös tutun autossa.

Poissa janihy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #721 : 21.11.2021, 19:57:34 »
Joo, tätä ketjua taaksepäin lukemalla selvinnee moottorien ongelmat ja jonkunlainen arvio niiden yleisyydestä. Omaan muistiin tallentuneet juurikin nuo 1.8-litraisen öljynsyöntiongelmat. Itse myös katsoisin faceliftattuja (08-> ainakin S40:n kohdalla, muistaakseni myös V50:n) freesimmän olemuksen vuoksi. Faceliftatuista löytyy myöskin aux-pistoke vakiona, vanhempiin se kuuluu ainoastaan parempien audiopakettien kanssa. Äänentoisto ei toki kaikille ole yhtä tärkeää, mutta se halvin taso niistä on aika aneeminen. Etulokasuojat tuntuu kukkivan aika helposti näissä, sillä voinee ainakin tingata :)

Omalla kulkineella (S40 2.0d -08) kuitenkin huolettomia kilometrejä kohta 90 tkm takana, pärjännyt pääosin kuluvia osia vaihtamalla.
S40 2.0d -08

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #722 : 21.11.2021, 21:21:17 »
Khyyl se öljy maistui 2,0 litran bensa-padalla varustetulle 2007 vuoden V50:lle, eli juurikin peruja tuon fordin koneista..
« Viimeksi muokattu: 04.02.2022, 21:41:27 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa adder

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #723 : 05.01.2022, 18:16:58 »
V50:nen ostoslistalla, kun ryssä tuli edellisen kylkeen. >:(

Merkki ja varmaan mallikin pysyy samana, mutta uudempi tilalle. Onko 11/12 miten ongelmavapaa? Toki tuurista aina kiinni minkä ostaa, mutta noin yleensä.

Miten dpf? tarviiko juottaa 60tkm välein eolys-nestettä?

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #724 : 05.01.2022, 22:33:58 »
V50:nen ostoslistalla, kun ryssä tuli edellisen kylkeen. >:(

Merkki ja varmaan mallikin pysyy samana, mutta uudempi tilalle. Onko 11/12 miten ongelmavapaa? Toki tuurista aina kiinni minkä ostaa, mutta noin yleensä.

Miten dpf? tarviiko juottaa 60tkm välein eolys-nestettä?
Ei D2 tarvitse mitään ureaa tankkailla erikseen. D2 on ihan eri moottori kuin ns: Hdi.
Kone on hyvä.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #725 : 04.02.2022, 19:55:05 »
Alkanut kiinnostamaan tuollainen pikkuvolvo, kun saattaa työmatkaa ruveta olemaan sellainen 140km per päivä. Eolys lisäainehommelit ja DPF vaihtotarpeet on tiedossa, mutta onko muuten järkevämpi ottaa 1.6 drive koneella vai 2.0d? Onko isoa eroa kulutuksissa tai veroissa? 2008 eteenpäin pitäisi olla, jolloin käyttövoimavero on co2 perusteinen ja siten pienempi. Tulisi ihan pelkästään työmatkaa varten tuo auto, ei tarvetta vedellä mitään. XC70 saa toimia perheessä veturina jatkossakin. Miten bensana sitten? Ilmeisesti kestävin tuo 1.6 kone, pääseekö alle 6l matka-ajossa?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa janihy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #726 : 05.02.2022, 15:42:16 »
Itsekin aikoinaan pohdin pienen ja ison dieselin välillä. Kulutuksessa ero on pieni, mutta kyllä tuo isompi on huomattavan paljon pirteämpi ja siksi valintani kohdistui siihen. Keskikulutus koko oman omistukseni ajalta on 6,5 l/100 km tienoilla ja se sisältää matka-ajot, kaupunkiajot, talvilämmitykset jne.
Tuon ikäinen 2.0d saattaa tulla myös ilman DPF:ää, kuten omanikin on tullut. 2008 näihin tuli facelift, joten sen puoleen kannattaa katsella näitä uudempia, mutta tuo veroerohan koskee sitten ainoastaan pakettiautoja. Vastaava muutos henkilöautoille tuli jo 2001.
S40 2.0d -08

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #727 : 05.02.2022, 20:35:15 »
Itsekin aikoinaan pohdin pienen ja ison dieselin välillä. Kulutuksessa ero on pieni, mutta kyllä tuo isompi on huomattavan paljon pirteämpi ja siksi valintani kohdistui siihen. Keskikulutus koko oman omistukseni ajalta on 6,5 l/100 km tienoilla ja se sisältää matka-ajot, kaupunkiajot, talvilämmitykset jne.
Tuon ikäinen 2.0d saattaa tulla myös ilman DPF:ää, kuten omanikin on tullut. 2008 näihin tuli facelift, joten sen puoleen kannattaa katsella näitä uudempia, mutta tuo veroerohan koskee sitten ainoastaan pakettiautoja. Vastaava muutos henkilöautoille tuli jo 2001.

Aivan joo, eli verossa ei ole suurta eroa, vaikka valitsisi ennen faceliftiä. Tosin nuo saastelaitteet saa aika äkkiä pois vaikka siellä semmoset olisi,  mutta kaikista helpoin olisi olla ilman.

Kovin houkuttelee tuo nelosella alkava keskikulutus. Tehoilla ei niin väliä, sillä tuossa viitostiellä ei paljoa ohitella. No kokonaisuus ratkaisee, molemmilla koneilla hyvin saatavilla.

Lisälämmitin on varmaan oma lukunsa, eberihän noissa on ja varmaan omat ongelmansa siinä missä tt-v mallin webastossakin.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #728 : 20.02.2022, 11:59:53 »
Miten luotettava tekniikka on tommosessa v50 2.0D on? Käyttöauton virkaa pitäis toimittaa, onko noissa kummempia vikoja esim 300-400tkm ajetuissa?

Poissa Wolf-o

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #729 : 28.05.2022, 01:52:01 »
Yritin selailla löytämättä vastausta...mutta mitä kannattaa ehdottomasti tarkistaa ja osata varoa tuollaisessa 2005 vuosimallin V50 2.0D (136hv) autossa, jolla on ajettu jo kohta 400tkm?

Poissa Juhap3

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #730 : 23.07.2022, 17:44:01 »
Kumpi näistä 1,6 diesel moottoreista on parempi vanhempi 16v ja uudempi 8v d4162t? Uudemmassa ei ilmeisesti enää lisäaineita ruiskuteta hiukkaspönttöön. Onko noista karstoitus ja ahdinvioista päästy uudemmassa mallissa eroon?

 

RallyBaron  Samppasport