Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: PPW - 08.11.2019, 16:50:39

Otsikko: V70 awd 2014
Kirjoitti: PPW - 08.11.2019, 16:50:39
Onko kellään kokemusta 3 koppasen v70 awd  vm2014- 16. Kulmavaihteen vaihdosta ja haldexin pumpun vaihdosta?
Kilkkeet on hyllyssä odottamassa paikoilleen laittamista. Onko mitään normaalisti poikkeavaa kuin, että kulmavaihteen ylin pultti on vaikaesssa paikassa?
En ole ennen tähän malliin em, hommaa tehnyt , niin olisi mukava saada vinkkejä urakan toteuttamiseen.
Kiitos jo etukäteen asiaa pohtiville.
Otsikko: Vs: V70 awd 2014
Kirjoitti: mulugren - 08.11.2019, 17:15:45
Saako kysyä että mitä tapahtui kun menee pumppu ja kulmavaihdekin vaihtoon?
Otsikko: Vs: V70 awd 2014
Kirjoitti: PPW - 08.11.2019, 17:38:48
Auto oli kesällä kylki kolarissa. Vasempaan takapyörään ja kylkeen tuli toinen auto. Kolarin jälkeen alkoi ilmoittaa Awd- vaatii huollon. Bilialla vikakoodit pumpulta  ja kulmavaihde ei pyörittänyt kardaania. Vakuutusyhtiö ei halunnut osallistua kustannuksiin, niin teen nyt homman omin kätösin.
Otsikko: Vs: V70 awd 2014
Kirjoitti: Turbo 242 - 09.11.2019, 10:26:37
Onko kellään kokemusta 3 koppasen v70 awd  vm2014- 16. Kulmavaihteen vaihdosta ja haldexin pumpun vaihdosta?
Kilkkeet on hyllyssä odottamassa paikoilleen laittamista. Onko mitään normaalisti poikkeavaa kuin, että kulmavaihteen ylin pultti on vaikaesssa paikassa?
En ole ennen tähän malliin em, hommaa tehnyt , niin olisi mukava saada vinkkejä urakan toteuttamiseen.
Kiitos jo etukäteen asiaa pohtiville.

Mk2 seitenkymppisestä olen kahteen kertaan ottanut kulmavaihteen irti. Ylin pultti on ikävässä paikassa. Sinne kuitenkin pääsee räikällä (pitää olla kevyt käyttää ja "lyhyellä" hammastuksella). Irti otettiin 1/2" räikällä ja kiinni laitoin 1/4" räikällä. Aiemmalla kerralla ylin pultti irrotettiin ja kiinnitettiin pyöräkotelon puolelta 1/2" hylsyllä, jossa oli nivel ja ainakin yksi pitkä jatkovarsi. Tämä vaati kaksi henkilöä, kun toisen piti pitää hylsyä pultin kannassa.  :idiot2: :D

Kardaanin pultit kulmavaihteesta on haastava irrottaa yksin, jos ei ole Volvon erikoistyökalua käytössä. Käyttäjänimimerkki Lankku oli neuvonut, että jarrua painamalla kardaani pysyy paikoillaan, mutta silloin pitää olla vetoakselit edessä paikoillaan. Kolmas vaihtoehto on, että kaveri pitää isoilla pihdeillä kardaanin takapäästä kiinni.

Onko uusi booriholkin asennussarja myös hyllyssä odottamassa?
Otsikko: Vs: V70 awd 2014
Kirjoitti: PPW - 09.11.2019, 18:22:16
Mk2 seitenkymppisestä olen kahteen kertaan ottanut kulmavaihteen irti. Ylin pultti on ikävässä paikassa. Sinne kuitenkin pääsee räikällä (pitää olla kevyt käyttää ja "lyhyellä" hammastuksella). Irti otettiin 1/2" räikällä ja kiinni laitoin 1/4" räikällä. Aiemmalla kerralla ylin pultti irrotettiin ja kiinnitettiin pyöräkotelon puolelta 1/2" hylsyllä, jossa oli nivel ja ainakin yksi pitkä jatkovarsi. Tämä vaati kaksi henkilöä, kun toisen piti pitää hylsyä pultin kannassa.  :idiot2: :D

Kardaanin pultit kulmavaihteesta on haastava irrottaa yksin, jos ei ole Volvon erikoistyökalua käytössä. Käyttäjänimimerkki Lankku oli neuvonut, että jarrua painamalla kardaani pysyy paikoillaan, mutta silloin pitää olla vetoakselit edessä paikoillaan. Kolmas vaihtoehto on, että kaveri pitää isoilla pihdeillä kardaanin takapäästä kiinni.

Onko uusi booriholkin asennussarja myös hyllyssä odottamassa?


On uusi booriholkki hyllyssä. Itseasiassa nyt on kaksi, kun tuli käytetyn kulmavaihteen kanssa holkki myös mukana.
Tuhannesti kiitoksia hyvistä vinkeistä! Nyt pitää vaan odotella,että työt antaa sen verran aikaa,että saa tuon oman tehtyä.