Kulkukoira  Proturbo

Pakkanen ja Kaasuvolvon tankkaus Gasumin asemilla

  • 1 Vastauksia
  • 2111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Työmaalta palatessa -17 asteen pakkasessa syttyi taas "opiskelijavalo" kaasumittariin. No, eipä muuta kun suunnitellusti tankille Espoon Suomenojalle.

Herätti hienoista ihmetystä, kun tankkausaseman täyttökompura tuntui käyvän jotenkin laiskan kuulloisesti eikä jaksanut työntää tankkiin kun 10,39kg biokaasua, tankin viisarin ollessa täyttöä aloittaessa punaisen merkin yläreunalla ja opiskelijavalon juuri sytyttyä muutamia kilometrejä aikaisemmin.

Onko foorumitovereilla havaintoa, aiheuttaako kovat pakkaset ongelmia Gasumin tankkauspisteiden toimintaan tai jostain muusta syystä tankkautuva määrä olisi pienempi kun lämpimällä ilmalla? Ikäänkuin olisin ollut havaitsevinani samaa ongelmaa aikaisemminkin samalla asemalla pienemmillä pakkasilla mutta en yhtä selkeänä?

Vai onko minulla autossa mahdollisesti jokin tankin venttiili jumissa ja täten jokin pienemmistä tankeista ei täyty? Auto kyllä toimii kun se kuuluisa junan vessa ja kulutus ei ole lisääntynyt tankkauslaskelmien mukaan (edellinen 4.42kg/100km).
Volvo V70 Bi-fuel -06

Poissa TOW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakkanen ja Kaasuvolvon tankkaus Gasumin asemilla
« Vastaus #1 : 24.02.2018, 14:19:21 »
Itse itselleni vastaten, soitin Gasumin päivystykseen vikailmoituksen asiasta.

Päivystäjä vastasi, että normaalia koville pakkasille. Laitteisto ei anna syystä tai toisesta täyttä tankkausta. Ilman lämmetessä asian pitäisi korjaantua. Sama havainto päivystäjällä itsellään omassa autossaan. Olin yhteydessä sukulaismieheen jolla myös kaasuauto ja saman havainnut ja jopa vielä pahempana.

Volvossa ei siis vikaa tämän haastattelukierroksen perusteella.  ELK
Volvo V70 Bi-fuel -06

 

Kulkukoira  Proturbo