Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

B200E K-jet käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä

  • 12 Vastauksia
  • 2766 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Elikkä potilaana 740 B200E moottorilla ja k-jet ruiskulla, kylmänä toimii hyvin ja kiertää rajottimelle, mutta lämpimällä moottorilla ei kierrä lähellekkään rajotinta, tukehtuu ja paukkuu ja pätkii miten sattuu myös veto päällä. Työntää mustaa kun ois tiisseli ja vetää tulpat ihan mustaks eli tosi rikkaalla käy. :idiot2: Kuluttaa myös bensaa ihan älyttömästi. Oisko vika ohjauspainesäätimessä? Ohjauspainesäätimelle tulee 12v virtaa, mutta pistokkeen irroitus ei vaikuta käyntiin mitenkään, pitäsköhän vaikuttaa? Onko kellään muita ideoita mikä vois olla vialla. bensapuolella kuitenkin vika ja saa todella paljon liikaa bensaa ainakin lämpimällä moottorilla, kylmänä toimii hyvin kaikilla kierroksilla, koneen lämmettyä alkaa isommilla kierroksilla ongelmat.

Edit: Ryyppysuuttimen liittimen irrotuskaan ei vaikuta, että ei ilmeisesti sekään ole koko ajan päällä?
« Viimeksi muokattu: 30.06.2019, 13:51:00 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1604
  • It's Hip To Be Square
Vs: B200E K-jet käy rikkaalla
« Vastaus #1 : 26.05.2019, 14:40:53 »
Lämpöanturihan on näissä vaan mittaria varten, ohjauspaineensäädin voi hyvinkin olla särki/jumissa kylmän koneen asennossa. Tällöin se lämmityssähkökään ei auta/vaikuta.

Itellä on todennäköisesti toisinpäin rikki, pelaa lämpimänä normaalisti mutta ei kylmänä rikasta, joutuu kikkailemaan nappihuikalla ensi alkuun että saa koneen pysymään käynnissä ja lämpenemään vähän.

Ryyppysuutin antaa niin paljon tavaraa että kylmäkin kone tukehtuu siihen, paitsi pieninä annoksina tarjoiltuna.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: B200E K-jet käy rikkaalla
« Vastaus #2 : 26.05.2019, 17:14:56 »
Lämpöanturihan on näissä vaan mittaria varten, ohjauspaineensäädin voi hyvinkin olla särki/jumissa kylmän koneen asennossa. Tällöin se lämmityssähkökään ei auta/vaikuta.

Itellä on todennäköisesti toisinpäin rikki, pelaa lämpimänä normaalisti mutta ei kylmänä rikasta, joutuu kikkailemaan nappihuikalla ensi alkuun että saa koneen pysymään käynnissä ja lämpenemään vähän.

Ryyppysuutin antaa niin paljon tavaraa että kylmäkin kone tukehtuu siihen, paitsi pieninä annoksina tarjoiltuna.

Tuli kanssa mieleen, että voiskohan toi ryyppysuutinki jumittua silleen että syöttää koko ajan bensaa
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1604
  • It's Hip To Be Square
Vs: B200E K-jet käy rikkaalla
« Vastaus #3 : 26.05.2019, 17:33:35 »
Tuli kanssa mieleen, että voiskohan toi ryyppysuutinki jumittua silleen että syöttää koko ajan bensaa

Kevyesti epäilen, pitäisi juuttua jotenkin raolleen että kone edes kävisi. Miksei sekin olisi teoriassa mahdollista tuollaisessa on-off-mallisessa suuttimessakin.

Muutenhan tuon suuttimen auki jääminen on käytännössä mahdotonta, vaatisi jatkuvan virran saamista startilta ja lämpöaikakytkimen jumimista maaton saamiseksi.

Todennäköisempänä pitäisin että kylmärikastus jää päälle koneen lämmetessä -> op-säädin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B200E K-jet käy rikkaalla
« Vastaus #4 : 27.05.2019, 18:58:10 »
K-Jetin kylmäkäynnistys suutin voi alkaa yhtäkkiä vuotamaan läpi, vaikka sille ei olis edes sähköpistoketta kiinni... Tiedän kokemuksesta. Pysyy just ja just polkemalla käynnissä mutta tulee raakaa bensaa putkesta... :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200E K-jet käy rikkaalla
« Vastaus #5 : 27.05.2019, 22:04:15 »
Kyllä se melko varmasti on op-säädin. Rohkeampi koputtelee sitä koneen käytyä hetken ja lämmettyä, ja toisaalta varmista se virransaanti esimerkiksi kytkemällä hyppylangoilla lamppu siihen liittimeen. Lisäksi kannattaa mitata vastus siitä op-säätimen liittimestä, jos siellä ei ole yhteyttä niin pelihän on selvä!
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: B200E K-jet käy rikkaalla
« Vastaus #6 : 27.05.2019, 23:34:53 »
Kyllä se melko varmasti on op-säädin. Rohkeampi koputtelee sitä koneen käytyä hetken ja lämmettyä, ja toisaalta varmista se virransaanti esimerkiksi kytkemällä hyppylangoilla lamppu siihen liittimeen. Lisäksi kannattaa mitata vastus siitä op-säätimen liittimestä, jos siellä ei ole yhteyttä niin pelihän on selvä!

Tuli jo koputeltua ja mitattua ennen kuin täällä ees apua kyselin, yli 12v tuli virtaa liittimeen myöskin vastusta näytti ite säädin. Pitää seuraavan kerran tallilla purkaa op-säädin irti ja aukasta tai hommata toinen jostain ja kokeilla sillä. Jos jollain sattuu säädin löytymään niin saa tarjota yv! Pitää myös toi kylmäkäynnistyssuutin katsoa vaikka itsekkin olen kyllä kallistunut op säädin vikaan.
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: B200E K-jet käy rikkaalla
« Vastaus #7 : 30.05.2019, 21:25:35 »
Tuli aukastua op-säädin ja ei siellä mitään ihmeellistä vikaa näkynyt, mikä sieltä sitten yleensä hajoaa? ei ollut jumissakaan. Myös ryyppysuutin tuli irrotettua ja ei vuoda läpi lämpimällä koneella. Seuraavaksi kai kokeiltava vielä toisella op-säätimellä jos semmosen jostain löytäs. Sen jälkeen alkaa ideat loppumaan.. Ja koska ongelmat alkavat moottorin lämmettyä niin missä muualla vika vois olla? Ideoita otetaan vastaan.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2019, 13:34:56 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: B200E K-jet käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä
« Vastaus #8 : 30.06.2019, 02:53:00 »
Vika korjaantu säätimen vaihdolla, nyt pelittää hyvin kierroksilla. Mutta nyt tyhjäkäynnillä tuntuu paukuttavan ja röpeltävän putkessa ainakin lämpimällä koneella ja ei käy tyhjää kovin tasaseen vaan ''hyrskyttää'', mistähän tämä voisi johtua vai onko normaalia näissä k-jeteissä? Vai onko vaan seoksen säädössä, ens viikolla tarkotus mennä mittarille säätämään. Perus suuttimien o- renkaat vaihdettu jo aijemmin eli niissä ei ainakaan imuvuotoja ole.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2019, 03:36:44 kirjoittanut Seitensatkumies »
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200E K-jet käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä
« Vastaus #9 : 30.06.2019, 22:43:55 »
Vois olla seosvika vaan jos edellisen säätimen konstailua on korjattu seosruuvilla
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: B200E K-jet käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä
« Vastaus #10 : 01.07.2019, 14:58:06 »
Vois olla seosvika vaan jos edellisen säätimen konstailua on korjattu seosruuvilla
Joo seosruuvia on ruuvattu suuntaan  ja toiseen, toivottavasti korjaantus vain säätämällä kun pitäisi auto viedä leimalle. Eikös  CO ohjearvo ollut 1 tai vähän rikkaalle paremman käynnin takaamiseksi, noin 2?
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1604
  • It's Hip To Be Square
Vs: B200E K-jet käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä
« Vastaus #11 : 01.07.2019, 15:45:36 »
Joo seosruuvia on ruuvattu suuntaan  ja toiseen, toivottavasti korjaantus vain säätämällä kun pitäisi auto viedä leimalle. Eikös  CO ohjearvo ollut 1 tai vähän rikkaalle paremman käynnin takaamiseksi, noin 2?

Riippuu varmaan vähän iästä ja kunnosta, ite on tullut ruuvattua kolmen kantturoihin kun vedot on silloin makimoillaan. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E K-jet käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä
« Vastaus #12 : 01.07.2019, 15:53:40 »
Se kjetin säätöruuvi on kyllä tosi tarkka. Kannattaa olla t-kahva avain ja pallopää siinä. 3 mm
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Samppasport  Futurez