RallyBaron  Samppasport

940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.

  • 45 Vastauksia
  • 17333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #15 : 05.03.2011, 14:03:55 »
Hyvä pointti.... Onkohan nopeustieto kuinka tarkka? Riittääkö"liikkuu" ja "ei liiku"? Voisin saada rakenneltua kartaaniin jokin trikkeripyörän ja sitä lukemaan volvon oma  anturi?
Periaatteessa riittää.

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #16 : 07.03.2011, 07:40:28 »
Seiskan lh:n johtosarjat on kanssa erilliset käytännössä, virtaa vaan tarttee erikseen ottaa lisäpiuhalla jos ei nappaa koelaudan sähköjä samaan.
Ja ainakaan automaatin kanssa ei haittaa yhtään vaikka puuttuu nopeussingnaali perästä eikä sytyttele vikavaloo tai anna koodiakaan eikä myöskään tee kummallisia kierroksen pudotuksia.

Seiskan lh huonossa kuvassa


Tuossa siis on mukana kyllä se koelaudan sähkösarjakin elikkä puolet pois piuhoista niin kyseessä on pelkät koneen sarjat.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa Taisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #17 : 07.03.2011, 17:06:27 »
 Hyvä tietää. Noita 700:n sarjoja on paremmin liikkeelläkin... Päätös LH vs. MQ on vielä avoin... Laskin just että alta 500€ sais megan kaikilla herkuilla. Olis hukkakipinä ja täysin säädettävä ruisku... hommaa puoltaa hyvät kokemukset minin ruiskuasennuksesta megan avulla. 
 Projekti varmaan alkaa koneen mekaanisella sovituksella. Moottorinkorvakkeet,kartaani yms.

Poissa Taisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #18 : 17.03.2011, 20:11:40 »


 Tuomoiset boxit löyty... Ajonesto? Mites lastutuksen kanssa?


Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #19 : 17.03.2011, 20:22:17 »
Mulla on samanlaiset purkit, ja molemmissa lastu. Viking Ecomax ruiskussa ja juse:n lastu EZK:ssa. Hyvin on toiminut niin pitkälle kuin muissa osissa on kapasiteettia riittänyt.

E: Ja ei ole ajonestoa, ainakaan mulla.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #20 : 17.03.2011, 20:24:54 »
Onko toi EZK se kuuluisa kultainen boksi?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #21 : 17.03.2011, 20:51:02 »
Onko toi EZK se kuuluisa kultainen boksi?

Sama purkki. Jossain vaiheessa kuoret oli messingin väriset, ja urbaanin legendan mukaan sisuskalut olisi olleet "parempia" kuin tässä "normaalissa" EZK purkissa. Yhtä kaikki, molemmat hoitaa sytytyksen ohjauksen riittävästi.

Tuon "guldboxin" sielunelämästä taisi olla enemmänkin juttua museon puolella ( The Insinööri muistaa varmaan [JuhaU] ) ?  :juhau:

E: Ja täältähän se löytyi: http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=27454.0
« Viimeksi muokattu: 17.03.2011, 20:59:04 kirjoittanut porko »
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Taisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #22 : 18.03.2011, 20:09:25 »
 Ja lopulta kone ja laatikko irtosi volvon syleilystä...

 

 Ilmeisesti toi laatikko on M90?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #23 : 18.03.2011, 20:19:46 »
Ilmeisesti toi laatikko on M90?
Onhan se :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Taisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #24 : 20.03.2011, 14:15:00 »
  Kiitoksia vastauksista. Konetta soviteltu Vauxhalliin... Pari huomiota tuli...

 Jäähdytintä ei saa kovin isoa kapean konehuoneen takia... Tuo 940 syyläri on "jättestoora" ja tilaa on käytössä vain lev.500mm ja kork.450mm. Vaatiiko toi B230FK ison jäähdyttäjän vai voiko asiaa kompensoida kylmällä termarilla? Miten iso jäähdytin on 700 turbossa? Sama?

 Öljynsuodatin vaatii siirtosarjan... Tuossa on alumiinijalka ja filtterin alla vissiin jäähdytys vesikierrolla... Kaiketi siirtosarjanlaippa tulee siihen lohkonkylkeen ja alumiinijalalla voi heittää vesilintua? Vesikierron voi varmaan tulpata ja laittaa ilma-öljy jäähdytin.



 Sain moottorin vauxhallin konetilaan... pikkasen moottorin etuosa laskee vielä , kun saan laatikkoa aavistuksen ylöspäin.

EDIT: lisäsin kuvan
« Viimeksi muokattu: 20.03.2011, 18:04:33 kirjoittanut Taisto »

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #25 : 20.03.2011, 20:23:35 »
Mä väitän (en tiedä), että tuo maamoottori pärjäisi vähän pienemmälläkin syylarilla. Ei nimittäin nosta lämpöjä vakioromuilla ikinä, vaikka olisi vähän letkut rutussakin. Joten jos laitat orkkis jättestooran tilalle vähän pienemmän alumiinisen, niin varmasti riittää. Tosin jos tarkoitus on vetää sinkki kireellä radalla pari tuntia, niin sitten kannattaa ehkä uhrata vielä toinenkin ajatus...
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #26 : 20.03.2011, 21:53:13 »
Vähänkin vanhemmissa ilmastoimattomissa on kymmenisen senttiä kapeampi ja saman verran matalampi syyläri, eli siis sama kuin vapareissakin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #27 : 21.03.2011, 23:23:26 »
400 sarjan volvoissa myös aika pieni syyläri. Itsellä sellainen mk2 escortissa . Lähdötkin on hyvin siinä oikeilla paikoilla vinomoottorille.

Poissa Taisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #28 : 07.04.2011, 09:09:01 »
  Öljynsuodatin vaatii siirtosarjan... Tuossa on alumiinijalka ja filtterin alla vissiin jäähdytys vesikierrolla... Kaiketi siirtosarjanlaippa tulee siihen lohkonkylkeen ja alumiinijalalla voi heittää vesilintua? Vesikierron voi varmaan tulpata ja laittaa ilma-öljy jäähdytin

 Toi siirtosarja mietityttää... haluaisin eroon koko alumiinisuodatinjalasta. Kattelin moposportin katalookia ja käviskö noista mikään laippa suoraan lohkon kylkeen?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 B230FK+manuaali tekniikan luovuttajana.
« Vastaus #29 : 07.04.2011, 11:38:10 »
Toi siirtosarja mietityttää... haluaisin eroon koko alumiinisuodatinjalasta. Kattelin moposportin katalookia ja käviskö noista mikään laippa suoraan lohkon kylkeen?
Siis jos lauhduttimen laitat? Biltemassahan on noita suodatin laippoja missä erilaisia lähtöjä, vai mikä tässä on tarkotus? Volvon turbo koneista löytyy myös sellasta pelkkää laippa mallia missä lähdöt öljyjäähdyttimelle ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Futurez  Kulkukoira