Elekma  Autoracing

-88 740:sen etusumuvalot

  • 10 Vastauksia
  • 2885 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
-88 740:sen etusumuvalot
« : 31.08.2011, 13:39:55 »
Moro!

Oli tarkoitus laittaa tuohon "uutukaiseen" alkuperäisille paikoille ns.alkuperäiset sumuvalot., nyt sitten kysymys kuuluu että mitä mallia ko.lamput on? Jos olen oikein ymmärtänyt niin lamppujen merkki on Bosch mutta se tarkempi malli hakuse ssa.... Onko sumuvaloille olemassa valmiudet esim. johdon päät puskurin/etulipan takana, entäpä onko rele valmiina jaonko kojetaulun takana valmista pistoketta katkaisijaa varten?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #1 : 04.09.2011, 11:19:05 »
Moro!

Oli tarkoitus laittaa tuohon "uutukaiseen" alkuperäisille paikoille ns.alkuperäiset sumuvalot., nyt sitten kysymys kuuluu että mitä mallia ko.lamput on? Jos olen oikein ymmärtänyt niin lamppujen merkki on Bosch mutta se tarkempi malli hakusessa.... Onko sumuvaloille olemassa valmiudet esim. johdon päät puskurin/etulipan takana, entäpä onko rele valmiina jaonko kojetaulun takana valmista pistoketta katkaisijaa varten?
Helpotetaan hommaa..., jos jollakin on sumuvalot siellä alhaalla lipassa orggis paikalla, niin olisiko mahdollista saada kuvia sähköpostiini valoista (yritän tunnistella itse) ja lipan takaa "asennus raudoista"  jolla valot on kiinni. Mahdolliset johdotukset ja pistokkeet selvittelen sitten itse..  Kiitos!

Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #2 : 04.09.2011, 12:35:32 »
Mulla olis alkuperäinen 740 sumuvalojen johtosarja olemassa, tarviit vaan kytkimen tuohon lisäks. Relekanta+rele, johdot yms löytyy, itse valoihin menevät liittimet tarttee vaihtaa. Ei tartte sitten niiden kanssa pähkäillä kun lyö valmista johtosarjaa vaan paikalleen, ja teoriassa semmonen kytkinkin voi löytyä kun jaksaa penkoa. Ja onhan se hienoa kun on originaaliosaa :P

Mittaa vaan se puskurin aukko, olettaen siis että siinä jo aukot on, ja motonet/tarvikeliike/vaikka halpahalli ja mittailet sopivat, jos ei sulla ole niitä sumuvalojalkoja olemassa niin kiinnitysraudat joudut kuitenkin rakentamaan. Puskurin rungossa on paikat pulteille suoraan sumarin päällä, eli siihen muotoilet sopivan lattaraudan ja homma pelaa, kunhan teet tarpeeksi järeän.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #3 : 04.09.2011, 12:40:59 »
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQtrYioMbmx6jJNPFK-3EPHZLcMvE2SZagNi36GRG6tGg9b-TEd

Nehän on ton näköiset, kiinnitys takaa. Kirkkaalla lasilla kyllä yleensä. :) Helpoimmalla pääset jos asennat alkuperäisiä niin purkuautosta hommaat ne sumarin pidikkeet. On alunperin sellainen muovikoura joka ruuvataan sinne ylös kiinni ja ja alapää sinne sumarin taakse. Mutteria löysäämällä onnistuu valon säätö.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #4 : 04.09.2011, 13:09:58 »
Lainaus
Mittaa vaan se puskurin aukko, olettaen siis että siinä jo aukot on, ja motonet/tarvikeliike/vaikka halpahalli ja mittailet sopivat, jos ei sulla ole niitä sumuvalojalkoja olemassa niin kiinnitysraudat joudut kuitenkin rakentamaan. Puskurin rungossa on paikat pulteille suoraan sumarin päällä, eli siihen muotoilet sopivan lattaraudan ja homma pelaa, kunhan teet tarpeeksi järeän
Ei oo ees aukkoja, vielä... eli reikien tekokin edessä. Mutta kun sais tuon oikean mallisen valon käsiin niin vois sitten pähkäillä että rupeaako etsimään ihan alkuperäistä jalkaa sinne vai taivutteleeko omalla pajalla sinne jalat...
Sitä johto sarjaa en välttämättä tarvitse, mulla on tarkoitus releyttää nuo alkuperäiset ajovalot ja samaan rele telineeseen saan ujutettua vielä yhden releen, joten kiitos vaan. Katkaisija taitaa löytyä myös...   
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #5 : 04.09.2011, 13:12:10 »
Reiäthän pitäis olla valmiina pelkästään muovi kansilla suojattuna vai onko näitä tehty myös ilman sumareiden aukkoja? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #6 : 04.09.2011, 13:29:59 »
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQtrYioMbmx6jJNPFK-3EPHZLcMvE2SZagNi36GRG6tGg9b-TEd

Nehän on ton näköiset, kiinnitys takaa. Kirkkaalla lasilla kyllä yleensä. :) Helpoimmalla pääset jos asennat alkuperäisiä niin purkuautosta hommaat ne sumarin pidikkeet. On alunperin sellainen muovikoura joka ruuvataan sinne ylös kiinni ja ja alapää sinne sumarin taakse. Mutteria löysäämällä onnistuu valon säätö.
Hitto kun ei saa selvää mitä lukee lasissa, BOSCH se on sata varmaan, mutta malli, onko se pilot tjsp.? Mutta täytynee ruveta metsästämään noita alkuperäisiä "jalkoja" sinne puskurin taakse...

Mutta rohkenen nyt kysyä josko jollakin on kyseiset jalat ylimääräisenä/tarpeettomana niin olen valmis ostamaan ne.. Tarjota voi numeroon 0440-264713/Manu tai tänne. (en laita vielä ostoilmoitusta)
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #7 : 04.09.2011, 13:33:32 »
Reiäthän pitäis olla valmiina pelkästään muovi kansilla suojattuna vai onko näitä tehty myös ilman sumareiden aukkoja? ???
Sori, hiukan huonosti "valotin" asiaa; siis ne paikat näkyy keulasta katsottuna, mutta onko ne suojat jotenkin vaan "tökättävissä" pois paikaltaan vai miten homma lähtenee etenemään? Tarkempi tutustuminen aiheeseen pahasti vaiheessa... ???
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #8 : 04.09.2011, 13:43:39 »
Lähtee joo tökkäämällä :)
Vai sekoitinko hinauslenkin koppaan :-\
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011, 16:19:45 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #9 : 04.09.2011, 16:17:11 »
Lähtee joo tökkäämällä :)
Aika lujaa saat tökätä jos meinaat siihen reiän saada, on suhtkoht paksua tavaraa tuo etulippa. Ja voi olla, että siistimpi reikä tulee sahaamalla...

Jos sulla on vielä etuhuuli, johonka ei nuitten turhakkeiden reikiä ole tehty, tee autollesi ja itsellesi palvelus, ja anna olla nykyisellään, tai etsi jostakin jo rei-itetty etulippa. On meinaan huipputurha varuste ja asennuksen purku on hankalaa kun lippaan joutuu sahaamaan ne reiät, niiden tukkiminen se vasta taidetta onkin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 763
  • www.vrcf.fi
Vs: -88 740:sen etusumuvalot
« Vastaus #10 : 04.09.2011, 16:30:52 »
Aika lujaa saat tökätä jos meinaat siihen reiän saada, on suhtkoht paksua tavaraa tuo etulippa. Ja voi olla, että siistimpi reikä tulee sahaamalla...

Jos sulla on vielä etuhuuli, johonka ei nuitten turhakkeiden reikiä ole tehty, tee autollesi ja itsellesi palvelus, ja anna olla nykyisellään, tai etsi jostakin jo rei-itetty etulippa. On meinaan huipputurha varuste ja asennuksen purku on hankalaa kun lippaan joutuu sahaamaan ne reiät, niiden tukkiminen se vasta taidetta onkin.
No minä kävin kyllä kans tutkimassa sen verran tilannetta että eipä kyllä ihan noin vain irtoa eli sahaus hommaksi menis...

Kyllä se sen verran koskematon lippa on että ei ainuttakaan extra reikää ole ja hinaus silmukan suojakin on paikallaan. Mutta vaikka kyseessä onkin "turha" lisävaruste niin tuossa keulamallissa minua on aina kiehtonut noitten valojen sijoittelu tuonne alas., ne vaan tuollaiseen "laatikkokeulaan" passaa minun mielestä ihan hyvin..

Tieten tuollaisen valmiiksi pilkotun alahuulen jos jostakin löytäis niin aina eteenpäin mutta sepä seuraavaksi tökkää väriin.., ja sitä kun ruvetaan sitten maalaaman mieleisekseen niin johan rupesi askartelu maksamaan, mulla kun ei tiloja missä maalailla enkä toki ole maalari ees ammatiltani..  :-[
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

 

Samppasport  Futurez