Tässä lähellä on yksi mäki, joka on melko jyrkkä. Kaljamakelillä sitä ei kävele ylös sievin turvakengillä lastenrattaita työntäen.
Kuitenkin, kyseisen mäen päältä haen koulukaverini joka aamu ja vien joka päivän jälkeen.
Kyseisessä mäessä on hyvä kokeilla, miten kumi pitää kiihdyttäessä (voiko kiihdyttää) ja onnistuuko pysäytys miten.
940:llä, hkpl7 6.5-7mm pintaa ja 87% nastoista tallessa. Kiihdyttäminen verkkaista, 20-40km/h nousi mäen ylös asti. Pysäyttäminen ei tuottanut ongelmaa.
Keli aamulla pakkasella jokusen asteen, iltapäivällä plussalla, tien pohja jäässä ja päällä alijäähtyneen veden myötä märkää/rapsakkaa moskaa.
Tänään, tismalleen samantapainen keli ja aikataulut. Auto ja renkaat vaihtui. 855 volvo, hkpl7 ilman nastoja, 5,5-6mm pintaa.
Yllätyksekseni pystyin aika selkeästi kiihdyrtämään pidon rajalla, nopeudet oli samat. Pysähtyminen onnistui, jonkinverran piti tunnustella mutta pystyi ihan jarruttamaan (sekä tuntumalla, että ABS:lla).
Joko 940 on täysi paska tai rikoin fysiikan lakeja. Kiistän molemmat hypoteesit. Myönnän autojen erot, mutta yllätyin noista kuluneista hkpl7:sta. Pelotti yksinkertaisesti eka talvikeli, mutta itse kumi vielä pitää (eli nastarenkaatkin ovat lähestyneet kitkoja paljon).
Edelleen haluaisin uudet laadukkaat kitkat.