Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi S60/V60/V60CC

  • 609 Vastauksia
  • 183991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #315 : 22.01.2019, 09:36:27 »
Mutta on se niin vaivatonta etenemistä nelkulla, että ei enää edes muista millaista on kun on liukasta.

Hienosäätöö.... ::)
Audi Q4 40

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #316 : 22.01.2019, 17:52:54 »
Litra per 22tkm ei ole kyllä mitään. Varmasti ärsyttävä homma mutta hyvin pientä on tollanen kulutus. Puoli desiä jo höyrystyykin 1tkm aikana :)

Joo eihän tuo paljoa ole. Lähinnä onko se normaalia uudessa autossa. Jos on niin sitten pitää tulla litran purkki öljyä määräaikaishuollon mukana. Mutta katsotaan nyt kun pian pääsen ensimmäiseen huoltoon ja sitten "toiselle" huoltovälille.

Jos tuo aiemmin keskusteltu 1l/1000km on myös normaalia jollain merkillä niin sitten pitää tulla 30tkm huoltovälillä 28litraa öljyä huollossa mukana ja sitä lisätään sitten joka tankilla  :2funny:

Asiaakin niin olin viime viikolla Joensuussa reissussa ja moottorin vikavalo syttyi taas. Maanantaina vein Turun Keskusautohallille ja tänään sain pois. Vika jälleen AdBlue-järjestelmässä. Sinne muodostuu jotain ureakiteitä, jotka tukkii järjestelmää. Talviajan ongelma ja kuulemma tehtaalta ei ole tullut mitään ratkaisua ongelmaan, joten eivät voi tehdä muuta kuin puhdistaa. Onko tätä muissakin autoissa? V90? Missä autoissa tätä koko AdBlueta on käytössä? Ja tosiaan edellisen kerran järjestelmää putsattiin 8tkm sitten.

Hieman huono maku taas jäi kun AdBlue-tankki oli autoa viedessä puolillaan ja nyt noudettaessa jäljellä 1/4. Ja kaks päivää meni ja sijaisautoksi tuli V40 D2. Vanhan S40:n kanssa sain tuolta aina niin loistavaa palvelua :D Halvassa Essential-huollossa oli välillä korjattu vaikka mitä ilmaiseksi  :D

Niin ja toistakin asiaa; nyt on parin viikon ajan näytössä vilahdellut teksti tyyliin "Ohjaustehostin vajaa teho". En ole kyllä sellaista oikeasti huomannut. Se siis vain vilahtaa noin sekunnin ajan mittaristossa, mutta valikkoon jää kyllä pysyvämpi merkintä kunnes auton käynnistää uudelleen. Saa nähdä alkaako tuo tehdä oikeasti kiusaa.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2019, 18:07:19 kirjoittanut visi »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2694
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #317 : 22.01.2019, 18:47:09 »
Asiaakin niin olin viime viikolla Joensuussa reissussa ja moottorin vikavalo syttyi taas. Maanantaina vein Turun Keskusautohallille ja tänään sain pois. Vika jälleen AdBlue-järjestelmässä. Sinne muodostuu jotain ureakiteitä, jotka tukkii järjestelmää. Talviajan ongelma ja kuulemma tehtaalta ei ole tullut mitään ratkaisua ongelmaan, joten eivät voi tehdä muuta kuin puhdistaa. Onko tätä muissakin autoissa? V90? Missä autoissa tätä koko AdBlueta on käytössä? Ja tosiaan edellisen kerran järjestelmää putsattiin 8tkm sitten.
Noita urealaitteistoja on tullut raskaaseen kalustoon runsas 10 vuotta sitten, nyt ei enää taida saada mitään dieseliä ilman. Volvon henkilöautoihin urea tuli ryminällä viime kesänä, ensimmäisenä noin vuosi sitten XC60 malliin. Kaikissa ureasysteemeissä on ongelmia, merkistä, mallista ja ajoneuvotyypistä riippumatta. Olen niin mielissäni, kun oma V90 oli vielä ilman ureaa (valmistettu 4/2018).

Pääseehän noista ureahimmeleistä halutessaan lopulta eroon, mutta toivoisi ne saatavan edes siedettävällä tavalla kuntoon takuuajan puitteissa. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #318 : 22.01.2019, 19:01:05 »
Mulla heitti tuohon XC40 disukkaan tuo Adblue annostus virheilmoituksen uutenavuotena ja 850km ajoa eikä sitten enää käynnisty  ;D
Fyysisesti ei tehty mitään. Olivat päivittäneet softaan. Ei ainakaan toistaiseksi ole uudestaan tullut.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #319 : 22.01.2019, 19:07:41 »
Mullakin päivitettiin auton softat. Softapäivitysten takia auton piti itse asiassa olla pajalla kaksi päivää kun eilen meni jotain päivityksissä pieleen. Eivät tienneet auttaako päivitykset itse ongelmaan mitään.

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #320 : 06.02.2019, 10:11:34 »
Näkyi oma V60 T8 R-Desing auto saapuneen viime yönä piirimyyjän pihaan. Ensi viikon olen reisussa joten heillä on hyvää aikaa laittaa muutamia jälkiasenteisia lisävarusteia, tehdä luovutushuolto ja viedä auto maalipinnan CeramicPro 9H + Light 3 pinnoitukseen.


Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #321 : 17.02.2019, 19:09:20 »
Huomenna se sitten pitäisi ottaa liikenteeseen ja alkaa totuttelemaan auton piuhan päähän laittoa (en ole ottanut koskaan autooni edes lohkolämmitintä kun olen ollut laiska laittmaan noita piuhoja kiinni), onneksi autotallissa on jo Webaston kiinteä latausasema joten eiköhän tuohon äkkiä totu.






Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #322 : 17.02.2019, 20:19:27 »
Huomenna se sitten pitäisi ottaa liikenteeseen ja alkaa totuttelemaan auton piuhan päähän laittoa (en ole ottanut koskaan autooni edes lohkolämmitintä kun olen ollut laiska laittmaan noita piuhoja kiinni), onneksi autotallissa on jo Webaston kiinteä latausasema joten eiköhän tuohon äkkiä totu.





Onnittelut vielä hienosta kulkineesta :P
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ocram

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #323 : 17.02.2019, 21:31:46 »
Mullakin nyt uusin auto tuolla VEA- koneella, tarkistin öljymäärän ajotietokoneella ja sain tulokseksi "öljymäärä alhainen" tms.

Kysyin Bilian mekaanikolta lisätäänkö öljyä, ei pidä lisätä ennenkuin auto pyytää lisäämään oikean määrän kanssa. Kuten ohjekirjassakin lukee. Asentajan mukaan vähäkitkaisen VEA- koneen kuuluukin syödä vähän öljyä, aika liruahan noissa tuo öljy on.

Joo eihän tuo paljoa ole. Lähinnä onko se normaalia uudessa autossa. Jos on niin sitten pitää tulla litran purkki öljyä määräaikaishuollon mukana. Mutta katsotaan nyt kun pian pääsen ensimmäiseen huoltoon ja sitten "toiselle" huoltovälille.

Jos tuo aiemmin keskusteltu 1l/1000km on myös normaalia jollain merkillä niin sitten pitää tulla 30tkm huoltovälillä 28litraa öljyä huollossa mukana ja sitä lisätään sitten joka tankilla  :2funny:

Asiaakin niin olin viime viikolla Joensuussa reissussa ja moottorin vikavalo syttyi taas. Maanantaina vein Turun Keskusautohallille ja tänään sain pois. Vika jälleen AdBlue-järjestelmässä. Sinne muodostuu jotain ureakiteitä, jotka tukkii järjestelmää. Talviajan ongelma ja kuulemma tehtaalta ei ole tullut mitään ratkaisua ongelmaan, joten eivät voi tehdä muuta kuin puhdistaa. Onko tätä muissakin autoissa? V90? Missä autoissa tätä koko AdBlueta on käytössä? Ja tosiaan edellisen kerran järjestelmää putsattiin 8tkm sitten.

Hieman huono maku taas jäi kun AdBlue-tankki oli autoa viedessä puolillaan ja nyt noudettaessa jäljellä 1/4. Ja kaks päivää meni ja sijaisautoksi tuli V40 D2. Vanhan S40:n kanssa sain tuolta aina niin loistavaa palvelua :D Halvassa Essential-huollossa oli välillä korjattu vaikka mitä ilmaiseksi  :D

Niin ja toistakin asiaa; nyt on parin viikon ajan näytössä vilahdellut teksti tyyliin "Ohjaustehostin vajaa teho". En ole kyllä sellaista oikeasti huomannut. Se siis vain vilahtaa noin sekunnin ajan mittaristossa, mutta valikkoon jää kyllä pysyvämpi merkintä kunnes auton käynnistää uudelleen. Saa nähdä alkaako tuo tehdä oikeasti kiusaa.
Polestar 2 PPP, aiemmin liuta Volvoja

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #324 : 18.02.2019, 07:00:44 »
Kuten ja aiemmin olen kirjoittanut ei minun edellinen V90 D5 awd ainakaan vienyt öljyä, huoltovälillä (30 000 km) vajosi öljyn pinta 3/4 kohdasta 1/4 kohtaan. Tuo AdBlue ongelma tuntuu ihmeelliseltä minun edellisessä V90 autossa ei ollut vielä AdBlue lisäainetta käytössä mutta meidän Renault Traficissa sellainen on ja olen ajanut nyt sillä 45 000 km eikä ole ollut yhtään ongelmaa vaikka on ollut kovatkin pakkaset välillä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #325 : 20.02.2019, 08:47:06 »
Pitäis pärjätä talvellakin 8)



VOITTAJAKSI NOUSI ainoalla viiden lumihiutaleen tuloksella Volvo V60 D3 Business A.

Volvossa yhdistyvät kaikista parhaiten ne ominaisuudet, jotka Tekniikan Maailman ajoneuvotoimitus on katsonut arvostelemisen arvoisiksi. Volvo sai yleisarvosanan 9,0 ja suoriutui ainoana autona viiden lumihiutaleen arvoisella suorituksella.

Volvosta testiryhmä totesi muun muassa seuraavaa: V60 on joukon ainoa täyden kympin maantieauto. Vaikka tie on liukas, kuljettajalla on sopivan tarkka mutta levollinen tuntuma tapahtumiin. Sama pätee hallittavuuteen, sillä auto ei tee mitään yllättävää tai äkkinäistä, vaan etenee tyylikkäästi.

Vertailussa tosin todettiin myös, ettei Volvokaan sentään täydellinen talviauto ole: Edes lisävarusteiset ajovalot eivät tarjoa parhaiden kilpailijoiden tapaista tehoa ja toimivuutta. Lisäksi automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä ei toimi pimeässä yhtä hyvin kuin valoisaan aikaan.
« Viimeksi muokattu: 20.02.2019, 11:01:19 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #326 : 21.02.2019, 06:58:00 »
Eilen tuli todettua maantiellä kun ajelin että kyllä tämä V60 T8 on vieläkin parempi maantieauto kun edellinen V90 D5 awd oli. Rauhallisemmin tämä menee ja on paremmin "käteen sopiva" kun tuo jo hieman "lullamainen" V90. Jousituksesta ei tässä uudessa kuulu mitään ääniä sisälle kun tuossa V90 kuului sellaista vaimeaa "kolahtelua".  Valot on paremmat kun edellisessä V90 oli mutta ei edellenkään niin hyvät kun aiemmin Volvoissa olleet zenonit ja niiden apuna lisäpitkät. Tuo valojen kääntyily (adaptiiviset kaukovalot) voi häiritä jotain mutta minulle tuokin on OK. Ne toimi muuten myös hyvin vaikka oli lumituprakkaa, ainoastaan yksi auto kerkesi välayttämään valoja ennen kun oma auto käänsi valoja. Tyhjällä akulla liikeelle lähdettäessä ja kylmällä autolla (-5 pakkasta) oli 240 km maantielenkillä keskikulutus voc:n mukaan 7,5 l/100 Km. 

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #327 : 26.02.2019, 21:23:44 »
Joo eihän tuo paljoa ole. Lähinnä onko se normaalia uudessa autossa. Jos on niin sitten pitää tulla litran purkki öljyä määräaikaishuollon mukana. Mutta katsotaan nyt kun pian pääsen ensimmäiseen huoltoon ja sitten "toiselle" huoltovälille.


Ei tuo vissiin "normaalia" ollut eli auto oli toissaviikolla 30tkm huollossa ja siellä löysivät koneesta öljyvuodon ja huomenna vien auton jonkun stefan vaihtoon. Noudin auton tiskiltä, joten on päässyt edes juttelemaan mekaanikon kanssa mikä stefa on kyseessä eikä tiskin täti sitä tiennyt. Takuuseen siis vaihdetaan ja koko päivä on siihen varattu  :o

Ohjaustehostimen "vajaa teho" viesti on jatkunut ja nyt tuntuu, että tulee kaupunkiajossa ihan kokoajan. Huollossa eivät osanneet sanoa mitään, toivotaan kuulemma, että joku softapäivitys siihen tulisi kun tuskimpa oikeasti on mitään rikki.


Poissa tonika75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #328 : 28.02.2019, 17:06:13 »
Juuri ajan Kangasalan suunnalta Tampereelle "uuden" V60 perässä ja takavaloista (=led ilmeisesti) osa pimeänä. Ei pala apukuskin puolen kontin osan valo, kun eikös takana ole neljät valot, kaksi per puoli.
V70 2.5T aut 6/06 classic summum

Poissa LateK

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2018
« Vastaus #329 : 28.02.2019, 18:24:49 »
Morjens,
D3 AWD ja 7000 tyytyväistä kilsaa takana  :)
Toimiiko teillä aina handsfree-takaluukku ? Mulla hyvin satunnaisesti, huoltoonko on mentävä vai onko ominaisuus ?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy