Kulkukoira  Proturbo

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 364 Vastauksia
  • 153409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #345 : 25.04.2019, 16:52:00 »
Korrek TFC Pro pinnoite.

Pese auto, suihkuta pinnnoite, huuhtele kylmällä vedellä ja kuivaa.

Ainakin emännän autossa pinta aikas livakka vieläkin, syksyllä tein tuon pinnoitekäsittelyn. Tosin talven aikana pesut melko minimissään.

Siitä pirun hyvä aine että ei tarvii enää varoa muoviosia, antaa mennä vaan.

Kovin on suosittu tuote. Prismassakin hylly tyhjänä. Reboostia ja tuulilasi yms jatkeaineita löytyis mut ite alotusainepaketit loppu nii motonetista ku monesta muustakin kaupasta.

Mutta miksi en ostaisi sitä boat versiota. Enemmän ainetta pullossa ja tuote täysin sama. Maksaa 40e noin mut ei lopu heti kesken ja voi käyttää reboostia ja viimeistely suihketta tuon kanssa.

Tucci

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #346 : 01.07.2019, 09:41:31 »
Sonax extreme glass clear, vastaavia aineita tullut kokeiltua ja tällä tuli oikeasti kirkkaiksi.
:o :o :o

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #347 : 01.07.2019, 10:49:53 »
Sonaxilta uutuus XTREME Rich Foam Shampoo, erittäin riittoisaa tavaraa ja antaa hyvän jähmeän vaahdon käsivaahdottimellakin. Plussana tuoksuu vahvasti vadelmalle  S*
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #348 : 19.08.2019, 11:30:13 »
Viimeinkin löysin vuos sitten aineen millä lähtee röökin katkut ynnä muut ilman mitään korvaavaa hajustetta: Nanolex Odex. Menin tyhmä ostamaan kauhean 202 Mersun, jossa tuntui lämpimällä kelillä kuin istuis tuhkakupissa. Tällä lähti ja pysyi melkein sen vuoden ne röökinhajut kokonaan pois, tilalla vaan se tyypillinen vanhan Mersun pappa-odööri, mikä lie mieto Kölnin vesi mitä ne niihin tehtaalla hölväs... Nyt toisen kesän aikana vanha stögiksen haju palannut tuossa kun se on paaliin pääsyä odotellut, mutta ei niin pahana kuin oli.

Pienempi puteli meni noin puolilleen kun oikein liberaalisti suihkuttelin joka kolon ja paneelin ja penkin, konttia myöten.


V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #349 : 03.09.2019, 21:42:07 »
Sorruin tämän videon https://youtu.be/59w-eKzmgw4 esittelemään Turtlen tavaraan ja hinnan ollessa se noin kymppi niin kokeilin ja tuntuu todella toimivan , kuukauden ollut nyt päällä ja edelleen toimii. Amazonista tilasin .

Paikalla B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #350 : 07.09.2019, 09:25:20 »
Sorruin tämän videon https://youtu.be/59w-eKzmgw4 esittelemään Turtlen tavaraan ja hinnan ollessa se noin kymppi niin kokeilin ja tuntuu todella toimivan , kuukauden ollut nyt päällä ja edelleen toimii. Amazonista tilasin .

Ehkä lievä ot kun ei ole samaa kamaa, enkä ole himoinnokas auton kiilloittaja mutta olen enemmän kuin tyytyväinen tommoiseen Turtlen Garnauba wax  "markettivahaan" jota ostin kesällä hätäpäissäni ton pikku Roverin vahaamiseen. Tämähän on pysynyt pinnassa tosi hienosti vaikka autoa on pesty erilaisilla autoshampoilla moneen kertaan. Kiilto on edelleenkin hyvä, ja vesi helmeilee pinnassa sekä lähtee tykinkuulinan vierimään heti kun saa pikkuisen vauhtiin.
Mielestäni erittäin hyvä hinta-laatu suhde kesäkäyttö harrastebiiliin jossa varsin hyvä maalipinta.

Ollut noita AG:n kamoja, mutta niiden kesto on kyllä lievä pettymys.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2019, 11:09:48 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #351 : 24.09.2020, 21:43:23 »
Erittäin toimivaksi havaittu tuote Volvo S60 R gobi sand nahkapenkkeihin mitkä ovat erittäin kuluneet, jopa niin että vaativat maalausta on furniture clinicin Cream värinen nahkabalsami.tulee hyvin putsatuille pinnoille aivan toinen lookki, suosittelen erittäin lämpimästi.
Ainakin toistaiseksi ei maalaaminen ole edes vaihtoehto.tuote on vielä hyvin riittoisa ja pinnat täytyy käsitellä useamman kerran jotta tulosta tulee.
Ihan ehdottomasti 5/5!!
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #352 : 05.12.2020, 18:31:24 »
Suolakelit ovat taas alkaneet  :'(  ja autoa joutuu pesemään kerran viikossa. Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä kokeeksi Meguiars Snow Foam vaahtopesua.



https://meguiars.fi/ultimate-snow-foam

Olin hieman skeptinen aikaisempien Snow Foam kokeilujen takia. Lähinnä olen pitänyt niiden perusteella koko vaahtopesua huijauksena. Purkkikin oli todella pieni vain 946ml. Tein ohjeen mukaan ja sekoitin 1:5 seoksen vaahdottimen pulloon. Mietin seosta tehdessäni pitäisikö silti tehdä se oikein ja laskea oikea seossuhde ? Epäilin näet että Kärcher K3 laimentaa valmiiksi tehtyä seosta liikaa ja vaahdosta tuleekin vain saippuvettä. Olin väärässä, suhde oli juuri oikein noin ainakin tuolla pesurilla.

Pesin kaksi autoa iltapäivällä ja ei voi sanoa kun että ompahan hyvää kamaa. Nyt löytyi vihdoinkin hyvä vaahtopesuaine  8) 8) 8)

Vaahdosta tulee ihan käsittämättömän paksu ja se kestää todella pitkään. Piha on varmaan vieläkin kuin lumisateen jäljiltä ;D Kokeilin myös käsinpesua ja toimii hienosti siinäkin. Olin huuhdellut auton hyvin irtoliasta ja hiekasta ensin. Pyyhkäisin kokeeksi joitakin pahimpia kohtia lokarin reunasta ja puskurista sienellä vaahdon ollessa pinnassa. Ne pahimmatkin suolakurarannut lähtivät helposti pois. Normaalisti niihin olisi joutunut käyttämään aikaa ja tarmoa käsin pesussakin.
Pinta oli vahattu kesällä keraamisella Ceramic Hybridi vahalla ja uudelleen käsitelty vielä vastaavalla ruiskutettavalla vahalla. Toisessa vähemmän likaisessa autossa oli taas Gold Clas carnauba vaha, silti lopputulos ja aineen toiminta vaikutti kyllä vastaavalta.

Erityisesti pidän aineesta kun se on Ph:ltaan neutraali, eikä se poista vahaa auton pinnasta, kuten käy helposti muilla vaahtopesuilla  8)

Muita huomioita oli oudot klimpit purkin pohjalla. En tiedä onko aina saanut kylmää kuljetuksessa vai seissyt pitkään ja pohjalle on saostunut kiinteää ainetta. Ne näyttivät kuitenkin hajoavan kun se sekoitettiin veteen. Mahdollisesti se on ominaista tälle ? Pakkauskoko on aika pieni, mutta sitä menee aika vähän kerralla (ehkä puolet muihin nähden) ja käytännössä tuosta pikkupurkistakin seosta tulee n. 5,7 L

Tätä täytyy ehdottomasti hankkia lisää ja isommissa 1890ml purkeissa  8)

« Viimeksi muokattu: 05.12.2020, 18:42:34 kirjoittanut R70AWD »
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Tucci

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #353 : 05.12.2020, 18:36:39 »
Pesuaineet kannattaa aina ravistaa ennen käyttöä, aine saostuu pohjalle.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #354 : 05.12.2020, 20:17:23 »
Ja Turtlelta aivan käsittämätön tavara https://www.turtlewax.com/products/hybrid-solutions-pro-graphene-flex-wax-23-fl-oz?_pos=2&_psq=Hybrid%20solutions%20pro&_ss=e&_v=1.0&ref=twaffpto

Grafeenia sisältävä hybridi vaha , heti kun tulee Eurooppaan tämä täytyy ottaa kokeeksi

Ja Pan testaa tätä mustaan Volvoon https://youtu.be/b5BjDzItlr8
« Viimeksi muokattu: 05.12.2020, 20:21:41 kirjoittanut Kaide »

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #355 : 23.01.2021, 14:07:31 »
Tuli yöllä kokeiltua 26JPN Hydro coattia, lupailee hyvää kestoa ja helppoa käyttöä. Jälkimmäinen ainakin pitää paikkansa, pesun jälkeen suihkitaan pintaan ja sitten huuhdellaan. Ohjeiden mukaan paneeli kerrallaan mutta koska tuo pesupaikka on sellainen missä kolikoilla ja poleteilla pestään kelloa vastaan niin suihkin auton kerralla läpi ja huuhtelin.

Toistaiseksi ihan tyytyväinen tuotteeseen, katsotaan miten kestää. Meinasin viikon päästä suihkia toisen kerran, että sitä on joka paikassa varmasti. Aiemmin käyttänyt Dodo juicen Red mistiä, mutta suola syö sen suht nopeasti pois.

Toinen mielenkiintoinen tuote olisi Turtlen ceramic wet wax, mutta kokeillaan tätä ensin. Turtle oikeasti sopisi paremmin omaan käyttöön kun se suihkutetaan märälle pinnalle ja kuivataan pois. Nyt tulee yksi "turha" huuhtelu tuolla hydro coatilla.

Dodo ainakin beadaa paremmin, kuvassa hydro coatin beading kun pakkanen vaihtui plussakeliksi


Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #356 : 24.01.2021, 14:51:12 »
Tuli yöllä kokeiltua 26JPN Hydro coattia, lupailee hyvää kestoa ja helppoa käyttöä. Jälkimmäinen ainakin pitää paikkansa, pesun jälkeen suihkitaan pintaan ja sitten huuhdellaan. Ohjeiden mukaan paneeli kerrallaan mutta koska tuo pesupaikka on sellainen missä kolikoilla ja poleteilla pestään kelloa vastaan niin suihkin auton kerralla läpi ja huuhtelin.

Toistaiseksi ihan tyytyväinen tuotteeseen, katsotaan miten kestää. Meinasin viikon päästä suihkia toisen kerran, että sitä on joka paikassa varmasti. Aiemmin käyttänyt Dodo juicen Red mistiä, mutta suola syö sen suht nopeasti pois.

Toinen mielenkiintoinen tuote olisi Turtlen ceramic wet wax, mutta kokeillaan tätä ensin. Turtle oikeasti sopisi paremmin omaan käyttöön kun se suihkutetaan märälle pinnalle ja kuivataan pois. Nyt tulee yksi "turha" huuhtelu tuolla hydro coatilla.

Dodo ainakin beadaa paremmin, kuvassa hydro coatin beading kun pakkanen vaihtui plussakeliksi

Tätä samaa 26JPN hydro coattia oon kokeillut myös. Käsittelin pariin otteeseen peräkkäin ohjeiden mukaisesti ja aineet on nyt olleet pinnassa 2kk. Pyöränkaarista alaspäin se tuntui aika pian kuluvan pois. Suola taitaa syödä. Sitten taas kaarista ylöspäin ja nämä alueet mihin kura ei pöllyä tai lennä niin edelleen hylkii ihan ok. Tuulilasista sen huomaa pyyhkijöitä käytettäessä. Vois olla jopa parempi ettei tuulilasiin olisi ainetta laittanut ollenkaan.

Ja autoa olen pessyt ihan normi vahashampoolla vaahdotettuna ja sitten huuhtelemalla. Ei oo tullu kinnasteltua tai harjattua käsittelyn jälkeen. Mutta ihan tyytyväinen oon ollut tuotteeseen ja helppo se on käyttää. Nyt melkein vois jo suorittaa taas vähän perusteellisemman pesun ja sitte käsitellä taas pariin otteeseen niin menis kevääseen jo. Tai siihen saakka kun suolan kylväminen taas lopetetaan, ei sitten enää maalipintaa tarvikkaan niin ahkerasti suojata ja pestä  :D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #357 : 25.01.2021, 17:50:03 »
Tätä samaa 26JPN hydro coattia oon kokeillut myös. Käsittelin pariin otteeseen peräkkäin ohjeiden mukaisesti ja aineet on nyt olleet pinnassa 2kk. Pyöränkaarista alaspäin se tuntui aika pian kuluvan pois. Suola taitaa syödä. Sitten taas kaarista ylöspäin ja nämä alueet mihin kura ei pöllyä tai lennä niin edelleen hylkii ihan ok. Tuulilasista sen huomaa pyyhkijöitä käytettäessä. Vois olla jopa parempi ettei tuulilasiin olisi ainetta laittanut ollenkaan.

Ja autoa olen pessyt ihan normi vahashampoolla vaahdotettuna ja sitten huuhtelemalla. Ei oo tullu kinnasteltua tai harjattua käsittelyn jälkeen. Mutta ihan tyytyväinen oon ollut tuotteeseen ja helppo se on käyttää. Nyt melkein vois jo suorittaa taas vähän perusteellisemman pesun ja sitte käsitellä taas pariin otteeseen niin menis kevääseen jo. Tai siihen saakka kun suolan kylväminen taas lopetetaan, ei sitten enää maalipintaa tarvikkaan niin ahkerasti suojata ja pestä  :D
Perhana jos ei suolaa kestä, kun just sillä ostin tuota jos kestäisi paremmin kuin tuo carnauba pohjainen :D
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #358 : 16.02.2021, 19:32:31 »
Muutama viikko mennyt ja kylkilistojen alapuolelta oli kadonnut hydro coatit, konepellissä ja takakontissa jonkun verran jäljellä. Katto, ovet ja pilarit helmeilivät hienosti. Kunnon suolavellissä en ole edes ajanut, millonkohan lie viimeksi plussakelejäkään ollut.

Tuli asioitua motonetissä josta ostin paremmin omaan käyttöön soveltuvan Turtle Wax Hybrid Solutions Ceramic Wet Wax. Sama SiO2 pinnoittavana aineena kuin 26JPN, mutta suihkitaan märkään autoon ennen pyyhekuivausta. Hyvin tuntui toimivan auto kuivasi hienosti ja pinnasta tuli liukas ja kiiltävä. Ohjeena että kaksi suihkausta/paneeli ja kuivaus, vedin itse kaksi per paneeli ja vaihdoin kuivaan pyyhkeeseen ja suihkaisin muutaman kerran vielä kiellon päälle autoa kohti ja kuivasin vielä tarkemmin.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Kankikari

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #359 : 17.02.2021, 14:49:52 »
Koitin piruuttani jotain geelimäistä pure raudanpoisto liuotinta, vissiinkin vannepesuun tarkotettua ? Ihan saatanan paskaseen rosteripönttöön jossa kasvoi sammalta ja oli sisältä palanut rasvalla yms paskalla. Oli osittain jo ruosteista valumaa mitä rosteri joskus tekee. No siitä lähti tällä myrkyllä kaikki muu paitsi ne ruosteiset jäljet.

 

Elekma  Autoracing