Samppasport  Futurez

sopiiko 200->230

  • 25 Vastauksia
  • 7940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
sopiiko 200->230
« : 02.10.2014, 13:20:30 »
Eli tallissa on B200F ja kaavailen B230F ostoa joten sopiiko 200 romppeet 230? lähinnä öljypumppu, öljypohja, käyttöakseli, kampiakseli, laakeripukit ynm ? kanget on 230:kymppisestä ja wisecot tilauksessa
240 '85 T5

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #1 : 02.10.2014, 13:31:07 »
Kaikki sopii paitsi männät ja männänrenkaat (ja lohko), siis ihan kaikki eikä melkein kaikki.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #2 : 02.10.2014, 13:46:51 »
nyt oli hieman epäselvää  :D siis kaikki sopii paitsi männät ja männänrenkaat ?
240 '85 T5

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #3 : 02.10.2014, 13:54:25 »
nyt oli hieman epäselvää  :D siis kaikki sopii paitsi männät ja männänrenkaat ?
Niin.
Jäitä housuun!

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #4 : 02.10.2014, 14:12:48 »
kiitos todella paljon !
 :)
240 '85 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #5 : 02.10.2014, 14:34:16 »
Kunhan tuleva lohko on samoja ikiä tai uudempi. Jos vanhempi, niin runkolaakerit voivat olla eri kokoiset ja on käytettävä sen mallin kampuraa.

Laakeripukkeja ei kannata sekoitella. Tarkistusmittaus vähintään sen jälkeen, todennäköisesti koneistuskeikka.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #6 : 04.10.2014, 00:29:44 »
Kunhan tuleva lohko on samoja ikiä tai uudempi. Jos vanhempi, niin runkolaakerit voivat olla eri kokoiset ja on käytettävä sen mallin kampuraa.

Laakeripukkeja ei kannata sekoitella. Tarkistusmittaus vähintään sen jälkeen, todennäköisesti koneistuskeikka.
Juu, toi tosiaan unohtu, kampiakseleita on 2 eri runkolaakerilla.

55mm 1985-87
63mm 1987-98

Runkolaakerikoko selviää 100% varmasti vaan avaamalla, mutta 100% varmasti 55mm laakerit on 1985-86 valuvuotisissa ja 63mm 89->. 87-88 valuvuotisia on kumpiakin ilmeisesti, itsellä 87 ja 86 valuvuotinen 55mm ja 88 ja 89 valuvuotinen 63mm.

Mutta kiertokanget jne muut osat tosiaan sopii kaikki, kannet, hilppeet, tehostimet, laturit jne ulkoiset, vaikka 85 vuotisesta 98 sopii startti, vaikka ovat erinäköiset (alennusvaihde tais tulla 91 nurkilla) jne.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #7 : 04.10.2014, 01:09:53 »
kanget on 230:kymppisestä ja wisecot tilauksessa

Jos oikein ymmärsin niin mielestäni turhaa laitella wisecon mäntiä vakioveiveillä, vai oonko taas niin saatnan väsyny vai mikä tässä mättää.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #8 : 04.10.2014, 14:25:53 »
Jos oikein ymmärsin niin mielestäni turhaa laitella wisecon mäntiä vakioveiveillä, vai oonko taas niin saatnan väsyny vai mikä tässä mättää.
Joo, tosiaan, vakiomännät kestää enemmän volvon koneissa kun kanget.

Eli wisecojen kavereiks H-kanget. Itsellä omissa koneissa vakiomäntien kavereina H-kanget, kun tehot on 400hv paremmalla puolella.

Noi 9mm kanget KATKEAA 100% varmuudella 250hv/450Nm lukemilla muutamalla vedolla.
13mm kanget kestää todistetusti 400hv/600Nm nurkilla, jos säädöt kohdillaan, jotkut saanut pienemmillä tehoillakin niitä MUTKALLE, toisilla kestänyt KUULEMMA 600hv.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #9 : 04.10.2014, 17:21:09 »
Siis vahvistetut 13mm kanget on! ;D
240 '85 T5

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #10 : 04.10.2014, 17:44:20 »
Vahvistetut? :o
No kun halvalla sai.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #11 : 04.10.2014, 19:03:29 »
Vahvemmat * :D
240 '85 T5

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #12 : 04.10.2014, 21:48:43 »
Joo, tosiaan, vakiomännät kestää enemmän volvon koneissa kun kanget.

Eli wisecojen kavereiks H-kanget. Itsellä omissa koneissa vakiomäntien kavereina H-kanget, kun tehot on 400hv paremmalla puolella.

Noi 9mm kanget KATKEAA 100% varmuudella 250hv/450Nm lukemilla muutamalla vedolla.
13mm kanget kestää todistetusti 400hv/600Nm nurkilla, jos säädöt kohdillaan, jotkut saanut pienemmillä tehoillakin niitä MUTKALLE, toisilla kestänyt KUULEMMA 600hv.

äläpäs nyt, linnunluut kestää kyl 300hv tehot mut siinä menee raja kyllä. Vääntö ne palikat hajottaa, piikkiteho tekee taas omaa tuhoo.

http://www.race.fi/fi/product/44737a/spm-conrods

Tuosta palikat sisään niin alkaa motti kestään.
V70 TDI

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #13 : 05.10.2014, 22:09:16 »
äläpäs nyt, linnunluut kestää kyl 300hv tehot mut siinä menee raja kyllä. Vääntö ne palikat hajottaa, piikkiteho tekee taas omaa tuhoo.

http://www.race.fi/fi/product/44737a/spm-conrods

Tuosta palikat sisään niin alkaa motti kestään.
Joku voisi näyttää meille 300hv penkkilapun heikoilla kangilla, en usko että löytyy? :)

Hannu_264 on tuhonnut useamman B200 lohkon heikoilla veiveillä VAPAASTIHENGITTÄVÄNÄ n.140hv tehoilla ajamalla endurancea.

Ahdetussa koneessa katkeavat 100% varmasti 250hv tehoilla, jos nyt ei satu olemaan sellaista ahtopaineensäädintä, joka pudottaa 4000rpm ympärillä ahtopainetta pienemmäksi, ja taas lisää sitä sen jälkeen, synnyttäen tasaisen vääntökäyrän, taisaisesti nousevan huipputehon ja alle 450Nm vääntömomentin.

B200 lohkollakin saa jo tuon 450Nm vääntömomentin 250hv tehoilla, ja vääntömomentti ne volvon koneen tapauksessa rikkoo ne kanget. Niin kovaa piikkitehoa ei näistä koneista saa vakiorojuilla, että se teho itsessään kanget hajottaisi.

Ja ongelma pahenee huomattavasti vielä B230 lohkolla, koska iskutilavuus ja täten vääntö kasvaa.

Mutta ei viitsitä sotkea tätä aihetta sen enempää kankien kestolla, kun ei se ollut pääasia tässä aiheessa. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: sopiiko 200->230
« Vastaus #14 : 05.10.2014, 23:17:36 »
Vahvemmat * :D

Antaa ne periksi ennen ku vakio männät, turhaa vaihtaa mäntiä jos vakio kanget pitää.

 

Ateho  Elekma