Elekma  Autoracing

M52B28 240volvoon

  • 34 Vastauksia
  • 11721 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 244Markus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
M52B28 240volvoon
« : 16.12.2014, 20:33:46 »
Eli olis tarkotus laittaa bemarista tollanen kone 240 keulille ja turbottaa  :), joskus oon nähnyt täällä että pitäs laskee jotain painonmuutos prosentteja kun kadulle viellä tulossa, kuinvaikeeta tästä nyt sit tuleekaan? :buck2:
240 '85 T5

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #1 : 16.12.2014, 21:08:36 »
D24:n virallinen paino on 182kg. Eli +10% ->200,2kg ja +20% ->218,4kg.
ei siis pitäisi olla ongelmaa, ellei auton rekisteriotteessa ole merkintää katalysaattorista.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #2 : 16.12.2014, 22:05:41 »
190hp vakiona? Et saa laittaa
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #3 : 16.12.2014, 23:07:44 »
190hp vakiona? Et saa laittaa
ei pitäis olla ahdettuna ongelma. katsurilta aikoinaan kyselin saako laittaa 2JZ 240in keulalle niin turbona saa laittaa. vaparina 215 tai 230hp(Export tai JDM).
Tosiaan näistä asioista kannattaa kysellä siltä katsurilta jolle aijot auton viedä.
Budjettisyistä 2JZ jäi laittamatta.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 23:10:42 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #4 : 17.12.2014, 00:13:40 »
Nyky käytäntö: lohkon alkuperäistä tehoa ei voi laskea
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #5 : 17.12.2014, 09:01:02 »
Saa laskea. Syyskuussa kysytty.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #6 : 17.12.2014, 09:20:46 »
Saa laskea. Syyskuussa kysytty.
Mustaa valkosella esiin kiitos.

Poissa Agua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #7 : 17.12.2014, 10:45:35 »
Höpö höpö hommia nuo, että lohkon teho ei saa laskea alkuperäisestä...

Kertokaa missä on mainittu että teho ei saisi tippua??


Ps jos tuo pelottaa niin voihan sen lohkon sanoa olevan m52b25 elikkä se +170hp versio, johon on laitettu 2.8 kampi.
Saapi aika pätevä mies olla että eron huomaa.. :)
 

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #8 : 17.12.2014, 10:53:24 »
Jos lohkon teho ei saa tippua alkuperäisestä ja ostaa tehdasuuden lohkon, niin paljonko "lohkon teho" silloin on? Senhän pitäisi olla silloin 0hp? Tähän tehdasuusi kansi päälle, niin koneen kokonaisteho on 0hp. Oletettavasti myöskään tehdasuudet sisushilut eivät luo mitään tehoa. Olisi aika maukas aihio mihin vain. Jenkithän tekee lohkoja ja kansia, valkkaa vaan sopivan iskutilavuuden niin siinä on lähtökohtaisesti 0hp V8 pata iskutilavuuden ja painon puitteissa mihin vaan. Kaunista 1+1 logiikkaa ja 100% katsastuslaillista, jos "teho ei saa tippua alkuperäisestä" ajatusmaailma on valloillaan. :)
!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #9 : 17.12.2014, 15:38:21 »
On asioita joista ei löydy mustaa valkoisella mutta trafi on ohjeistanut katsastajia hyväksymättä tiettyjä asioita, esim lohkon tehon lasku tai poikittain asennetun koneen käyttäminen pitkittäin vähäpäästöisten muutoksissa. Mutta kaikki katsastajat eivät kuuntele näitä ohjeistuksia tarkkaan niin siitä johtuu nämä juupas eipäs.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #10 : 17.12.2014, 16:38:22 »
Lopputulema on se että kysy asiaa siltä katsastusmieheltä jolla aiot auton muutoskatsastuttaa. Mieluummin vielä mustaa valkoisella että mitä dokumentteja vaaditaan mukaan että katsastus onnistuu. Täältä kyselemällä nyt ei saa mitään järkevää vastausta enää oikein mihinkään kun kaikki menee aina ihan joutavaksi kinaamiseksi. :-\
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #11 : 17.12.2014, 16:40:17 »
On asioita joista ei löydy mustaa valkoisella mutta trafi on ohjeistanut katsastajia hyväksymättä tiettyjä asioita, esim lohkon tehon lasku tai poikittain asennetun koneen käyttäminen pitkittäin vähäpäästöisten muutoksissa. Mutta kaikki katsastajat eivät kuuntele näitä ohjeistuksia tarkkaan niin siitä johtuu nämä juupas eipäs.

Onko sulla heittää tähän asiaan faktaa, koska noin tarmokkaasti puolustat mielipidettäsi? Mäkin olen aiemmin elänyt siinä uskossa ja täällä asiasta vängännyt, että lohkon tehoa ei voi pienentää, mutta just kesällä juttelin erään katsurin kanssa ja se sanoi, että ei siinä mitään ongelmaa ole, kun vaan katsastaa moottorin omavalmisteena.

Tuo boldattu kohta kiinnostaa erityisesti, sillä olen henkilökohtaisesti keskustellut asiasta Trafin edustajan kanssa ja siinä en hänen mielestään ollut muuta probleemaa, kun se, että katti saadaan yhtä lähelle moottoria, mitä poikittaisessa asennuksessakin on.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #12 : 17.12.2014, 16:47:39 »
Juttelin tutun katsastusinssin kanssa näistä, juurikin eräs 960 D5 mielessäni. Sanatarkasti "trafi on ohjeistanut heitä että tälläisiä muutoksia ei saisi hyväksyä". Eli sillä konttorilla ei olisi onnistunut. Lieneekö trafin edustajatkaan keskenään samaa mieltä näistä?
« Viimeksi muokattu: 17.12.2014, 16:49:33 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #13 : 17.12.2014, 16:52:29 »
kun vaan katsastaa moottorin omavalmisteena.
Lieneekö tässä sitten tulkinnassa eroja että riittääkö esimerkiksi ahtimen vaihto tekemään moottorista omavalmisteen? Vaparin ahtaminen nyt luulisi tosin olevan ihan selvä omavalmiste varsinkin jos kyseistä moottorisarjaa ei ole ikinä ollut saatavilla ahdettuna.

Toisaalta riittäähän pienikin muutos tekemään vähäpäästöisestä moottorista inssin silmissä ei-enää-niin-vähäpäästöisen, joten mikä se sitten on jos ei omavalmiste?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: M52B28 240volvoon
« Vastaus #14 : 17.12.2014, 16:55:36 »
Juttelin tutun katsastusinssin kanssa näistä, juurikin eräs 960 D5 mielessäni. Sanatarkasti "trafi on ohjeistanut heitä että tälläisiä muutoksia ei saisi hyväksyä". Eli sillä konttorilla ei olisi onnistunut. Lieneekö trafin edustajatkaan keskenään samaa mieltä näistä?

Melkoisen omituista ja ristiriitaista, kun nimenomaan Trafilta sain luvan :o


Lieneekö tässä sitten tulkinnassa eroja että riittääkö esimerkiksi ahtimen vaihto tekemään moottorista omavalmisteen? Vaparin ahtaminen nyt luulisi tosin olevan ihan selvä omavalmiste varsinkin jos kyseistä moottorisarjaa ei ole ikinä ollut saatavilla ahdettuna.

Toisaalta riittäähän pienikin muutos tekemään vähäpäästöisestä moottorista inssin silmissä ei-enää-niin-vähäpäästöisen, joten mikä se sitten on jos ei omavalmiste?

Omavalmisteen perusteeksi riittä ainakin sen inssin mukaan joku selvä silminnähtävä muutos, tai sitten kunnon dokumentit vaikkapa iskutilavuuden pienentämisestä tjms.

Nämä omavalmistejutut eivät luonnollisestikaan koske vähäpäästöisiä autoja. Eihän niille saa tehdä mitään muutoksia.

 

Samppasport  Futurez