Autoracing  KL-varaosat

Viritetyn B20:n sytytystulppa

  • 7 Vastauksia
  • 4505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Viritetyn B20:n sytytystulppa
« : 04.05.2017, 20:12:31 »
Mitä tulppaa olette käyttäneet piristetyssä tappikoneessa?
Omassa pidennetyllä iskulla olevassa koneessa (2297cc), puristussuhde 11,5, 45 lortot, peltisarja, isoventtiilikansi, nokkana Myllärin tekemä +310/12,5mm. 123 ignitionin jakaja.
Olen käyttänyt vakiota eli NGK BP6HS tulppaa mutta nyt on kahdet menneet lyhyen ajan sisään.
Tähän asti ollut vakiopuolalla, tänään vaihdoin Boschin sinisen mutta tulpat oli jo menneet.
Kone siviili-Amazonissa ja alakierroksilla käy heikosti ja todennäköisesti rikkaalla jolloin tulpat menee.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Viritetyn B20:n sytytystulppa
« Vastaus #1 : 04.05.2017, 20:45:28 »
Säätää kaasuttimet ekana ettei niitä tulppia tarvitse koko ajan uusia. Tulpan lämpöarvo käyttötarkoituksen mukaan. Mulla on katukäytössä ollut NGK B7HS tulppia, koneissa puristussuhde 10 ja perus k nokka, tuplakaasarit jne. ihan hyvin on toiminu. Voi olla että tarviit kylmemmät tulpat esim. B8HS.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetyn B20:n sytytystulppa
« Vastaus #2 : 04.05.2017, 20:58:57 »
Kone säädetty moottorijarrussa eli pitää kokeilla kylmempää tulppaa  -H-
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Viritetyn B20:n sytytystulppa
« Vastaus #3 : 04.05.2017, 21:17:11 »
Jos kone käy liian paksulla niin tulpat kastuu ja lopettaa kipinöinnin. Kuumempi tulppa kestää pidempään rikkaampaa seosta ja kylmä tulppa antautuu yleensä aika nopeasti. 6 lämpöarvon tulppa on yleensä liian kuuma viritetyssä koneessa. Siellä on nyt jotain vikaa bensan säännöstelyssä. Vai millä tavalla ne tulpat on "menneet"?
« Viimeksi muokattu: 04.05.2017, 21:18:47 kirjoittanut Automasentaja »

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetyn B20:n sytytystulppa
« Vastaus #4 : 05.05.2017, 06:53:53 »
Mulla on B7HCS tai B8HCS. Tota mallia suositeltiin jossain muinaisissa KG:n oppaissa. Hyvin on toiminut.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetyn B20:n sytytystulppa
« Vastaus #5 : 05.05.2017, 16:24:43 »
Tulpat pimenevät jos auto sattuu sammumaan kylmäna tai pidempi jaksa matalilla kierroksilla ajoa.
Varmasti menee paksulle alakierroksilla ja siitä aiheutuu.
Nyt tuntui uudella puolalla ja BP7HS:lla ottavan napakammin kierrostakin.
Kunhan saa kojelaudan maalattua ja asennettua niin pääsee kokeilemaan käytännössä.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Viritetyn B20:n sytytystulppa
« Vastaus #6 : 25.05.2017, 01:12:49 »
Denson tulppia suosittelen, en muista mikä pystykoneeseen menee, mutta kestävät bensaa paremmin kuin ngk tai bosch ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Juha_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Viritetyn B20:n sytytystulppa
« Vastaus #7 : 12.10.2019, 17:34:33 »
Mulla on B7HCS tai B8HCS. Tota mallia suositeltiin jossain muinaisissa KG:n oppaissa. Hyvin on toiminut.

Muistatko kumpi? Ite kokeilin B8HCS -tulppia (B20, 45DHLA, 10:0, D-nokka jne)
Lähtee hyvin käymään, käy nätisti ja ottaa kierroksia. Veto päällä ei sitten toimi ollenkaan, alkaa rötääminen. Tulpat olivat uudet.
Vaihdoin tilalle ihan perus motonetin BP6HS, joilla toimii hyvin.

 

Elekma  Autoracing