Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Angmar - 06.02.2023, 09:34:23
-
Morjesta, olen katsonut 2017 vuoden etuvetoista V90 D3:sta. Noin 130tkm ajettu ja tarkoituksena olisi pitää tätä autoa useamman vuoden eli jotain 5-6 vuotta. Onko mitä kokemuksia tästä koneesta? Kilometrejä tulee n. 30tkm vuodessa eli 5-6 vuoden kuluttua tällä olisi ajettu noin 300tkm. Miten näissä on moottorit kestäneet ja mitä muuta pitäisi tietää?
-
EGR taitaa aiheuttaa tämän koneen suurimmat ongelmat, eli sen kun ohjelmoi pois niin pitäs olla suhteellisen huolettomia kilometrejä.
-
EGR taitaa aiheuttaa tämän koneen suurimmat ongelmat, eli sen kun ohjelmoi pois niin pitäs olla suhteellisen huolettomia kilometrejä.
Tuli avopuolison kanssa hommattua tämä V90 D3:nen. Mites tuo EGRn pois ohjelmointi, huomataanko se katsastuksessa?
-
Onnittelut autosta! Tuota EGR:n toimimattomuutta ei havaita katsastuksessa. Lisäätehoa -niminen firma ainakin hanskaa homman hyvin.
-
Mites Volvo on Call järjestelmä, ei saatu sitä toimimaan. Miten sen saisi toimintakuntoon? Tai saisi tarkastettua onko Volvo on Call:ssa vuosimaksu maksettu. Tämä D3:n on alunperin ruotsin tuonti ja aikaisempi V60:nen joka oli myös ruotsin tuonti niin siinä oli vielä Volvo on Callissa vuosimaksua jäljellä.
-
Ei kai näissä uudemmissa VEA koneissa ole ollut sen kanssa ongelmaa. Siis EGR:n kanssa. VoC voi aktivoida autosta, onnistuu jos on tilausta jäljellä.
-
Jos ei muuten, niin paikallinen Volvo liike kyllä auttaa tuon Volvon on call järjstelmän aktivoinnissa. Myös kannattaa kiinnittää huomiota, että onko milloin vaihdelaatikon öljyt vaihdettu autoon.
-
Ei kai näissä uudemmissa VEA koneissa ole ollut sen kanssa ongelmaa. Siis EGR:n kanssa.
On ollut, mutta itse venttiili on parempi. Samat tuhot se EGR noihin uudempiin tekee.
-
On ollut, mutta itse venttiili on parempi. Samat tuhot se EGR noihin uudempiin tekee.
Aamen. Täälläkin odottaa tuo yksi 2020-mallinen…
-
On ollut, mutta itse venttiili on parempi. Samat tuhot se EGR noihin uudempiin tekee.
Mitä tuhoja se tekee? Vanhemmissa taisi ihan rikkoutua osia.
-
Mitä tuhoja se tekee? Vanhemmissa taisi ihan rikkoutua osia.
No varmaan paikat tukkentuu...
-
No varmaan paikat tukkentuu...
Mutta eikö tämä ole ongelma kaikissa autoissa jossa egr. Ekoissa VEA koneissa tuli ihan mekaanisia vaurioita.
-
Mutta eikö tämä ole ongelma kaikissa autoissa jossa egr.
Eiköhän se oo
-
Puoliso kävi lähimmässä Volvo jälleenmyyjällä kyselemässä jos saisi tilattua Volvo on Callin tähän autoon. Ei kuulemma saa tähän autoon. Miten nettiliittymä? Joutuuko netin jakamaan puhelimesta joko bluetooth tai wifi hotspotin kautta vai saako tähän SIM-korttia asennettua?
-
Mutta eikö tämä ole ongelma kaikissa autoissa jossa egr. Ekoissa VEA koneissa tuli ihan mekaanisia vaurioita.
Jossain määrissä kaikissa se ongelma on jollain tasolla. Volvon VEA on pahin mitä tiedän. Huonoimmat tapaukset Gen II VEA koneissa alle 100tkm ajettuna täysin tukossa = moottorin vaihto. 300tkm on jo todella hyvä suoritus, takuu kannattaa hankkia autoliikkeen kautta.