Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: VLJ - 20.01.2020, 16:48:57

Otsikko: Powershift kokemuksia
Kirjoitti: VLJ - 20.01.2020, 16:48:57
DSG:stä kuulee paljon kokemuksia puolesta ja vastaan...Powershiftistä vähemmän. Yllätyksenä tuli, kun Biliassa myyjä innostui haukkumaan Powershiftin ja ihmettelemään, kun olin päässyt sillä jopa 250tkm ilman remppaa, olisiko myyjällä sisäpiirin tietoa, tai tietämättömyyttä?! No, myyjällä oli huono päivä, joten jäi vaihtoautokauppa siihen ainakin siinä "merkkiliikkeessä"...

Powershifteillä varustettuilla Volvoilla alkaa kilsat lähentelemään 300tkm ja ylikin, joten kokemuksia alkaa kerääntymään. Millaisia kokemuksia muilla on lootasta ja sen kestävyydestä. Omassa ominaisuutena on töksähtävät ja äkkinäiset lähdöt. Toinen ärsyttävä piirre on, kun loota heittää vapaalle heti kun löysää kaasun esim alamäessä, ei minkäänlaista moottorijarrutusta. Pari kertaa lootaan on 250tkm matkan aikana öljyt vaihdettu.
Otsikko: Vs: Powershift kokemuksia
Kirjoitti: cc57 - 20.01.2020, 17:05:42
Perheessä ollu nyt yhtenä autona v50 -09. Laatikko toiminnaltaan erilainen kuin ns normaali. Viiveet on näissä nähtävästi ominaisuus mutta tuo meidän ei ainakaan alamäessä rullaile, eli moottorijarrutus toimii... jonkun verran tullut nyt paneuduttua tuon mekaniikkaan, hyviä opastus/rakennevideoita you tubesta löytyy samoin.

Öljynvaihdoista tarkka, jos vaihto mennyt pitkäksi, toimintaa ohjaavat solenoidit tarkertelevat herkästi. Ulkopuolinen suodatin helppo vaihtaa, sisäpuolista ei saa vaihdettua kuin laatikon purkamalla.
Otsikko: Vs: Powershift kokemuksia
Kirjoitti: Leo - 20.01.2020, 19:56:24
Itsellä erittäin positiivisia kokemuksia. Vasta ajoin taas tuolla tutun V50:llä ja toimii kyllä niin huomaamatta ja vaihtaa nopeasti ettei juuri paremmasta väliä. Reilu 300 tkm nyt mittarissa ja aina vain 80 tkm välein öljyt vaihdettu. Itse ajellut sillä varmaan sen 2-3 tkm ja oli parempi omasta mielestä kuin mm. täysin uusi Transit automaattivaihteilla tai edellinen V70 T6 2008. Vaihdot ovat huomaamattomia, mutta nopeita kun kiihdyttää reippaasti. No ehkä aivan uusi T8 Polestar Engineered vaihtoi vaihdetta vielä huomaamattomammin, mutta voin kyllä suositella. Tuo Getragin tekele myös taitaa olla ihan eri maata luotettavuudessa kuin Volkkarin DSG.
Otsikko: Vs: Powershift kokemuksia
Kirjoitti: puliukk0 - 20.01.2020, 20:13:02
Hyvin on tupannut toimia, toisin kun dsg esim. tänään... 140tkm ja mekatroniikka. Tuskin edes ensimmäinen :D
Otsikko: Vs: Powershift kokemuksia
Kirjoitti: VLJ - 21.01.2020, 17:47:59
Hyvin on tupannut toimia, toisin kun dsg esim. tänään... 140tkm ja mekatroniikka. Tuskin edes ensimmäinen :D

Itsellä pari DSG:tä ollut, toinen kuivalla ja toinen märällä kytkimellä. Märkäkytkin versiolla myytäessä oli ajettu 340tkm, kaksoismassa ainoastaan oli vaihdettu.
Mielestäni DSG (märkä ja kuiva) oli paremman oloinen kuin nykyinen Powershift. Nykyisellään toisessa autossa on perinteinen momenttimuunnin, se on kyllä hyvä.
Otsikko: Vs: Powershift kokemuksia
Kirjoitti: Huikkoster - 21.01.2020, 20:21:05
Kyllähän tuolla on mondeoita ja s-maxeja 400+tkm ajettuina alkuperäisillä laatikoilla. Oikein käytettynä ja huollettuna on kestävä.
Seuraava auto on todennäköisesti powershiftilla. Taloudellisesti järkevämpi ja jopa miellyttävämpi kuin geartronic.
Otsikko: Vs: Powershift kokemuksia
Kirjoitti: Wehgi - 22.01.2020, 08:06:10
Aikoinaan itse noista Powershifteistä lueskelin, kun oli automaattikuume, eikä lompsa olisi kestänyt noita Aisinin 8-lovisia. Tuosta Powershiftistä on Fordilla kahta versiota, märkä ja kuivalevykytkintä. Muistaakseni Fordin dieseleissä oli aina märkälevykytkin. Samoin kaikissa Volvoissa on sama märkälevykytkin moottorista riippumatta. Näihin jos vaihtaa öljyt 80tkm välein niin ei ongelmia pitäisi tulla. Menee muuten vaihdelaatikon mekatroniikka tukkoon jos ajelee paskaisilla öljyillä. Ulkomaisilta forumeilta löytyy enempi juttua