RallyBaron  Samppasport

850 paineasetelma

  • 2 Vastauksia
  • 2179 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
850 paineasetelma
« : 30.06.2018, 17:57:08 »
Onko kellään tietoa, millanen esijännitys tuolla 850 asetelmalla (kiinteälle vauhtipyörälle tarkoitettu) pitäisi olla?

Itellä 850 asetelma (uusi) + vauhtipyörä ja bmw kytkinlevy (8,6mm mitattu paksuus, käytetty), jota en ole nyt millään saanut toimimaan eikä enään tahdo oma ymmärrys riittää.
Nostin asetelmaa 1,6mm prikoilla, ja testasin pylväsporakoneella et okei nyt siinä on järkevä tuntuma jo (ilman prikkoja jouset ~vaakatasossa, ja oli ihan löysä asetelma).. ja 3mm jää ennen pulttien kiristystä vauhtipyörän ja asetelman kiinnityspinnan väliin (eli ilman prikkoja oli n. 4,6mm).

Tuota nyt ei juurikaan enään voi hirveemmin nostaa, ja epäilen ettei kytkin enään pitäisi ollenkaan.
 Setti siis 960 kopassa 6 koneessa kiinni ja vaihteistona zf s5d 260z. Kytkinkäpälän asento suorassa kun painelaakeri asetelmassa kiinni, ja pää- ja työsylinterit toimivana irroitettu 960 mk2 manuaalista (alkoi LPR bmw työsylkät vuotamaan...vanha alkoi lopulta vuotamaan ja uusi vuotikin jo valmiiksi..liian väljä sylinteri tai pieni tiiviste sille ilmeisesti).

Ei siis irroita ollenkaan.
Kytkin pohjassa jos koittaa vaihdetta laittaa päälle kone käynnissä niin ei saa vaihdetta päälle (väkisin en ala edes yrittämään). On siis sama kuin ei painaisi ollenkaan kytkintä.

Asetelman liikevara, ennen kuin stoppaa suoraan painelaakerista mitattuna pylväsporakoneessa n. 16mm ja.
Kytkinlevyä en onnistunut tuolloin liikuttamaan kun ei saa millään sitä pyöriteltyä.

Asetelman esijännityksessä siis edelleen vika, ja kiinnostaisi tietää esim. mikä mitta pitäisi olla vauhtipyörän ja asetelman kiinnityspinnan välissä että se toimisi (jos kaikki muukin ok).
 Itellä ei enään motivaatio riitä, kun vasta ollut koko kone-lootapaketti irrallaan ja äskettäin reipiny laatikon ja työntäny vaivalloisesti takas paikoilleen mittailun ja ihmettelyn jälkee asfalttipihalla.

Että kohta on laitettava vähäiset varat eteenpäin sach sre -618 + vauhtipyörän koneistuksien muodossa että saa auton liikkumaan. Nyt jo ihan liian pitkään pelkän kytkimen kanssa taistellut..ensin hydrauliikkapuoli ja lopulta vielä asetelman sai todeta "vialliseksi" (paljastui siis lopulta ihan vääränlaiseksi esijännitykseksi).
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 850 paineasetelma
« Vastaus #1 : 30.06.2018, 20:19:16 »
Vakiolevyn paksuus on sama 7,5mm plusmiinus 0,3mm kuin takavedoissakin. Eli millin shimmaus asetelmalle korkeintaan. Jos ei irrota, niin vipusuhde väärä kytkinvivustossa tms.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 850 paineasetelma
« Vastaus #2 : 30.06.2018, 20:47:51 »
Tuossa nyt kuitenkin päädyin ottamaan laatikon vielä irti.

Katoin ja ihmettelin hetken tuota kytkinlevyä ja mittailin sit tönärin kanssa pidemmältä, niin onkin levy kulunut "vähän" epätasaisesti.
 Tuo kun on aiemmin ollut 960 mk2 kaksoismassavauhtipyörän ja asetelman kanssa käytössä, niin näköjään sen setin kanssa ei oo tahtonut tasaisesti kuluakkaan.

Eipä siinä, lisää huolellisuutta jatkossa vaan.. eiköhän sitä muista mittailla tarkemmin kun on sen takia joutunut ylimääräisen kerran joutunut laatikon irroittamaan.
 Uus kytkinlevy hankittava... ja kyllä, aina pitäisi uusia molemmat sekä asetelma että levy.
Väärässä paikassa säästää, vaikka kuinka "väliaikainen" ratkaisu olisikin. :buck2:

Mutta kiitoksia vastauksesta!
Eiköhän tuon nyt uuden levyn kanssa saa shimmattua toimivaksi.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

 

Futurez  Kulkukoira