Carcom Oy  Ateho

Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix

  • 73 Vastauksia
  • 37065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

heartagramm

  • Vieras
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #60 : 22.08.2012, 20:50:17 »
Joo, itse tilasin satsin Saksasta. Avasin paketinkin tuossa juuri ja ei kyllä vakuuttanut tuo etutolpan yläpään kiinnitys, jos/kun sinne pitäisi vielä saada se orkkisjousen ylätukikumikin väliin? Vai pitäisikö se jättää poies? Tulossa V70 1997 (T5).



e: nätti ruostekukkanenkin sattui kuvaan. :D Mitenkäs tuo takapäänkin kiinnitys, en niitä vielä kerennyt kattomaan että tuleeko nekin samoin kuin etuiskarit vai tuleeko ne kuten orkkisjousetkin on erikseen jne.

Kysyin jo TA Technixiltäkin Saksan päästä asennusohjeita että miten perkeleessä ne on sen tarkoittaneet asennettavaksi, kun pitäisihän sen iskarin päästä vapaasti siellä kääntymäänkin kun yleensä ei vain suoraa tietä ajeta... ELK
« Viimeksi muokattu: 22.08.2012, 21:14:40 kirjoittanut heartagramm »

heartagramm

  • Vieras
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #61 : 23.08.2012, 16:05:06 »
Tänä aamuna tuli Saksan päästä vastaus, eli asennetaan siten että kaikki muu jää paikalleen paitsi vanha iskari ja jousi. Lauantaina varmaan alle yrittämään ja kokemuksia laitellaan sen jälkeen, pelottaa jo ennakkoon.

heartagramm

  • Vieras
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #62 : 26.08.2012, 09:30:46 »
Jeps niinhän siinä kävi ettei näitä ole Volvolle kyllä suunniteltu, lähinnä tämä etupään tolppa. Iskaritunnelin yläpäähän tuleva laakeri on oltava tottakai paikallaan. Siihen tuleva jousen yläkumitukikin on valmistajan mukaan oltava paikallaan. Jos näin on ja setin kasaa tuolla tavalla, käy siten että iskari pynkää yläkumitukea ylöspäin aivan kuten täällä sanottiin. Ei siinä muuten mitään kun se pynkää sitä noin 5 mm sitä ylöspäin, mutta tämä tarkoittaa myös sitä että iskari pääsee kokonaisuudessaan sen verran liikkumaan myös yläpäästään joka aiheuttaa kolinan. Toisinsanoen suunnitteluvirhe, enkä tiedä onko sitä muuten testattukaan kuin paperilla, hyvin epätodennäköiseltä se ainakin näyttää tällä hetkellä. Jos yläkumituen ottaa pois, pääsee setissä oleva alumiininen, periaatteessa yläkumituen korvaaja nousemaan liikaa ja iskarin tappi on sen jälkeen konepellistä läpi hyvin nopeasti (nousee pari senttiä yli konepellin sen kiinniollessaan).

Tästä vaivasta pääsisi jos näkisi hieman vaivaa ja sorvauttaisi tuohon etutolppaan uuden alumiinisen pylpyrän mukana tulevan mukaisesti, joka olisi sopivan verran korkeampi. Tuolloin tuon yläkumituen saisi heittää pois ja iskarin saisi suoraan kiinni laakeriin ja satsi kiristyisi hyvin. Tosin tämä vaatisi todennäköisesti myös iskarin yläpään katkaisua jonkin verran enkä sitten tiedä miten tarkasti ne syynäisi tuollaisen virityksen muutoskatsastuksessa. Toinen mahdollisuus olisi heittää tosiaan niitä prikkoja sinne yläkumituen ja alumiinipylpyrän väliin siten ettei yläkumituki ota vastaan tuota auton painoa sen viiden millin matkalta. Tällöin etupää ei myös kolisisi ainakaan sen klapin takia, jousten pohjaaminen on sitten toinen asia jota ei edes testattu kun näkee sen jo tyhmempikin että tämä sarja ei voi mennä läpi  muutoskatsastuksesta tällaisenaan.

Jätettiin sarja siis asentamatta ja laitoin samointein eilen viestiä Saksaan että eikun hommaamaan ilmaista paluukuljetusta ja rahat pikavauhtia takaisin. En suosittelisi edes kokeilemaan tämän alustan ostamista Volvoon. Voi toimia muissa autoissa hyvin, jos on erilainen iskarin kiinnitys kuin S/V/C70 (ilmeisesti S/V40 on samantapainen kiinnitys myös) tai jos on satuttu suunnittelemaan sarjan etutolpat paremmin.

Bensaa vaan paloi kun veljen luokse tulin asentamaan sarjaa alle eikä käteen jäänyt kuin hyvin suuri vee itutus.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #63 : 26.08.2012, 09:42:35 »
Joo ainakin Opelissa toimivat kuin junan vessa.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #64 : 26.08.2012, 16:08:54 »
Omassa 850:ssä pelaa myös todella hienosti. Jäykkähän se on kuin helvetti mutta ei mitään valitettavaa kyllä muuten ole ollut kun vajaan vuoden olen nyt tuolla ajellut. Asennuksessa en myöskään huomannut mitään heartagrammin kuvailemia ongelmia.

heartagramm

  • Vieras
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #65 : 26.08.2012, 16:44:50 »
Onhan se nyt kumma jos on toiminutkin jollain ja toisilla (ainakin kolmella) ei pelaa. Eikä luulisi 850:ssä olevan sen verta erilaisemmat nuo etupään iskarin kiinnityskilkkeetkään mitä V70? Meikäläiselle ainakin kävi näin ja ei sitä tosiaankaan voi asentaa sillä tavalla miten valmistaja väittää. Ne yläpään jousen kumituetkin kun maksavat halvimmillaankin jonkun 13 € niin ei niitä turhaan viittisi repiä hajalle, menee ne kilometreistäkin ihan itsestään. :P

Minun tapauksessa kävi siis juurikin näin miten käyttäjällä Ramiko: kuva
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 16:52:23 kirjoittanut heartagramm »

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #66 : 26.08.2012, 22:21:11 »
Onhan se nyt kumma jos on toiminutkin jollain ja toisilla (ainakin kolmella) ei pelaa. Eikä luulisi 850:ssä olevan sen verta erilaisemmat nuo etupään iskarin kiinnityskilkkeetkään mitä V70? Meikäläiselle ainakin kävi näin ja ei sitä tosiaankaan voi asentaa sillä tavalla miten valmistaja väittää. Ne yläpään jousen kumituetkin kun maksavat halvimmillaankin jonkun 13 € niin ei niitä turhaan viittisi repiä hajalle, menee ne kilometreistäkin ihan itsestään. :P

Minun tapauksessa kävi siis juurikin näin miten käyttäjällä Ramiko: kuva

entiedä olenko aivan hakusessa tuossa ongelmassa, mutta yritetään...  :P

jonkun millinhän se yläkumi antaa aina periksi riippuen osittain siitä miten suuri korkeusero yläkumin keskiholkilla ja reunassa olevilla tukikorokkeilla on, joihin se vakiopohjaanlyöntikumin yläreunassa oleva tuki/kiinnitysrauta vastaa. se pohjaanlyöntikumin rautahan siihen on laitettava iskarin päähän jos tuo ta-technixin yläpää ei ole tarpeeksi leveä yläkumiin että vastaisi keskiholkin reunoille?

Ramikon tapauksessa epäilen suuresti että jotain iskarin yläpäästä on puuttunut, muuten se ei pääse nousemaan noin ylös.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 22:23:44 kirjoittanut X70R »

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #67 : 26.08.2012, 22:43:42 »
Omassa 850:ssä pelaa myös todella hienosti. Jäykkähän se on kuin helvetti mutta ei mitään valitettavaa kyllä muuten ole ollut kun vajaan vuoden olen nyt tuolla ajellut. Asennuksessa en myöskään huomannut mitään heartagrammin kuvailemia ongelmia.

Ootko varma ettei se jäykkyys ole juuri siitä kiinni että jousi pohjaa melkein heti? Kun tuollainen iskari tuskin on aivan helvetin kovalla vaimennuksella.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #68 : 27.08.2012, 05:40:58 »
Ootko varma ettei se jäykkyys ole juuri siitä kiinni että jousi pohjaa melkein heti? Kun tuollainen iskari tuskin on aivan helvetin kovalla vaimennuksella.
Melko varmasti pohjaa.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #69 : 27.08.2012, 17:04:30 »
Melko varmasti pohjaa.

Et takuuseen yrittäny korjauttaa?
X6 35D

F20 120d M-Sport

heartagramm

  • Vieras
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #70 : 27.08.2012, 17:41:56 »
Jeps sain kädenväännön TA Technixin firman kanssa päätökseen, sovittiin että palautetaan sarja ja rahat takaisin. En kyllä vieläkään ymmärrä miten voi saada TÜV-paperit tämä sarja... Ja on siinä jo todella jotain vikaa jos kaikilla etujouset on ihan lytyssä oli säädöt missä kohdassa hyvänsä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #71 : 27.08.2012, 17:54:03 »
Eihän se säätö vaikuta kuin korin korkeuteen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

heartagramm

  • Vieras
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #72 : 27.08.2012, 17:55:01 »
Eihän se säätö vaikuta kuin korin korkeuteen.

No joo enpä ajatellut kirjoittaessani. Mutta lytyssä se silti on. :)

http://docs.kwsuspension.de/eah68667010.pdf

Tuossa muuten asennusohjeita jos joku yrittikin asentaa väärin tuota sarjaa. Itselläni asennettiin silloin ohjeen mukaisesti (silloin ei tuota kyllä vielä ollut näkyvillä) ja ee onnistunut. KW:n sarjan asennusohje mutta samanlainen viritelmä mitä TA.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2012, 14:31:29 kirjoittanut heartagramm »

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Uusi sarja alla. Jousi/jouset pohjaa. TA-Technix
« Vastaus #73 : 01.09.2012, 17:11:54 »
KW:n sarjan asennusohje mutta samanlainen viritelmä mitä TA.
Ja samanlainen viritelmä löytyy myös 850/S/V/C70 Volvosta vakiona. Samat hiluthan tuonne tulee kuin vakio iskarin ja jousenkin kanssa.

 

Elekma  Autoracing