RallyBaron  Samppasport

Volvo 360 ja alustamuutokset

  • 18 Vastauksia
  • 11531 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 360 ja alustamuutokset
« Vastaus #15 : 21.08.2011, 23:32:04 »
Mulla on autossa pakosarjasta eteenpäin 3" putki ja vaikka se kulkee lähes pohjassa kiinni, niin silti maavara ei ole kovin häävi putken alla.
Mulla 3" rööri DP:ltä taka-akselin yli, ja maavaraa on senverran että pystyy vetoakselin vaihtamaan tunkkaamatta autoa ylös, eikä putki koskaan ole kolahtanut muualle kun vetoakseliin takana :D

Mutta mulla putki kulkee kardaanin alla kuten orkkis, ja kardaanin ja putken välillä ei ole kun muutaman sentin ilmarako jos sitäkään. Änkkäri mulla on vaihdelootan sivulla takapenkin alla ja taka-akselin jälkeen  3->2,5->2x2".
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 ja alustamuutokset
« Vastaus #16 : 25.08.2011, 11:26:58 »
Mulla 3" rööri DP:ltä taka-akselin yli, ja maavaraa on senverran että pystyy vetoakselin vaihtamaan tunkkaamatta autoa ylös, eikä putki koskaan ole kolahtanut muualle kun vetoakseliin takana :D

Mutta mulla putki kulkee kardaanin alla kuten orkkis, ja kardaanin ja putken välillä ei ole kun muutaman sentin ilmarako jos sitäkään. Änkkäri mulla on vaihdelootan sivulla takapenkin alla ja taka-akselin jälkeen  3->2,5->2x2".

Mulla on omassa nykyään sen pakosarjan takana olevan väliputken jälkeen laajennus siitä huikeasta 50mm putkesta tuohon 76 milliin.

Tämän jälkeen putkessa on 3" jousto, pätkä suoraa, 3" ovaalin muotoinen vaimennin, kannatin kytkinakseliputkeen, pari 90-asteen mutkaa, vetarin ylitys ja toinen 3" pyöreä vaimennin ihan perässä.

Välillä vähän kolisee putki johonkin, mutta ihan originaali paikalla mullakin putki kulkee ja hyvin mahtuu "taka-akselin" yli vetämään. Yhdellä vaimentajalla äänet oli liian kovat, mutta nyt kahdella alkaa olla ihan sopivat.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 ja alustamuutokset
« Vastaus #17 : 25.08.2011, 11:32:46 »
Sellainen tuli vielä mieleeni, että kun tässä ketjussa alustoista puhutaan, niin hankin omaani seuraavaa konversiota varten etupäähän seuraavat palikat:

- MB W123 takakuormajouset (originaalijousissa lanka on 10mm paksua, näissä muistaakseni 15-16mm).
- Riittävän järeää materiaalia alajousilautasten tekemiseen.
- Iskarin yläpäiden korotusta varten putkea.
- Jos alusta ei tule tarpeeksi matalaksi pelkällä yläpään korotuksella, niin laitan ylä- ja alapään vaijereilla kiinni, ettei jouset pääse pyörimään kupeissa.

Tarkoitus on korottaa yläpäätä 50-100mm, jotta saa käyttää mahdollisimman pitkää jousta ja iskari on toiminta-alueella.

Nykyisessä alustassa jousia on lyhennetty varmaan yli 100mm, niin iskaritkin on jo ihan pohjassa perusasennossa, eikä varmasti toimi halutulla tavalla.

Lisäksi kun keulan tunkkaa ylös, niin jouset ja jousilautasen väliin syntyy varmaan 100-150mm millin rako ja jouset asettuu aina miten asettuu.

Miten mahtavat leimalla suhtautua noihin vaijereihin ja yläpäiden korotukseen?

Omaan on tarkoitus tehdä vasta leiman jälkeen.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Volvo 360 ja alustamuutokset
« Vastaus #18 : 12.05.2014, 21:34:15 »
oiskohan kellään 360 etuiskarin mittoja...
740 M50B25

 

RallyBaron  Samppasport