Sellainen tuli vielä mieleeni, että kun tässä ketjussa alustoista puhutaan, niin hankin omaani seuraavaa konversiota varten etupäähän seuraavat palikat:
- MB W123 takakuormajouset (originaalijousissa lanka on 10mm paksua, näissä muistaakseni 15-16mm).
- Riittävän järeää materiaalia alajousilautasten tekemiseen.
- Iskarin yläpäiden korotusta varten putkea.
- Jos alusta ei tule tarpeeksi matalaksi pelkällä yläpään korotuksella, niin laitan ylä- ja alapään vaijereilla kiinni, ettei jouset pääse pyörimään kupeissa.
Tarkoitus on korottaa yläpäätä 50-100mm, jotta saa käyttää mahdollisimman pitkää jousta ja iskari on toiminta-alueella.
Nykyisessä alustassa jousia on lyhennetty varmaan yli 100mm, niin iskaritkin on jo ihan pohjassa perusasennossa, eikä varmasti toimi halutulla tavalla.
Lisäksi kun keulan tunkkaa ylös, niin jouset ja jousilautasen väliin syntyy varmaan 100-150mm millin rako ja jouset asettuu aina miten asettuu.
Miten mahtavat leimalla suhtautua noihin vaijereihin ja yläpäiden korotukseen?
Omaan on tarkoitus tehdä vasta leiman jälkeen.