Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.

  • 156 Vastauksia
  • 98735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #135 : 06.12.2016, 19:19:54 »
Onkos kukaan vääntänyt itse 2korin v70 bensa turboon 3tuuman downpipea? Olisin hieman kuvia ja mielipiteitä vailla että onko millainen homma alkaa rakentelemaan

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #136 : 11.02.2017, 13:17:26 »
Kellään kokemusta oikeasti hyvin vaimentavista 3" vaimentimista? Pitäisi amazoniin putkisto veistellä ja en haluaisi liian kova äänistä..

Onko esim. nuo simons "turbo vaimentimet" tehokkaampia kuin suoraan läpivirtaavat?
940 classic
Amazon -68

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #137 : 12.02.2017, 11:02:05 »
Mulla on 850:ssä magnaflow 3" reikänen kammiovaimennin jossa aika sivistyneet äänet.
Oiskohan malli ollu 11229 ku pikaseen kuuklasin

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #138 : 12.03.2017, 21:36:37 »
Tuli vaihdettua uusi vaimennin 2korin v70 perään kun orkkis päätevaimennin alkoi mätänemään totaalisesti.2.5 tuumainen simons vaimennin,60asteen,90asteen mutka ja putkenpää ja muutama tunti niin tämmöinen oli valmis.viikon ajoin ilman viimeistä vaimenninta ja en kyllä suosittele kenellekkään,aivan kauheet pärinät ilman pönttöä.tuolla simonsin vaimentimella äänet muuttui vain hieman matalemmiksi verrattuna orkkis vaimentimeen.








Tämmöisellä takavaimentimella on ajeltu nyt melkein 6kk ja on ollut ärsyttävä humima reilun 100km/h  nopeudessa, eli 2200-2700rpm välillä ja tarkoitus olisi saada tuo humina pois mutta hieman haluaisi vitoskoneen ääntä kuunnella eli olisiko nyt takavaimennin vaihdettava hieman pitempään/isompaan vai lisäisikö vielä yhden vaimentimen keskipöntön perään että saisi tuon ärsyttävän huminan pois. Vai mitä pitäisi tehdä että tuon huminan saa poistettua? . Vaimentimena siis simonsin perus 2,5,tuumainen pienin pyöreä pönttö kooltaan 13x25cm jonka jatkeeksi on hitsattu 4tuuman ulostulo. Äänet olisi juuri sopivat tällä hetkellä mutta tuo humina häiritsee melko paljon.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1686
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #139 : 12.03.2017, 22:15:42 »
Laita keskipöntön perään on minun mielipide.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #140 : 12.03.2017, 22:21:18 »
Onkos mitään mahdollisuutta että tuo putkenpää voi jotenkin saada tuon huminamaisen äänen kuulumaan kovemmin?motonetin putkenpää 2,5tuumaisesta---->4tuumaan.tyhjäkäynnillä pitää hieman erikoista "pulputus" ääntä ja tuli mieleen että voisiko tuo olla se syyllinen siihen

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #141 : 13.03.2017, 14:52:16 »
Onkos mitään mahdollisuutta että tuo putkenpää voi jotenkin saada tuon huminamaisen äänen kuulumaan kovemmin?motonetin putkenpää 2,5tuumaisesta---->4tuumaan.tyhjäkäynnillä pitää hieman erikoista "pulputus" ääntä ja tuli mieleen että voisiko tuo olla se syyllinen siihen

googlaa exhaust drone kuvia ja rakenna sellainen sivuhaara. Joudut varmaan muutaman pituuden /tilavuuden kokeilla mutta tuo toimii.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa kilkkine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Volvo V70 vm2000. 2.3 T5 tomaatti
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #142 : 13.03.2017, 19:56:07 »
Onkos kellään ollut noita db killereitä paikoillaan mitkä laitetaan ulostuloihin kiinni vai onko ihan höpöhöpö juttujs? Muuten ei oikein tekisi mieli muutella tuota putkistoa kun olisi äänet omaan mieleen sopivan matalat ja hiljaiset mutta tuo pikku humina matka-ajossa harmittaa. Tuo olisi helppo tökätä paikoilleen jos oikeesti on toimiva. 98%omat ajot kaupunkiajoa niin ei tarviis koko ajan tuota laitella kii/pois

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #143 : 12.08.2017, 17:59:03 »

940 DIY 3" DP, pari 60 asteen mutkaa, joustopala ja 3" V-band. Ekasta mutkasta sai ottaa jonkun verran pois jotta Dp ei ottaisi tulipeltiin. Ahdin vakiopaikalla, ahtimen perässä <10cm pituinen vakio mitsu suora -> 2,75" V-band adapteri. 3"->2,5" supiste hitsattuna kattiin. Loppuputki onkin sitten Simonsin 2,5" cat-back.

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #144 : 02.11.2017, 14:38:30 »
B230fk kaipailee uutta ja äänekästä putkistoa. Jos tekasen rosterista 3'' suoran putken ahtimelta, ja siihe jatkeeksi katti ja yks läpivirtaava (joku mallia mätänet/biltema) ihan päähän, niin onko äänet liian kovat katsastukseen? oma korva voi kestää mutta entä inssimiehen?  ELK
vai pitääkö laittaa lisäksi toinen läpivirtaava heti katin jälkeen? tiedän että läpivirtaava suodattaa korkeat äänet vaan pois, matala murina hakusessa  8)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #145 : 02.11.2017, 18:42:42 »
B230fk kaipailee uutta ja äänekästä putkistoa. Jos tekasen rosterista 3'' suoran putken ahtimelta, ja siihe jatkeeksi katti ja yks läpivirtaava (joku mallia mätänet/biltema) ihan päähän, niin onko äänet liian kovat katsastukseen? oma korva voi kestää mutta entä inssimiehen?  ELK
vai pitääkö laittaa lisäksi toinen läpivirtaava heti katin jälkeen? tiedän että läpivirtaava suodattaa korkeat äänet vaan pois, matala murina hakusessa  8)

Mulla on ysissä koko matkalta rosteriränni, KL-racingin 3" DP, supiste 2,5" ja sillä loppumatka. Magnaflowin metallikennonen katti ja tommonen KL-racingin kauppaama päätevaimennin" koristeena. Ulospäin ei ole niinkään pahat äänet pikku paukkumista lukuunottamatta mutta sisälle tuo rosterille ominainen kumina käy moottorijarruttaessa. Ääniin ei ei katin laitto vaikuttanut ja tuommosenaan leimattu.

Tollasella normi-läpivirtaavalla voi olla inhimillisemmät äänet jopa kun tolla mun päätevaimentimella kun lienee vähän tukevampia...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #146 : 03.11.2017, 17:57:13 »
No joo, ei se auta ku kokeilla sitten. jos omaan korvaan jopa liian pahat äänet, tai kyllästyn jossain välissä, niin pitää lyödä jotain sinne väliin sitten  :D

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #147 : 03.11.2017, 19:36:45 »
Vaimentimen / vaimentimien sijainti pakoputkessa, pakoputken pituus ja mutkien määrä sekä mutkien kulman suuruus vaikuttaa paljon ääneen ja sen voimakkuuteen.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #148 : 03.11.2017, 19:44:29 »
Itsellä 3" putki alusta loppuun, rosteria downpipestä perään kahdella täysin läpivirtaavalla ilman kattia. yhteensä 3x90°(2x90° peräkkäin niin sai ensimmäisen vaimentajan alkuperäiselle paikalle lähelle lattiaa takaoven kohdalle) ja 2x45° mutkaa, loput suoraa pätkää. Tarvittavat liitokset rosteri v-bandeilla.




Näkee vähän miten paikallaan.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2017, 19:47:07 kirjoittanut Chall »

Poissa havock

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #149 : 03.11.2017, 19:48:44 »
Tulipa korvattua mätä keskipönttö 2" suoralla putkella.
Millainen kuristus pitäisi olla, jotta virtaus vastaisi vaimenninta? 2"->45mm tyylilläkö?
Eli nyt ala vääntö poissa, teho ehkäpä noussut mutta elämä alkaa vasta 2500rpm jälkeen.
Tosiaan alavääntöä pitäisi saada lisää, äänetkin kun on ihan ok.
Vitutus voi aiheuttaa hitaan ja tuskallisen kuoleman

Volvo s40 1.8 -97  reilut 400tkm kelattu :)

 

KL-varaosat  Race.fi