Samppasport  Futurez

1.9TDI tehonlisäys keskustelu.

  • 30 Vastauksia
  • 24122 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« : 23.02.2011, 09:59:53 »
Avaampas tämmöisenkin keskustelun, kun itellä sattuu olemaan moinen.

Kone on siis D4192T2 (95hv/190Nm) vuosina 1999-2000 eli kyseessä aika marginaali moottori volvolta, sam kone tosin on Renault Lagunassa hieman eri viriversiona useammassa vuosimallissa.

Huomasin fin-dieselin eli TDIfreekin pajan uutisista että lagunaan saisi nyt virisuuttimia joten laitoin heti kyselyä artulle että kääpikö ne volovoon ja mitä ne kustantaa...

Tehon oton kannalta tämä motti on minusta potentiaalinen varsinkin jos siihen nyt saa suuttimiakin, vauhtipyörä on kiinteä ja sachilla on suoraan jäpäkämpi sporti kytkinkin tarjolla. Syöttöpumppu on sama Bosch VP37 kuin VAG 1.9TDI koneissa nestepään koosta en ole tietoinen, mutta isompia saa varmasti jos on joku 9mm. Ahdin on mitätön GT17 garretti mutta esim omassa on GT15/20 hybridi, senkin pitäs riittää tonne 160hv paikkeille. ja sitähän tässä lähetään jahtaamaan jos suuttimet saa inhimilliseen hintaan.

Ohjelma on omassa Deran eli Debil OY:n muokkaama, periaatteella kaikki tai ei mitään. Ohjelmahan säätää vaan syöttöjä joten ahdot pitää bleedillä huijata ylemmäs...

Omassa on semmonen boost-T incabin kiina kopio jolla paineet saa kyllä ylös mutta piikkaa ihan simona, pitää ostaa kunnollinen että saa tasasesti paineet, pitää viiä sitten artulle penkkiin että näkee mitä siellä on nyt. Toiveissa olis että olis edes tehtaan lupaamat...

Sitä ennen pitää saaha pumppu timmiin ei ole ajotus kohdallaan niin saa sahata konetta viikon ennenkö lähtee käyntiin.

Mutta tässä oma aivopieru asiasta, kertokaa ajatuksia ja kokemuksia..
Niin tähän saa tehtyä evryn ja on jotkut tehnykin...

Äh meinas unohtua laittaa http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=270.0 tuosta autosta siis kyse..

Noniin saatu tietoa että suuttimet noin 500€ ja softan muokkaus noin 400€ ja pumpussa on 11mm nestepää. Nämä siis TDIfreekiltä nämä tiedot. Näyttää siltä että pitää alkaa säästää kevääksi vähän pätäkkää  ;) niin ja seuraavaksi on ahdin liian pieni  :D
« Viimeksi muokattu: 23.02.2011, 15:27:22 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #1 : 20.04.2011, 09:48:17 »
Penkitetty ja totuus on että vakiot suuttimet ei riitä mihinkään 89,5kW ja 259,2Nm paineet oli 1.5bar

Paineella on merkitys, katsastuksen takia otin säätimen pois ja nyt on vakiot 0.9 taulussa ja ei mee mihinkään ainakaan entiseen verraten, ehkä tuntuu taas tehokkaalle kun laittaa takaisin.

Edittiä:
Vakiosuuttimen tyyppi on muuten sitten DSLA145P619 tuo 145 on lienee se suihkun kulma elikkä olis 145o vs. VAG 152o Jos TDIFreek lukee tätä niinn tossa lisää kun jutskailtiin niistä suuttimista...
« Viimeksi muokattu: 30.04.2011, 17:21:54 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #2 : 29.09.2011, 18:53:18 »
Tai sitten Findiesel ei osannut siihenkään tehdä ohjelmaa oikein! Tutun diesel Hondaan se yritti saada voimaa lisää, mutta häiriövalot paloi taulussa ja tulos jäi laimeaksi. Nyt kuitenkin kyseisessä Hondassa on 220/450 eli reilu 50hv enemmän mitä Findiesel siitä sai ja ilman häiriöitä!!
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 15:42:49 kirjoittanut Taavi.H »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #3 : 29.09.2011, 19:02:24 »
Tai sitten Findiesel ei osannut siihenkään tehdä ohjelmaa oikein! Tutun diesel Hondaan se yritti saada voimaa lisää, mutta häiriövalot paloi taulussa ja tulos jäi laimeaksi. Nyt kuitenkin kyseisessä Hondassa on 220/450 eli reilu 50hv enemmän mitä Findiesel siitä sai ja ilman häiriöitä!!

Eihän tuossa Ristuksen autossa olekkaan Fin-dieselin ohjelmaa.... Itsellä ei ole henk.koht kokemuksia mutta en kovin rupeisi sättimäänkään ko. paikan virejä. Ainakin VAGeista tuntuu kaverilla tietoa olevan mitä muita foorumeita seuraillut välillä. Asiaan tarkemmin kantaa ottamatta se on jännä että se on tutun kumminkaiman auto aina ;) mikä ei pelaa. Ja miten se tekee monikon eli onko tiedossa muitakin autoja jotka ei pelaisi??

« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 15:43:01 kirjoittanut Taavi.H »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #4 : 29.09.2011, 20:07:28 »
Tai sitten Findiesel ei osannut siihenkään tehdä ohjelmaa oikein! Tutun diesel Hondaan se yritti saada voimaa lisää, mutta häiriövalot paloi taulussa ja tulos jäi laimeaksi. Nyt kuitenkin kyseisessä Hondassa on 220/450 eli reilu 50hv enemmän mitä Findiesel siitä sai ja ilman häiriöitä!!
Jaa paha sanoa kun tän ohjelman on tehnyt Debil/dera ihan lonkalta. Mutta jos tuon alkais optimoimaan uusille suuttimille niin pitää kyllä antaa artun yrittää kun tämä kuitenkin on paljon lähempänä VAG diiseleitä kuin mainitsemasi honda... tämmösestä volvon koneesta oo kukaan näillä vakiosuuttimilla ottanu 130heppaa joten tuo 120 lonkalta heitettynä on ihan ok vaikka kyllä mieli tekis saaha tommoset 220/450 joka ei ole edes temppu enää näillä vehkeillä kunn vaihtaa suuttimet... tuo hondu varmana jo antanu vakiopalikoistaan kaiken noilla lukemilla??
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 15:43:14 kirjoittanut Taavi.H »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #5 : 30.09.2011, 19:17:04 »
Jaa paha sanoa kun tän ohjelman on tehnyt Debil/dera ihan lonkalta. Mutta jos tuon alkais optimoimaan uusille suuttimille niin pitää kyllä antaa artun yrittää kun tämä kuitenkin on paljon lähempänä VAG diiseleitä kuin mainitsemasi honda... tämmösestä volvon koneesta oo kukaan näillä vakiosuuttimilla ottanu 130heppaa joten tuo 120 lonkalta heitettynä on ihan ok vaikka kyllä mieli tekis saaha tommoset 220/450 joka ei ole edes temppu enää näillä vehkeillä kunn vaihtaa suuttimet... tuo hondu varmana jo antanu vakiopalikoistaan kaiken noilla lukemilla??

Mulla taitaa olla kaikki otettu mitä Hondasta saa irti, vääntöjä tuossakin piti rajata automaatin vuoksi, tosin manuaalin kytkin ei varmastikaan kestäisi tuota enempää jos tuotakaan...

Tuo on totta, että kaveri on touhunnut noiden VAG-konsernin tuotteiden kanssa ja osaa niiden niksit, toista on Deran softat mitä olen vaan juttua kuullut, itsellä ei kuitenkaan kokemusta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #6 : 30.09.2011, 20:08:35 »
Mulla taitaa olla kaikki otettu mitä Hondasta saa irti, vääntöjä tuossakin piti rajata automaatin vuoksi, tosin manuaalin kytkin ei varmastikaan kestäisi tuota enempää jos tuotakaan...

Tuo on totta, että kaveri on touhunnut noiden VAG-konsernin tuotteiden kanssa ja osaa niiden niksit, toista on Deran softat mitä olen vaan juttua kuullut, itsellä ei kuitenkaan kokemusta.
siis deran softat volkkareihin ei hyviä vai yleensä? näistäkään ole kuin tämä oma kokemuksena??
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #7 : 30.09.2011, 20:23:16 »
siis deran softat volkkareihin ei hyviä vai yleensä? näistäkään ole kuin tämä oma kokemuksena??

Sen verta pakko puuttua että eikös juurikin omiin kokemuksiin
nämä pitäisikin perustua..

Ja vielä toinen huomio. Tuntuu että aina kun puhutaan lastuista,
vedetään esille dera, ja heti kun sanotaan edes puoli-poikittainen
sana derasta, noustaan heti barrikadeille.. On tietysti hyvä että hyvää palvelua saanneet, myöskin tavallaan jälkimarkkinoivat tätä kyseistä firmaa, siitä hyötyy kaikki,
firma ja kuluttajat. Mutta alkaa jo tuntua siltä että kun
joku uskaltaa poikittaista sanoa, hyökätään kimppuun kynsin ja hampain kovistelemaan
kokemuksista ja todistuksista ja muista mitä kuun alta löytyy.
Niinkuin oli jo volvolandian puolella.

Jos joku sanoo taas, otetaan taas esimerkkinä polestar, poikittaisen
sanan, ihmiset toteaa suurinpiirtein " oisit hankkinu muualta".

Itsellä ei siis mitään kokemusta mistään lastusta keneltäkään, vaan huomiona
ylipäänsä lastuttamiseen liittyvistä keskusteluista vrcf:llä/ menneellä volvolandialla.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 20:26:47 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #8 : 30.09.2011, 20:48:11 »
Toinen huomiosi on ihan oikea ja eka lausekkin ihan totta.

Virallisia yhteistyökumppaneja ei VRCF:llä mollailla... mutta kukaan ei ole täydellinen.

niin ja tässä tosiaan kyse vanhanliiton lastuttamisesta ei vain ohjelmoinnista ;)
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #9 : 01.10.2011, 10:16:42 »

niin ja tässä tosiaan kyse vanhanliiton lastuttamisesta ei vain ohjelmoinnista ;)

Noissakaan ei ole mitään muuta eroa kuin, että lastuttamisessa pitää osata käyttää kolvia!  ;)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #10 : 01.10.2011, 10:20:18 »
siis deran softat volkkareihin ei hyviä vai yleensä? näistäkään ole kuin tämä oma kokemuksena??

Kuten jo kerroin, että itsellä  ei ole kokemuksia tyypin ohjelmoinneista, olen vain kuullut monelta negatiivisia kokemuksia ja myös positiivisiakin, mutta kyllä kai se aina jotain kertoo jos löytyy ylipäätänsä niitä negatiivisia kokemuksia...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa dera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #11 : 18.10.2011, 17:49:45 »
Eipä semmoista säätäjää olekaan, josta ei kuulu negatiivista palautetta.

Kyllä mun palveluita saa ja pitääkin kritisoida jos jotain oon töpännyt, mutta mieluusti kuulisin ensin niistä itse, vaikka privana tai puhelimitse. Henkilökohtaisesti otan vain nimettömät puskista huutelut, asialliseen palautteeseen saa asiallisen vastauksen.

Jos tulokset ei miellytä, olen aina palauttanut rahat pyydettäessä (näitä tapauksia on ollut tässä n. 5 vuoden aikana ehkä 10, joista 5 tai 6 oli Rican aikana), tai ollaan hoidettu homma kuntoon.
Nimettomät "oon kuullut negatiivista"-jutut eivät ole oikein rakentavia. Laitatko volvotdi vaikka privana, millaisista jutuista on ollut kyse niin tiedän itsekin, mistä puhutaan.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #12 : 08.11.2011, 21:59:19 »
V40 -98 1.9D

Mikäs kone tässä nyt sitten on? Ja onko syöttö/ahtojen nosto ihan mekaanista puuhaa vai joko pelaillaan evryn kanssa?

Autowikissä oli että 1999 tuli suorasuihkutus diiseliin, elikkä elikkä?

E: kone taitaapi siis olla D4192T ja esikammio diesel. Ahdot vissiinkin säädetään ihan mekaanisesti tangolla/venttiilillä.

Entäs pumppu? Mikä pumppu näissä on?
« Viimeksi muokattu: 08.11.2011, 22:07:36 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #13 : 09.11.2011, 07:50:16 »
mekaninen lukasi... x40fin.com foorumilla oli juttua tonkin viristä... teoriassa siitä saa voimaa ulos että ropisee... paremmin kun täsät evrytettävästä... isompaa ahinta ja syöttöä lisää niin rok rok... eli ihan kuin deekutkin...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 1.9TDI tehonlisäys keskustelu.
« Vastaus #14 : 09.11.2011, 07:58:27 »
En muista moottorin koodeja, mutta erottaa tehomäärästä. Eli 66kw on mekaanisella pumpulla (1996-1999), josta käsittääkseni onnistuu pumpun ruuvaus ja ahtojen nosto tangosta. Voin olla väärässäkin.

Mutta sitten tutumpi kokemusperäinen homma (EX menopeli). 1999 vuonna vaihtu välimallin koneeseen ja näitä on vaikka mitä sikiöitä :pomo:. Eli nyt puhutaan 70kw moottorista sähköisellä polttoaineen syötöllä. Tuohon onnistuu viritellä se evry polttoaineen syöttöön. Ohjeita on muistaakseni x40fin.com sivulla ja taitaa olla tääläkin. Itsellä oli KCR-boksi tuossa kuvan liittimessä kiinni ja eron huomasi. En rupea nyt viisaampia neuvomaan evryn teossa tähän malliin, kun en ole itse tehny sellaista. Mutta bokseja voi löytyä foorumeilta halvalla verrattaen uuteen.

Eihän se boksi ahtoja nostanu, mutta tekevänä miehenä ruuvasin turbon tankoa ja nostin ahtoja. Ahtolinjoissa ei muistaakseni ole mitään sähköventtiileitä sotkemassa hommia. Nostin ahdot sinne 1.1 tuntumaan ja liikku ihan erilailla kuin vakio. Vääntöaluekin putosi alemmas ja oli mukavempi ajella kaupungissa, kun ei tarvinnu lähtökaasuja annella.

Seuraava kone taisi olla sitten 85kw, josta ei ole enää mitään hajua.

Suosittelen varmistamaan rekisteriotteesta koneen tehot niin helpottaa tiedon etsimistä foorumilta ja tuohon evryyn on muistaakseni ohjeet täällä tai tuolla x40fin puolella.

 

Ateho  Elekma