Autoracing  KL-varaosat

Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen) --> Elämä jatkuu Turussa

  • 191 Vastauksia
  • 47829 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #120 : 07.06.2018, 17:56:00 »
Tuli tosiaan ihmeteltyä tuota alustaa huolella...Kyllä se nyt vain niin on, että ainoa klappi taitaa olla siellä hammastangossa. Kun auto sammuksissa heiluttelee rattia edestakaisin, niin iloisesti kuuluu sieltä about keskeltä autoa moottorin alta kolinaa, ei isoa, mutta kolinaa kuitenkin. Insinööri heitti myös ilmoille, että se ratin ja hammastangon yhdistävä elementti voisi myös kulua väljäksi? Mutta molemmat lotottiin sen hammastangon puolesta kuitenkin, se nyt siellä ainakin faktasti on väljänä jonkin verran.

Kuntoon tämä rakkine on nyt saatava, hinnalla millä hyvänsä. Mikä olisi nyt fiksuin tapa edetä? Käytettyä hammastankoa on varmaan turha katsella? Autoa on kuitenkin tarkoitus pitää, pitkään... Helpoin lienee viedä auto Biliaan ja käskeä suorittamaan tehtävä, mutta lasku onkin sitten varmaan luokkaa 1500€, vai paljonko? :D Vinkkejä otetaan vastaan, jos tuota konkurssia saisi edes jotenkin pidettyä kurissa, mutta ei se Biliakaan mahdottomuus ole jos kovin vaikeaksi uhkaa mennä. :2funny:

Tämä sai tänään alleen uudet vanteet ja kumit. Vanteiksi tuli uudet Momot ja kumeiksi Michelin Primacy 4. Kovin pieniltähän nuo näyttävät, varsinkin kun kumit ovat 205/60 kokoa. Ehkä aavistuksen huojuva ajaa noin paksuilla kumeilla, mutta todella mukavat ovat silti ja sopivat meikäläisen pappatyyliseen ajoon hyvin. :)

Niin hullulta kun se kuulostaakin, niin sopisi omaan silmään noi vanteet paremmin, jos saisi autoon lisää korkeutta. Toiset madaltaa, minä haaveilen päinvastaisesta... :uglystupid2: V:> :facepalm: *taavih->

Anssi68, onko tutun näköiset vanteet? :D


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #121 : 07.06.2018, 18:47:23 »
Mulla ton paikallaan rattia pyöritellessä klonks -äänen teki raidetangon väljä sisäpää jos ne on vielä tsekkaamatta. Rengasfirmat jotka säätää kulmia ainakin tykkää bongata noita. Mä vähän pelkään että hammastangon vaihdossa 1500 ei riittäisi sinisellä mutta kysymällä selviää.

Täällä on korjaustopicissa jonkin verran selvitetty kumman valmistajan tanko autossa on, etsitty ulkomailta sopivaa varaosaa ja faq:ssa taitaa olla tommoinenkin https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=84508.msg1061224234#new.

Tossa on myös kiristysohje väljälle tangolle, Volvon tangon voi kai kiristää kerran https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26933.0.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #122 : 07.06.2018, 19:28:08 »
Saksasta tilaa ohjausvaihteen niin säästää useita satoja euroja. Ei oo nyt sitä linkkiä tähän laittaa, mutta se on ollu tällä foorumilla aiemminkkn jaossa.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1694
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #123 : 07.06.2018, 19:52:49 »
Niin hullulta kun se kuulostaakin, niin sopisi omaan silmään noi vanteet paremmin, jos saisi autoon lisää korkeutta. Toiset madaltaa, minä haaveilen päinvastaisesta... :uglystupid2: V:> :facepalm: *taavih->


Täällä toinen samanlainen  ;)
« Viimeksi muokattu: 07.06.2018, 19:54:21 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #124 : 07.06.2018, 20:38:01 »
Anssi68, onko tutun näköiset vanteet? :D


Mitäs, mitäs ny o tapahtunut ?
Ainakin itse tykkäsin nuilla 60-sarjan kumeila 60:sen alla kun täytti kaaren just hyvin..

Jokos se on 60:nen on paalattu ?
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #125 : 08.06.2018, 00:12:58 »
Mulla ton paikallaan rattia pyöritellessä klonks -äänen teki raidetangon väljä sisäpää jos ne on vielä tsekkaamatta. Rengasfirmat jotka säätää kulmia ainakin tykkää bongata noita. Mä vähän pelkään että hammastangon vaihdossa 1500 ei riittäisi sinisellä mutta kysymällä selviää.

Täällä on korjaustopicissa jonkin verran selvitetty kumman valmistajan tanko autossa on, etsitty ulkomailta sopivaa varaosaa ja faq:ssa taitaa olla tommoinenkin https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=84508.msg1061224234#new.

Tossa on myös kiristysohje väljälle tangolle, Volvon tangon voi kai kiristää kerran https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=26933.0.

Sisemmät raidetangot on suljettu vaihtoehdoista, hammstanko se väljä osa on ihan faktasti. :-[ Tuosta hammastangon kiristyksestä olen lukenut, mutta samalla taisin jostain lukaista, että se kiristys voi vaikuttaa ohjauksen palautumiseen...? En näistä mitään ymmärrä, mutta ei jotenkin kuulosta kovin pitkäaikaiselta korjaukselta, itselle tätä kuitenkin korjataan ja mielellään ne korjaukset olisivat sitten kunnollisia, eikä "budjetti edellä" tehtyjä. :) Lähetin äsken Biliaan ja Debiliin hintatiedustelua tuon hammastangon osalta, saa nähdä mitä vastaavat.

Mitäs, mitäs ny o tapahtunut ?
Ainakin itse tykkäsin nuilla 60-sarjan kumeila 60:sen alla kun täytti kaaren just hyvin..

Jokos se on 60:nen on paalattu ?
Heh, eivät sentään ole sun vanhat vanteet, vaikka samanlaiset ovatkin. :D Tuli ostettua samanlaiset, kun halvalla omasta mielestäni sain tuon vannesarjan. 295€ koko sarja täysin uusia vanteita posteineen, eikö ole ihan kohtuullinen hinta? :idiot2: Nuo rinkulat sopivat tosiaan siihen teikäläisen ex-S60:seen todella hyvin, sen takia itsekkin rupesin katsomaan noita omaan kulkimeeni... 8) Ajelin tuolla S60:llä Turusta Espooseen ja ihastuin jollain tapaa noihin 60-sarjan kumeihin, niin oli pakko laittaa omaankin sitten noi.

S60 ei ole paalattu, vaan hyvässä ja kovassa ajossa päivittäin Tuusula-Espoo välillä. :) Se kaipailee tosin vähän huoltoa, laitan tästä sulle YV:tä lähiaikoina, jos haluat vielä tuota huoltaa... ::)

Kaverikuva tähän loppuun.



Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #126 : 08.06.2018, 11:36:47 »
Päivitystä tilanteeseen, molemmat tahot vastasivat kyselyyni. Bilia antoi lyhyen arvion, joka oli 1500€. Debil puolestaan sanoi, että 1500€ jos käytetään Volvon alkuperäisiä osia, 1000€ jos käytetään tarvikeosia. Mitä mieltä? :idiot2: Itse varmaan liputtaisin alkuperäisten osien puolesta...

s73

  • Vieras
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #127 : 08.06.2018, 15:47:09 »
Päivitystä tilanteeseen, molemmat tahot vastasivat kyselyyni. Bilia antoi lyhyen arvion, joka oli 1500€. Debil puolestaan sanoi, että 1500€ jos käytetään Volvon alkuperäisiä osia, 1000€ jos käytetään tarvikeosia. Mitä mieltä? :idiot2: Itse varmaan liputtaisin alkuperäisten osien puolesta...

Riippuu tarvikkeiden merkistä, Lemförder, Febi vai joku muu? ???

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #128 : 08.06.2018, 16:52:56 »
Itse varmaan liputtaisin alkuperäisten osien puolesta...

Orkkista laittaisin kun jo muutenkin mennyt muutama kilo€ tuohon autoon..
Vaikka se kirpaisee niin olisihan sitten kunnossa.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2018, 17:03:21 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #129 : 08.06.2018, 17:19:47 »
Ite oon laittanut paljon "aikapommeja" pitkin V70 alustaa, mutta jos ollut mahdollista, niin oon kyllä selvittänyt OEM valmistajan ja sitä kautta mahdollisesti edullisempaa osaa hankkinut esim AD:lta :) Mikä lienee orkkis valmistaja?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #130 : 08.06.2018, 17:32:37 »
ZF lienee orggis. Lemförder on samaa konsernia. Febi ei ole oikein vakuuttanut meikäläistä viimeistelyn laadulla.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/steering/steering-rack/steering-rack/676/
« Viimeksi muokattu: 08.06.2018, 17:49:09 kirjoittanut Justus »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #131 : 08.06.2018, 18:06:26 »
Orkkista laittaisin kun jo muutenkin mennyt muutama kilo€ tuohon autoon..
Vaikka se kirpaisee niin olisihan sitten kunnossa.
Totta turiset... Laitetaan tämä nyt pikaisella aikataululla kuntoon. Tiistaiksi varattu Debiliin huolto jossa osat sitten uusitaan alkuperäisillä osilla.  S* Tämän remontin jälkeen ollaan jo lähellä 5-numeroista lukua euromäärällisesti mitä tähän autoon on tuhlattu... eikun sijoitettu rahaa puolen vuoden aikana.  ELK

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #132 : 12.06.2018, 10:48:35 »
Vehje on työn alla... :D Uusiksi menee siis, hammastanko, rattiakseli sekä raidetangot kokonaisuudessaan. Saas nähdä iltapäivällä miten kulkee. Omistaja itse kulkee sitten ainakin puoltoista tonnia köyhempänä... :2funny: ;D :pomo: :nälkä: *taavih->

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #133 : 12.06.2018, 15:38:53 »
HURRAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

Edellä mainitut osat on nyt vaihdettu ja ohjauskulmat laitettu kuntoon. Ja tadaa!! Eipä enää vetele, vaikka tie kallistelisi. S* Koko auton omistuskauden ajan tuo ongelma on vaivannut tätä, ja nyt....Se on poissa ja auto on oikeesti vakaa ajaa!

Joten kyllä ne oireet siitä hammastangosta johtui, vaikka kukaan ei tainnut oikein sen puolesta liputtaa. Pääasia, että auto on nyt kunnossa. Takapäässä tosin camberit hiukan rajoista ulkona, koska puslat taitavat olla finaalissa, mutta se nyt on murheista pienin. Rattikin taisi jäädä suuntauksen jälkeen vähän vinoon, mutta pitää havainnoida tuota vielä tarkemmin, ettei mene turhaan valittamaan.

Sen tosin huomasin, että ohjaus on huomattavasti raskaampi nyt uudella ohjausvaihteella, miksi? Vanha ohjausvaihde oli SMI, uusi ZF.

Tosiaan 1511€ kustansi tämä lysti alkuperäisillä osilla...
« Viimeksi muokattu: 12.06.2018, 16:09:57 kirjoittanut tuomaril »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #134 : 12.06.2018, 17:23:45 »
Oliko se rattiakselikin ihan kulunut vai miksi sekin vaihdettiin?
Kylhän nuo uudet osat on aluks tiukemmalla sovituksella, ehkä siinä syy jäykkyyteen.

 

Autoracing  KL-varaosat