Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: epäröijä - 29.05.2020, 06:34:28

Otsikko: Volvo Penta purjeveneen moottorista
Kirjoitti: epäröijä - 29.05.2020, 06:34:28
Nonnih...
Ostin 31 jalkaisen purjeveneen ja siinä on Volvo Penta vm 2001.
18 heppainen kone. Muuten toimii mallikkaasti,mutta tyhjäkäynti on hukassa?Laituriin mennessä meinas tulla kiire,kun kone sammui ilman lupaa!
Löytyykö kellään ns.tee itse-opasta kyseiseen koneeseen?Uudempiin(2005 D-koneet)löytyy opas.
Kaasukahvan liike on perhanan pitkä ja kun se sijaitsee istumalaatikon kyljessä melkein "lattialla",niin rantautuminen on
jokseenkin hankalaa.
Mistä moinen haluttomuus tyhjäkäyntiin johtuu?
Onko naftasuodatin tukossa,vai mikä hitto?
Tietty saahan kaasuvipua koneen kyljessä säädettyä,opas olis siinä,kuin monessa muussakin hommassa avuksi.
Kaikki muutkin tee ite-hommat sujuisi paremmin,kun ois ohjeet.
Ei viittis tehdä tollon hommia ja pilata kesää...

Kaikki apu tarpeen kyseisestä koneesta!!!

Kiitos etukäteen!









Otsikko: Vs: Volvo Penta purjeveneen moottorista
Kirjoitti: nmmake - 29.05.2020, 08:24:14
Nonnih...
Ostin 31 jalkaisen purjeveneen ja siinä on Volvo Penta vm 2001.
18 heppainen kone. Muuten toimii mallikkaasti,mutta tyhjäkäynti on hukassa?Laituriin mennessä meinas tulla kiire,kun kone sammui ilman lupaa!
Löytyykö kellään ns.tee itse-opasta kyseiseen koneeseen?Uudempiin(2005 D-koneet)löytyy opas.
Kaasukahvan liike on perhanan pitkä ja kun se sijaitsee istumalaatikon kyljessä melkein "lattialla",niin rantautuminen on
jokseenkin hankalaa.
Mistä moinen haluttomuus tyhjäkäyntiin johtuu?
Onko naftasuodatin tukossa,vai mikä hitto?
Tietty saahan kaasuvipua koneen kyljessä säädettyä,opas olis siinä,kuin monessa muussakin hommassa avuksi.
Kaikki muutkin tee ite-hommat sujuisi paremmin,kun ois ohjeet.
Ei viittis tehdä tollon hommia ja pilata kesää...

Kaikki apu tarpeen kyseisestä koneesta!!!

Kiitos etukäteen!

Mikä on koneen malli? Ehkäpä Volvo Penta 2002?

Ilmeisesti suodattimet ja perushuollot on tehtynä? Kaasuvivusta ei pitäisi joutua tyhjäkäyntiä säätämään, joten älä mene vielä koskemaan syöttöpumpun ruuveihin ja säätöihin.

Käynnistyykö kone muuten hyvin?

Aloittaisin tutkimisen pa-järjestelmän tarkastamisella, suodattimen vaihdolla ja tutkimalla - onko mahdollisuutta esim. ilmavuodolle. Varmoja koneita nuo ovat, joten jos kukaan ei ole mennyt kokeilemaan pumpun säätöjä - ei pitäisi kummempia tarvita.

Nimim. Vapaaehtoista meripelastusta takana 20 kautta...

Otsikko: Vs: Volvo Penta purjeveneen moottorista
Kirjoitti: epäröijä - 29.05.2020, 09:55:02
Kiitos vastauksesta!

Se on mallia 2002.
Edellinen omistaja oli kuulemma vaihtanut suodattimen viime syksynä.
Käyntiinlähtö oli tiukassa...sai pyörittää pitkään,eli jotain häikkää siinä on.
Edellinen omistaja antoi vinkin,että käynnistäessä pitäs vetää hiukka sammutusvivusta,lähtee kuulemma helpommin käyntiin ???
Ajon aikana käyntihäikkää ei ollut,eli sikäli pelas.Naftavuotoja ei ole.
Hiukka outo "kalkatus"koneesta kuului...öljyt vaihdettiin koneeseen/perään nyt keväällä ennen vesille laskua.
D-mallin ohjeissa on kuvan kanssa ohje kaasuvivun säätöön?
Otsikko: Vs: Volvo Penta purjeveneen moottorista
Kirjoitti: nmmake - 29.05.2020, 11:08:56
En tunne tuota sammutinmekanismia tuosta, mutta kuulostaa hieman siltä, että mikäli ilmavaivoja ei ole niin tuon sammuttimen säädössä voisi olla jotain.

Onkohan eroa, onko tankki täysi vai tyhjä? Oliko tuossa mekaaninen siirtopumppu ennen syöttöpumppua?