Eipä taida olla ihan niin yksiselitteistä tuo kulutuskestävyys.
Osa ns. merkkirenkaista on tosi pehmeitä, jonka avulla ovatkin pärjänneet testeissä, sillä pehmeällä seoksella saadaan pitoa, mukavuutta jne.
Lähiaikoina tosin on alettu testaamaan muitakin ominaisuuksia, kuten vierintävastusta ja kulutuskestävyyttä, eli homma ei enää ole niin simppeliä...
Osa halparenkaistakin on tosi pehmeitä, osa taas ihan muovia eli kestävät 100tkm karmean melun ja surkean pidon kera.
Eli tuo ei todellakaan mene niin, että halpa ei kestä ja kallis kestää palon metrejä.
Katokaapa siitä renkaan kyljestä se
Treadwear-luku, mitä suurempi, sitä paremmin kestää.
On tullut huomattua, että suurimmalle osalle ihmisistä tuo koko luku on ihan uusi käsite.
Tuolla jotain tietoa siitä:
http://www.etyres.co.uk/tyres-ratings-nhtsa/tyre-wear-ratings.htm