Samppasport  Futurez

Äänestys

Vaikuttaako alipaine järjestelmän vuoto turbon säätimen toimintaan?

Kyllä!
20 (83.3%)
Ei!
4 (16.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 22

D5 -07 Vikatila

  • 39 Vastauksia
  • 7395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #15 : 20.07.2020, 19:57:11 »
Kyllä se mullakin liikkui, mutta livedataa lukemalla selvisi, että ahtopaine oli liian kaukana pyydetystä arvosta. Välillä karkas ahdot liian korkealle ja välillä ei noussut tarpeeksi.

Okei milläköhän pääsisin lukemaan livedataa. Oma laitteeni icarsoft löysi ”Boost pressure” arvoja mitä pystyi livenä lukemaan tuolla mutta luvut olivat jotain aivan muuta (2-3bar kiihyttäessä)

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #16 : 20.07.2020, 20:28:22 »
Vai kuinkas paljon näissä d5 d5244t4 on ahtoja

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2891
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #17 : 20.07.2020, 20:34:19 »
Vai kuinkas paljon näissä d5 d5244t4 on ahtoja
1,5 bar about.

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #18 : 20.07.2020, 20:45:27 »
1,5 bar about.

Onks tuo piikki vai voiko vielä käydä korkeammalla esim nopeasti käväistä 2.4 bar kun toi live data value mitä löysin icarsoft lukijalla antoi välillä hetkellisesti tuota 2.4bar

Poissa Garret

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #19 : 21.07.2020, 04:52:51 »
mulla on kanssa se Icarsoft Vol II. Siinähän oli sit sellainen juttu että tossa arvossa on ns. ilmanpaine mukana. Eli siitä arvosta noin 1bar pois niin saadaan ahtopaine. 3 eri arvoo tohon ahtopaineeseen littyen muistaakseni siellä on. Voin ottaa kohta mittarin mukaan kun lähen töihin niin katon matkalla mitä ne oli.

No niin, eli intake manifold pressure pitäis olla lähellä boost pressure, desired value -arvoa. Sitten kannattaa ottaa se boost pressure actuator, PWM signaali lukuun. Pitäisi prosenttiluku vaihdella melko sujuvasti ahdoista riippuen. Mulla se jäkitti alle 10 tai yli 90 prosenttiin, niin silloin meni vikatilaan kiihdyttäessä.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2020, 05:23:41 kirjoittanut Garret »
S60D -08 & CBR 1100 XX -03

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #20 : 21.07.2020, 15:45:01 »
Tässä livedataa, huomasin että freimeissä: 8, 15 - 24 sekä 30 - 32 tapahtuu outoja ja noissa kohdissa juuri kone meni vikatilaan. Näyttääkö samalta tai tutulta?

https://drive.google.com/file/d/1eNcHMM4kvRUg0HmpSx3CV845pmr8a9f8/view?usp=sharing

Poissa Garret

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #21 : 22.07.2020, 17:36:38 »
Mä silloin luin suoraan siitä lukijan näytöstä ja mulla tosiaan tiesi heti meneekö vikatilaan jos kiihdyttää hiukankin rajummin tai pidemmän aikaa. Se PWM-signaalin prosenttiarvo jurnutti joko lähellä nollaa tai 100 prosenttia. Sit välillä kun käynnisti uudestaan, niin se toimi taas normaalisti jonkin aikaa.

Kyllähän noissa sun sanomissa kohdissa haluttu on niin kaukana imusarjan paineesta, että varmasti menee vikatilaan. Sellainen pisti silmiin, että aika iso on toi PWM-signaalin leveys, vaikka ajat ns. pintakaasulla eikä pyyntiä ole. Omassa kun sitä kattelin, niin pyöri 10-30 prosentissa maantienopeuksissa tasakaasulla. En tiedä sitten onko sillä jotain merkitystä, kun mulla on moottorina se ekoversio. Säädin on käsittääkseni kuitenkin sama.
S60D -08 & CBR 1100 XX -03

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #22 : 22.07.2020, 20:32:07 »
Mä silloin luin suoraan siitä lukijan näytöstä ja mulla tosiaan tiesi heti meneekö vikatilaan jos kiihdyttää hiukankin rajummin tai pidemmän aikaa. Se PWM-signaalin prosenttiarvo jurnutti joko lähellä nollaa tai 100 prosenttia. Sit välillä kun käynnisti uudestaan, niin se toimi taas normaalisti jonkin aikaa.

Kyllähän noissa sun sanomissa kohdissa haluttu on niin kaukana imusarjan paineesta, että varmasti menee vikatilaan. Sellainen pisti silmiin, että aika iso on toi PWM-signaalin leveys, vaikka ajat ns. pintakaasulla eikä pyyntiä ole. Omassa kun sitä kattelin, niin pyöri 10-30 prosentissa maantienopeuksissa tasakaasulla. En tiedä sitten onko sillä jotain merkitystä, kun mulla on moottorina se ekoversio. Säädin on käsittääkseni kuitenkin sama.

Mulla on noi kohdat tapahtunut juuri silloin kiihdyttäessä. Mutta pitänee testaa tuon säätömoottorin vaihtoa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #23 : 24.07.2020, 14:18:33 »
Onks tuo piikki vai voiko vielä käydä korkeammalla esim nopeasti käväistä 2.4 bar kun toi live data value mitä löysin icarsoft lukijalla antoi välillä hetkellisesti tuota 2.4bar

Ihan oikein näyttää kun siinä on ilmanpaine mukana noin 1bar
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #24 : 27.07.2020, 18:14:11 »
Huomasin vielä semmoisen että heitti vikatilaan ”helpommin” kun oli auto täynnä matkustajia. 300km reissu mutta alkuun tuli kokoajan vikatilaa ja loppureissusta ei kertaakaan.

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #25 : 08.08.2020, 19:12:53 »
Imusarjan paineanturi voisi olla myös hyvä tutkia kun antaa vikakoodia kumpaankin suuntaan ahtopaineesta.

Meinaakko imusarjan lämpötila anturia vai paine? koska tuosta oon kuullut että voipi olla lämpötila anturi rikki. Missä tuo lämpötila anturi sijaitsee sitten?  :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #26 : 08.08.2020, 20:27:47 »
Meinaakko imusarjan lämpötila anturia vai paine? koska tuosta oon kuullut että voipi olla lämpötila anturi rikki. Missä tuo lämpötila anturi sijaitsee sitten?  :)
Samassa palikassa välijäähdyttimen vasemman lähdön yläpuolella on imu(ahto)ilmanlämpö- ja ahtopaineanturi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #27 : 11.08.2020, 00:15:35 »
Samassa palikassa välijäähdyttimen vasemman lähdön yläpuolella on imu(ahto)ilmanlämpö- ja ahtopaineanturi.

Pystyyköhä tuota anturia mitenkään itse testaamaan...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #28 : 11.08.2020, 00:40:48 »
Testerillä näkee mitä se antaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #29 : 12.08.2020, 18:01:31 »
https://ibb.co/yd0DPm1

Kyllä alipainevuoto vaikuttaa turboon.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2020, 18:03:27 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy