Tyytyväinen olen minäkin ollut. Nyt 3. vuosi menossa ja tässä parit tilastotärpit: Kahden ensimmäisen vuoden aikana kilometrejä kertyi n.42 tkm ja polttoainetta tankkasin n.1.540 litraa. Keskikulutus siis 3,66 l/100km. Autosta poimitut kulutuslukemat tankkausten välillä ovat vaihdelleet 1,7 ja 5,6 välillä ja keskiarvo on 3,0. Tuo suurin kulutus taisi olla talvioloissa ajetulla matkalla Etelä-Suomesta Perämeren satamakaupunkiin ja pienin alkusyksyinen taajamassa pörräily, jolloin akut sai usein ladattua. Kotilaturiin asensin uteliaisuuttani oman kWh mittarin ja siihen on kertynyt lukemaa 4.980 kWh edestä. Kekimäärin 6,8 kWh/vrk. Lisäksi mökillä on ladattu n.750kWh edestä ja sellaisissa julkisissa latauspisteissä, joista lukemat on saatu, 108 kWh verran.
Onhan tuo 3,66 naftan kulutus tuplasti se, mitä EU-laskurilla on saatu, mutta silti mielestäni hyvä lukema. EU-kulutus on teoreettinen asia, jolla ei ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa. Lukemat ovat toki jollain tapaa vertailukelpoisia toisten ladattavien hybridien kanssa, mutta muuta hyötyä kuluttajalle tuosta tiedosta ei ole. Mielenkiintoista on myös todeta, että valtiovalta on hyvää vauhtia varautumassa näiden vehkeiden lisääntymiseen ja rahastamiseen. Ajoneuvovero oli 2014 syksyllä 0,156 €/vrk, kun 2017 alusta se on 0,343!