Hei. Uutena jäsenenä tulin kyselemään tyhmiä. Oon käyny testaamassa, ja kovasti polttelis v60 plug in, - 14 tai - 15 malli. Kilsoja sais olla 120-160tkm. Muutama asia vaivaa kun volvot itelle uusi.
Volvo on call, jos on lisävarusteena niin mitä pystyy tekemään sillä?Webastoa ohjaamaan puhelimella? Jos vocia ei ole, millä sitten ohjataan webastoa?
Onko näissä aina webasto vai millä moottorin lämmitys toteutetaan?
Onko joku vuosimalli/kilsamäärät mitä ei kannattais ostaa (esim. Kalliiden huoltojen takia). Tai mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Lähes kaikki mitä oon kattonu on hollannista tullu, uskaltaako semmoseen koskea?
Ja tärkein kysymys, onko luotettava? Lukenu niistä kalliista akkuvioista, onko kuinka yleisiä pitääkö pelätä vai onko turhaa pelkoa? Ja ilmastoinnin kompressoria, siinä pärjää vissiin tonnilla jos semmonen sattuu? Onko muita vikoja mitä kannattaa ottaa huomioon? Jos jollain myynnissä luottokampe niin otahan yhteyttä. Ja äärettömän paljon kiitoksia etukäteen vastauksista.
Volvo on callilla pystyy ohjaamaan auton lämmitystä ja latausta. Myös kaikenlaista nippelitietoa sieltä saa käsittääkseni pihalle. Omassa ei sellaista ole. Ilman Volvo on callia webastoa ohjataan vain autosta jos ei asenneta eriilistä kaukosäädintä tai päivitetä softaa että avaimesta pystyy webaston käynnistämään (mutta ei ajastamaan).
Näissä on aina webasto.
Akkutakuu on 8v/162tkm joten sitä voi valinnassa miettiä. Luulenpa että akkutakuun voimassa olo vaatii täydellisen merkkiliikkeen huoltohistorian jos sattuu käymään se paskin mahdollinen mäihä tämän automallin kanssa. Jakohihnan vaihto nyt taitaa olla jonkinmoinen kuluerä mutta ei sekään mikään ihan mahdoton. Joka tapauksessa plussaa jos se on juuri tehty.
Hollannista nämä pääasiassa tänne tulevat ja sen jälkeen eniten ruotsin maalta.
Kompuraongelma on tämän auton tyyppivika. Niitä on kyllä mennyt paljon ja tästä syystä Volvo on kampanjankin tehnyt näiden korjaamisesta. Jos pystyy niin on hyvä tarkistaa onko siinä autossa mitä olisit ostamassa se kampanja päällä koska se on ollut täysin autokohtaista ja liittynee kanssa täydelliseen merkkiliikkeen huoltokirjaan. Tällä hetkellä vaihtohinta 1000-1500 €. Hybridiakun rikkoontuminen on se paskin mahdollinen skenaario tämän auton kanssa. Niitä en montaa tiedä menneen ja yksilöitä on kuitenkin ajossa vallan helvetisti joten en ainakaan itse tätä pelännyt. Hybridiakun vaihto maksaa noin 10 000 €, mutta pari vuotta takaperin maksanut tuplasti €. Jonkin verran latureita ja muuntajia näistä on myös mennyt ja nehän ovat kanssa aika tyyriitä osia (500-2000€). Keyless eli avaimeton kulku ja käynnistys johtosarjat ovat kanssa ongelmia aiheuttaneet, mutta siitä selviää muutamalla satasella. Hyvä on myös tarkistaa että softapuoli on autossa kunnossa. Omaan autoon myyjäliike joutui kustantamaan webaston "suomisoftan" että webasto saatiin toimimaan parkissa ilman piuhaakin. Jos tätä ei ole niin webasto toimii ainoastaan kun laturi on kiinni tai ajossa.
Dieselmotti on luotettava joskaan ei taloudellisin ja vaihdelaatikko ei ole huonoimmasta päästä. Siitä onkin tässä ketjussa juuri jotain keskustelua käytykin.
Itselläni on vaihdettu kompura josta en joutunut senttiäkään kustantamaan ja etupään iskarin laakerit jotka olivat 170€. Muuten olen autoon ollut oikein tyytyväinen. Diesel ja sähkö toimii oikein hienosti yhteen ja autossa riittää voimaa vetämiseen ja ominaisuuksia leikkimiseen jos sitä mieli halajaa. Itse olen ajanut nyt 5000km ja keskikulutus 2,3l/100km. Tämähän ei laske sitä määrää minkä webasto on syönyt, mutta käsittääkseni liikutaan sen osalta luokassa 0,5l/tunti. Verot ovat edulliset jos vertaa saman kokoisiin ja tehoisiin autoihin.
Hieno auto, mutta kyllä tämän kanssa aina vähän jännittää. Jos et halua jännitystä elämään niin osta vanha dieselmersu. Fakta nyt vaan tuntuu olevan että jokaisessa nykyisessä automallissa on jotain pikkuvikaa ja isommankin pommin mahdollisuutta.