Kaikissa autoissa on ongelmia ja näissä tuntuu olevan tuo kompura. Minulla on menossa toinen D6 ja ensimmäiseen vaihdettiin heti samana kesänä kompura. Suosittelen ostamaan auton juuri ennen kesää, niin takuut ovat voimassa liikkeen puolelta. Kesällä se leviää jos leviää.
Omiin on vaihdettu oviin johtosarjat ja tähän viimeisimpään vaihdettiin puhallin. Johtosarjat olisi pitänyt mennä valmistajan piikkiin, mutta myyjäliike kustansi tämän.
Auto on kyllä hinta/laatu + ominaisuus -tasolla hyvä hankinta. Nimimerkillä 4.2 l/100km koko vuoden keskikulutus.
Komppaan, mukava, tehokas ja pieniruokainen ajettava, -15 D6 ollut parin kuukauden päästä kaksi vuotta ja 50tkm olen itse ajanut, keskikulutus sinä aikana 1.9 l/100km ja siihen sisältyy tyhjällä akulla ajoakin mm. lapin reissua yms. Omat jekkunsa tässä autossa on kuten muissakin, minullekin on vaihdettu kerran kompura, silloin se kirpaisi 1.800€, nyt ajettu muutama tuhat kilometriä kompuran vaihdon jälkeen ja apulaitehihna vinkaissut pari kertaa, dieselin käynnistyessä, (sammunut pari kertaa sen vuoksi herjoilla ja aktiiviset kaarrevalot menivät "vialle" ensimmäisen sammumisen jälkeen ja olivat vialla pari viikkoa, korjaantuivat "itekseen" kun auto sammui herjoilla toisen kerran risteykseen), pitää käydä kiristämässä hihna. Muuta vikaa ei vielä ole tullut vastaan.
Edellisissä autoissa Toyota RAV4 D4D -12, puhalsi kahteen kertaan kansipahvin välistä jäähdytysnesteet ulos, kerran 800€ webasto remontti, polttoaineen kulutus kasvoi pikkuhiljaa 2,5l/100km (aluksi 5,2l/100km, lopuksi 7,7l/100km) neljässä vuodessa, huolto pyöritteli vain silmiä. Passat 1,9 tdi -07 oli sähköisen käsijarrumoottorin palamista, ruostumista, coolerin tiivisteen välistä öljyt ulos, 1000€ eber remontti kerran vuodessa. Toyota oli halvin remonttien suhteen, kummankin kansiremontin maksoi Toyota eli ihan normi huolloilla + yksi webasto remontti pääsi, mutta kulutus alkoi olla sitä luokkaa, että 2000€ paloi ylimääräistä vuodessa. Passat tuli remonttien osalta toistaiseksi arvokkaimmaksi, mutta saa nähdä, kuinka Volvo kirii, tuleeko OBC yms. remonttia vastaan (ts. koska tulee), kompuraahan ei tarvtse enää toistamiseen maksaa, kun sen on kerran maksanut.
Suurin yllätys tuli Volvon osalta vastaan, kun pyysin vuoden ja 30tkm:n ajojen jälkeen läpällä tarjousta vaihdossa V60 kaasukammioon, oli D6:n hinta pudonnut 30% melkein 10t€, mielestäni aika kova pudotus vuodessa, tosin hyvityshinta on aina hyvityshinta ja maailmaltahan noita tulee jatkuvasti lisää, jotka pudottavat jo maassa olevien hintoja. Tosin kuulin työkaverilta, että hänen kaveri oli kyllästynyt D6:en murheisiin ja oli ollut työn takana saada kelpaaman vaihdossa liikkeeseen D6:sta, osa oli sanonut heti, että "Kiitos, mutta, ei kiitos"