0
0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.
Saan liittyä kerhoon. Uusi auto ollut vähän aikaa yksityiseltä hankittuna pihalla. Ajettu 138000 vm2014. Huomasin ettei kompura puhalla viileää, no tämän vian ketjun perusteella jo ounaistelinkin, mutta. Hybridiakku on täynnä, mutta auto ei käytä sähköä tai siis sähköllä ei voi ajaa. Mikäköhän nyt on rikki vai liittyvätkö toisiinsa. Pahimmillaa kompura 1500 ja jotain muuta 2000? vai katastrofivaihtoehto akku kaput = 130000 = konkurssi
Ja akkupaketti jos on rikki niin ei liiku auto ollenkaan. Kokemusta on:(Kuva poistettu lainauksesta.)
Morot kaikille.Pakko liittyä itsekkin keskusteluun mukaan. Oma d6 ollut nyt 2 viikkkoa pajalla joten vertaistuelle on tarvetta Voisiko tuo pikkuhukan autossa oleva ongelma olla kuitenkin isg. Kuullostaa aika samalta kuin oman auton ongelmat.Omasta alkoi isg pitämään kalkattavaa ääntä ja ulkomaan foorumeiden tietäjien perusteella korjaamo vaihtoi isgn päälaakerin. Joka olikin kuulemma aika rajussa kunnossa. Auto tehtiin tietenkin ensin virrattomaksi ja sitten vasta ryhdyttiin isgn irroitukseen. Ei muuta kuin laakeri vaihtaen ja auto takas nippuun. Korjaamo ilmoitti että jokin yksi vikakoodi jäi tämän jälkeen jota eivät saaneet nollattua. Noh, ei muuta kuin koeajolle. Noin 20km toimi aivan normaalisti mitä katsoin vocin kautta käppyröitä. Tämän jälkeen ei enää ottanut latausta vastaan. Ei voimavirtaa eikä ladannut 12v akkua ajossa. Seuraavana päivänä katsoivat vikakoodit ja nyt olikin vähän enemmän vikoja. Toimitettiin auto debiliin jos saisivat siellä enemmän irti mistä johtuu. Noh, parin päivän ihmettelyn jälkeen saivat debilissä auton ottamaan voima akkuun virtaa jollain kikalla, poistivat vikakoodit ja ajoivat jotkin päivitykset isglle tjsp. Vikakoodit tulivat takaisin. Hinautin auton takaisin laakerin vaihtaneelle pajalle. Ehtivät siellä purkamaan autoa jonkin verran ennen pääsiäistä. Totesivat että kokeillaan jos olisi mahdollisesti mennyt tuo voima akun kytkin rikki irroitettaessa. Kytkimessä on jokin sulake ja herkät piirikorttiliittimet. Tätä osaa odotellaan nyt saapuvaksi, ehkä ensi viikon lopulla saapuu Sain debilistä vidalla otetut koodit myös luettavaksi.
No niin täälläkin alkoi ISG laakerit rallattamaan.. ny sit arvotaan josko autoliikkeen mun erikseen ottama 12kk lisäturva korvaa tämän.. 1700e korjausarvio koko ISG vaihto uuteen. Tekikö joku pikkupaja näitä laakerointeja jos ei päästä sopuun tosta..?
Tuli aika hyvästellä hybridi, kompuran, obc, DC/DC vaihtojen jälkeen ei viitsi enempää sijoittaa omaisuutta tähän, ajokilometrit tippuneet täydestä akusta tyhjään 29km:n. Ei hyvä☹️
No niin täälläkin alkoi ISG laakerit rallattamaan.. ny sit arvotaan josko autoliikkeen mun erikseen ottama 12kk lisäturva korvaa tämän.. 1700e korjausarvio koko ISG vaihto uuteen tuol marmorilla..Tarviikin erikseen kehua SAKA-lisäturvaa, ISG -vaihto menee tuohon ja selviän 100e omavastuulla
Kuinka kauan auton ostosta ja kuinka paljon tuo lisäturva on maksanut?
Nyt on koeajossa mulla D6 hybridi ja ihmetyttää hiukkasen suurehko polttoaineenkulutus ilman sähköä ajettaessa. Maantiellä melkein 8l satkulle mittarin ajotietokoneen mukaan.Onkohan tää liikaa... Vakkarilla ajoin kutakuinkin rajoitusten mukaan.