Carcom Oy  Ateho

LH 2.4:n epromin emulointi ostrich 2.0 -purkilla ja vaparin virittely

  • 78 Vastauksia
  • 41267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Surffaillessa sattui tällainen eprom emulaattorilla tapahtuva LH 2.4:n "lastuttaminen" silmään:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153

Tuo olisi aika houkuttava tapa säätää vakio kaluilla ruiskua ja sytkää. Hinta on $175 kpl ja mahdollisesti siis kaksi purkkia per auto. Tuon emulaattorin sisältöä voi muokata läppärillä ajon aikana ja säätää "lastu" juuri sellaiseksi, kuin haluaa.

Onko kukaan tuollaista asentanut näihin LH 2.4 ja EZK Volvoihin?

----
Latasin nuo ohjelmat ja 93x -ecun sisällön. Ihan hirveästi en ymmärrä tuosta mitä tuolla ohjelmalla aukeaa, mutta tässä sitä vaan ihmetellään vakio boksin eri taulukoita ja arvoja!

Tämmöinen sivusto sattui myös silmään:
http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick/lh24/volvo/
« Viimeksi muokattu: 28.01.2011, 15:43:03 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
En itse vielä tuosta emuloinnista innostunut, mutta jotain kivaa tekee mieli tehdä.

Tilasin eprom -ohjelmointipöntön ja kasan eeprommeja. Kunhan saapuvat alan ihmetellä mitä nuo originaalit ovat syöneet. Aika jännää on odotella noita vehkeitä ja sitten sitä, että saako noista bokseista jotain binejä ulos ja mitä mörköjä siellä sisällä luuraa. Muutoksia ei varmaan hevillä kannata tehdä, ettei mene osien keräämiseksi Länsiväylältä... Laajakaista lambda asentuu myös :).

EVO8

  • Vieras
Onko näin että sopii EZK purkkiin myös? Minkähänlainen säädettävyys mahtaa käytännössä olla? Näissä on aina ollut jotain matoja  :( Näytti muuten JP-stylingilla olevan sytkäpurkin lastulle valmista prommikantaa myynnissä asennusohjeineen (5 kympillä) jos ketkä ei jaksa elektroniikan ihmeisiin enempiä perehtyä.. Myös sytkälastua löytyy.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Onko näin että sopii EZK purkkiin myös? Minkähänlainen säädettävyys mahtaa käytännössä olla? Näissä on aina ollut jotain matoja  :( Näytti muuten JP-stylingilla olevan sytkäpurkin lastulle valmista prommikantaa myynnissä asennusohjeineen (5 kympillä) jos ketkä ei jaksa elektroniikan ihmeisiin enempiä perehtyä.. Myös sytkälastua löytyy.

Jos EZK on lastutettavaa mallia ja jos sama eprom piiri eli 27C256, niin miksi ei toimisi? Ajon aikana muokkaaminen on sitten eri asia. Jotain tarkistussummia nämä kait laskevat ja älähtävät, jos ei luvut täsmää. En innostunut tuosta ostrichista, kun mietiskelin että mitäs jos joku asia menee puihin (läppärin akku tai tuon purkin patteri loppuu ja POKS!)

Kunhan itse pääsen pidemmälle, niin näen mitä siellä omassa EZK:ssa on sisällä. Tuskin on suoraan lastutettavaa mallia eli kolvailemaan joutuu?

Missä on ollut matoja? Netistä ladattavassa tavarassa?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Bricksien sivuilta löytyy myös ohje ja tilattava setti millä voi tehdä tavallisesta EZK boxista lastutettavan. Kuvassa 940 FB vaparin boxi modatuna 207 turbolle.

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa juse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Muutaman vuoden ollut käytössä, ei tarte kuin yhden emun hommata, muokkaa softan käypäiseksi ja polttaa epromin, sitten seuraavan purkin kimppuun. Itse en missään tapauksessa yrittäisi korvata epromia pysyvästi emulaattorilla.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Niihän tuolla bricksien sivuillakin sanotaan, että kun tuunaukset on tehty niin lastu polttoon ja kiinni.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

EVO8

  • Vieras
Muutaman vuoden ollut käytössä, ei tarte kuin yhden emun hommata, muokkaa softan käypäiseksi ja polttaa epromin, sitten seuraavan purkin kimppuun. Itse en missään tapauksessa yrittäisi korvata epromia pysyvästi emulaattorilla.

Edit. Ok eli ilmeisesti emun virran katkettua katoaa tiedostot sen (RAM?) muistiosastolta .... tä?

Tää "bittiosasto" on hepreaa eikä alan lontookaan vahvimmasta päästä mutta koitetaan oppia :P

Miten työläs toimenpide polttaminen on? Emuja, eeprommeja ja burnereita näyttää markkinoilla olevan jos jonkinlaisia. Välinesuosituksia...?


« Viimeksi muokattu: 08.02.2011, 17:52:54 kirjoittanut EVO8 »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Itsellä on tuollainen alle kahden kympin Willem, ostettu ebayn kautta.



Ostrich muuten odottelee noutajaansa lentokentän tullipostissa  :)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2011, 16:59:24 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa juse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Edit. Ok eli ilmeisesti emun virran katkettua katoaa tiedostot sen (RAM?) muistiosastolta .... tä?

Tää "bittiosasto" on hepreaa eikä alan lontookaan vahvimmasta päästä mutta koitetaan oppia :P

Miten työläs toimenpide polttaminen on? Emuja, eeprommeja ja burnereita näyttää markkinoilla olevan jos jonkinlaisia. Välinesuosituksia...?

Tuo emu on paristovarmennettu+ se liitetään pitkähköllä kaapelilla purkin ulkopuolelle-> paristo tyhjenee=auto on mykkä, jokin ulkoinen sähköhäiriö=auto on mykkä.

Epromin ohjelmointi on helppoa, laitteita on monentasoisia.

Poissa juse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Itsellä on tuollainen alle kahden kympin Willem, ostettu ebayn kautta.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ostrich muuten odottelee noutajaansa lentokentän tillipostissa  :)

Soittele jos tarviit emun kans apuja.

jr

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Tänään hain emun ja pitää alkaa hiukka tutkailemaan asiaa. Pitää jr soitella taas jossain välissä.

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Tänään hain emun ja pitää alkaa hiukka tutkailemaan asiaa.

Kateeksi käy...

Itse otin prommesiksi tuollaisen koteloidun mallin (TOP853). Maksoi tuplat, muttei ehkei lennä yhkä herkästi roskiin ja toimii USB:n kautta. Tai siis ehkä toimii. En ole vielä kokeillut, kun ei ole vielä piirejä ja ei jaksa purkaa boksia autosta näin pakkasella (ja muita selityksiä :).

EVO8

  • Vieras
Briksillä on sivukaupalla mielenkiintoista asiaa aiheesta! Työkaluja odotellessa voi opiskella... :buck2:

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Kiinanihme TOP853 -prommeri toimii ja ainakin luku onnistui.

Avasin turbokoneellisen EZK -boksin ja muutamassa minuutissa sen sisältö oli bininä TunerPro RT:ssä ihmeteltävänä. Tuo TunerProRT ei tue tuota prommeria, mutta sepä ei menoa haittaa. Luku vehkeen mukana tulleella ohjelmalla ja tiedosto auki TunerPro:lla.

Auto: 760 B230FT -90
Boksi: 0 227 400 149
Piirin tarra: 2 227 355 592
Piiri: B 57 995 LDP8913, JL 27C256D/020277, Singapore 09

 

Proturbo  Autodiagnoosi