Carcom Oy  Ateho

LH 2.4:n epromin emulointi ostrich 2.0 -purkilla ja vaparin virittely

  • 78 Vastauksia
  • 41269 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
LH ei tykkää mistään muusta niin paljon kun 14.7 AFR:stä. Se yrittää päästä lambdan avulla siihen vaikka väkisin. Lambdan pystyy ottamaan ohjelmalla pois kokonaan ja ajaa pelkillä kartoilla ja IMMun signaalilla. Siinä kun aikansa jaksaa säätää niin voi ajella millä seoksilla haluaa ilman lambdaa.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Anteeksi offi mutta olisiko sinulla Toni myös alkuperäisiä sytkäkarttoja niin FB:lle kuin myös FT:lle? Olisin kiitollinen jos voisit vaikka postata tänne tai sitten privalla laittaa.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
LH ei tykkää mistään muusta niin paljon kun 14.7 AFR:stä. Se yrittää päästä lambdan avulla siihen vaikka väkisin. Lambdan pystyy ottamaan ohjelmalla pois kokonaan ja ajaa pelkillä kartoilla ja IMMun signaalilla. Siinä kun aikansa jaksaa säätää niin voi ajella millä seoksilla haluaa ilman lambdaa.

Vihdoinkin olen itse siinä pisteessä, että LH:n pähkäily alkaa.

Eka käynnistys ja aivan tajuton pilvi täytti taivaan :). Sikarikkaalla ilmeisestikin (vaihdoin >300cc suuttimet vakioiden 214cc tilalle). Parin kymmenen minuutin ajon aikana takana kulkevilla oli jostain syystä aikamoinen himo päästä ohi tai jättää hajurakoa :).

Jos LH optimoi AFR:n tuohon 14.7:n ja hiljaksiin oppii koneen muutokset (esim. nuo suuttimet), niin ilmeisesti kylmäkäynnistyksissä mennään kuitenkin jonkin valmiin kaavan mukaan?

Ennen koneremppaa ajelin muutaman tankillisen tuon virivirinokan kanssa ja joka kerta kylmäkäynnistys oli yhtä tuskaa. Kova katku ja tooodella epätasainen käynti. Kylmänä kone tukehtui, jos yritti liian aikaisin lähteä liikkeelle. Lämmettyään hieman, tuolla pääsi jo liikkeelle, mutta silti aika kehnosti.

The moose

  • Vieras
vähän ot tähän väliin, onko kellään sitä listaa joko linkkinä tai tietona lh 2,4 poksit joihinka voi lastun vaihtaa.

ettiny sitä tässä vähän aikaa mut vielä tuloksetta.

Poissa juse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vihdoinkin olen itse siinä pisteessä, että LH:n pähkäily alkaa.

Eka käynnistys ja aivan tajuton pilvi täytti taivaan :). Sikarikkaalla ilmeisestikin (vaihdoin >300cc suuttimet vakioiden 214cc tilalle). Parin kymmenen minuutin ajon aikana takana kulkevilla oli jostain syystä aikamoinen himo päästä ohi tai jättää hajurakoa :).

Jos LH optimoi AFR:n tuohon 14.7:n ja hiljaksiin oppii koneen muutokset (esim. nuo suuttimet), niin ilmeisesti kylmäkäynnistyksissä mennään kuitenkin jonkin valmiin kaavan mukaan?

Ennen koneremppaa ajelin muutaman tankillisen tuon virivirinokan kanssa ja joka kerta kylmäkäynnistys oli yhtä tuskaa. Kova katku ja tooodella epätasainen käynti. Kylmänä kone tukehtui, jos yritti liian aikaisin lähteä liikkeelle. Lämmettyään hieman, tuolla pääsi jo liikkeelle, mutta silti aika kehnosti.

Vapariin 300cc suuttimet???

Poissa juse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
vähän ot tähän väliin, onko kellään sitä listaa joko linkkinä tai tietona lh 2,4 poksit joihinka voi lastun vaihtaa.

ettiny sitä tässä vähän aikaa mut vielä tuloksetta.

Kaikki LH 2.4 purkit ovat lastutettavia. LH 2.2 sitten satunnaisesti, samoin EZ116K

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vapariin 300cc suuttimet???

Vanhat suuttimet on kyllä tallessa, mutta eihän sitä tiedä, jos tuosta pommista vaikka irtoasi 200hp :P.

Tolla 3 bar:n paineella noiden pitäisi oikeastaan tuottaa 296,64cc/min. Noi on EV6 -suuttimet (4 reikää).
Milläköhän injector constanteilla noi pelaisi auttavasti?

Nykyset 561 ECU:n arvot: 128, 128, 0, 15, 49
Turbon 560 ECU:n vastaavat: 150, 128, 0, 9, 139
« Viimeksi muokattu: 22.03.2011, 08:19:34 kirjoittanut googe 2.0 »

The moose

  • Vieras
Kaikki LH 2.4 purkit ovat lastutettavia. LH 2.2 sitten satunnaisesti, samoin EZ116K

ok muistan vaan lukeneeni listaa jossa ecu numeroita ja perässä luki sopiiko lastutukseen vai ei? oli siis 2,2 ecujen lista?

tarvitteekohan tuo oman B230F lastua laisinkaan, puristukset 10,5-11, lohkon pinnasta on plaanattu ilmeisesti kun kansi on vakion paksuinen. 530 kansi ja nyt on laitettu vx3 keppi

eli onko tarpeen tällä kokoonpanolla vai meneekö lastu tyhjänpantiksi ?


Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1122
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
F-purkin bensakartta on aika tasasen mieto. Vasta loppukierroksilla ennen rajottajaa tulee soppaa lisää. FB-lastu antaa enemmän soppaa jo aikaisemmin eli sopisi varmaan tuohon laskettuun/vx3 kokoonpanoon paremmin.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2011, 20:29:12 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
F-purkin bensakartta on aika tasasen mieto. Vasta loppukierroksilla ennen rajottajaa tulee soppaa lisää. FB-lastu antaa enemmän soppaa jo aikaisemmin eli sopisi varmaan tuohon laskettuun/vx3 kokoonpanoon paremmin.

Tämän inspiroimana yritin tavata -561 ja -595 boksien bensakarttoja ja on aikamoiset erot. Kokeilen tuossa omassakin tuota karttaa -561 boksin kartan päälle. Katotaan mitä käy :).

---
Lisäys: Aika pitkään sai startata, mutta lopulta lähti ja jonkin aikaa röpötteli kunnes alkoi toimia. Muusta en vielä osaa sanoa.

Mistä päin noita binejä löytyy tyhjäkäynnin määritys? Pystyykö suoraan jota arvoa rukkaamaalla nostamaan tyhjäkäynnin esim. 950rpm ?
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011, 12:16:59 kirjoittanut googe 2.0 »

EVO8

  • Vieras
Bricksillä neuvotaan lataamaan TunerPro RT (Free/donationware) mutta RT versiohan ei näyttäis olevan freeware? Kumpikaan versio ei toimi :( RT 5.0  aukeaa kyllä, piippaa kerran ja  kysyy rekisteröinti kun Tunerin avaa mutta alapalkin mukaan ei yhteyttä purkkiin. Kaapelin ajuri on ladattu.

Entä mistä olette Bin ja XDF tiedostot ladanneet? FT / 984 purkkiin sopivat.


EVO8

  • Vieras
No pienen porttien kanssa yms. painimisen jälkeen päästiin eteenpäin. Laitteet ja ohjelmat alkoivat suostua yhteistyöhön. RT:ssä hämäsi se rekisteröintitoivomus.

Edelleen kuitenkin epäselvää että mitkä bin/XDF tiedostot emulle ( FT 984 Ecu) täytyy ladata. Useita kokeiltu mutta aina syttyy vikavalo eli boksi menee safemodeeen  ???

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Edelleen kuitenkin epäselvää että mitkä bin/XDF tiedostot emulle ( FT 984 Ecu) täytyy ladata. Useita kokeiltu mutta aina syttyy vikavalo eli boksi menee safemodeeen  ???

Sinne Moatesiin on varmasti parasta ladata se boksissa ollut originaali softa ja muokata sitä. En tiedä mitä kaikkia ongelmia muuten voi tulla, mutta varmasti jotain mukavaa sähkötuuletin/ajonesto tms. "jänniä juttuja".

Onko sinulla eprom kopiointilaite? Jos ei ole, oletko kuinka kaukana Espoosta?

Kun pääset muokkauksen makuun, niin esimerkiksi minulla homma etenee näin:
1. Kaapelit kiinni ja ohjelmat läppärissä auki
2. Emulointi päälle ja halutun kartan "trace" päälle
3. Auto käyntiin
4. Muokkaus -> muutosten siirto emulaattoriin -> testaus ...
5. Sammutetaan auto
6. Tallennetaan bini
7. Avataan bini LH24_Editor.exe -ohjelmalla http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick/lh24/other/
8. Tuo haistaa heti, että tarkistusluku on viallinen ja korjaa sen. Tallennus ja upitaan bini emulaattoriin.

Jos on tarve muuttaa "injector constant":ja, niin siihenkin löytyy tuolta samalta tekijältä kätevä ohjelma, joka myös korjaa sen tarkistussumman automaattisesti.
http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick/?cat=7

Tuo tarkistusluku pitää olla käynnistettäessä oikein tai muuten syttyy se vikavalo. Siellä Turbobricksissä jollain oli syttynyt myös ajon aikana?
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011, 22:46:08 kirjoittanut googe 2.0 »

EVO8

  • Vieras
Joo kiitos. On siinä äijillä vielä pureksimista ennenkuin projekti valmistuu ja hommaan saadaan selkeyttä sekä joustava käyttis. Ihmettelen miksi Ostrichin purkki on tavallaan puolivalmis. Siinä voisi olla samassa purkissa luku ja tallennus eli siis prommeri. Prommikannan vois nauhakaapelilla tuoda autossa johonkin sopivaan paikkaan. Orkkis lastun tiedoston purku, ja tallennus uudelle lastulle. TunerProhon täytyisi ehdottomasti saada ladattua automaattinen cheksummien laskenta että näitä tiedostojakaan ei tarvitsisi siirrellä paikasta toiseen. Tuon kanssa on työlästä pelata jos muutoksia täytyy tehdä useammin. Kuten omassa projektissa joka elää koko ajan.

Vikavalosta oli jonkunverran juttua. Oli joku jonka mielestä vikavalon palaminen ei haittaa mutta ei mun purkki mitään muutoksia tunnu nielevän jos se on safemodessa. Tästä muistaakseni kirjoitti myös ipdown että silloin ei homma toimi. Liekö Ecuissa tässäkin kohtaa eroja ..?

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
TunerProhon täytyisi ehdottomasti saada ladattua automaattinen cheksummien laskenta että näitä tiedostojakaan ei tarvitsisi siirrellä paikasta toiseen. Tuon kanssa on työlästä pelata jos muutoksia täytyy tehdä useammin. Kuten omassa projektissa joka elää koko ajan.

En tiedä miten tuo tarkistussumma lasketaan ja ei omassa se vikavalo syty vasta kuin uudelleen käynnistettäessä. Vähän lisää työtä, mutta pakko vain tehdä.

Tarkistussumman tarkistuksen saa varmasti jostain pois päältä, mutta mistä :). Löytyisi ehkä treissaamalla epäilyttäviä alueita virtojen päälle laittamisen aikana? Lambda sun muut flagit on tuossa 984 -binissä karttojen alussa (6000->) ?

Vikavalosta oli jonkunverran juttua. Oli joku jonka mielestä vikavalon palaminen ei haittaa mutta ei mun purkki mitään muutoksia tunnu nielevän jos se on safemodessa. Tästä muistaakseni kirjoitti myös ipdown että silloin ei homma toimi. Liekö Ecuissa tässäkin kohtaa eroja ..?

En ole huomannut mitään eroa paloi valo tai ei, mutta jos syttyy korjaan tarkistussumman saman tien.

Yhden kerran auto on sammunut ajossa eikä enää suostunut lähtemään. Tein karttaan muutosta ja auto vain sammui. Hetken pähkäilyn jälkeen upin varmasti toimivan binin emulaattorin ja auto toimi normaalisti.

 

Futurez  Kulkukoira