KL-varaosat  Race.fi

Huoltojen hinnat

  • 219 Vastauksia
  • 132994 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #195 : 07.02.2015, 18:38:50 »
Harmi kun tuolta ilosta ei löydy tuota Castrolin 0-30W Edgeä  :-[
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #196 : 07.02.2015, 19:04:37 »
Harmi kun tuolta ilosta ei löydy tuota Castrolin 0-30W Edgeä  :-[

Tuostahan kannattaa mainita myyjille että voisko hommata. Jotain castroliakin siellä muistaakseni jo on. Mutta älä sano että heivatkaa mäkeen tuo economy ja castrolia tilalle ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa tommil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • D5
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #197 : 08.02.2015, 02:00:42 »
Kyllä toi 5w/40 öljy riittää ihan hyvin, ei tota 0w/30-40 tarvita kuin kunnon pakkasilla(Lapissa),
Ei täälä Tampereella ainakaan tarvita mitään 0 öljyjä ja ei ainakaan mitään 0w/20 öljyjä.
Voima ei tule tyhjästä

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #198 : 08.02.2015, 11:10:52 »
Kyllä toi 5w/40 öljy riittää ihan hyvin, ei tota 0w/30-40 tarvita kuin kunnon pakkasilla(Lapissa),
Ei täälä Tampereella ainakaan tarvita mitään 0 öljyjä ja ei ainakaan mitään 0w/20 öljyjä.
Tuota uusinta 0w/20 en edes lähtisi laittamaan, kun näihin uusimpiin Volvon VEA moottoreihin.
Taitaa hikoilla vanhemmista läpi :D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #199 : 08.02.2015, 14:12:37 »
Kyllä toi 5w/40 öljy riittää ihan hyvin, ei tota 0w/30-40 tarvita kuin kunnon pakkasilla(Lapissa),
Ei täälä Tampereella ainakaan tarvita mitään 0 öljyjä ja ei ainakaan mitään 0w/20 öljyjä.

Lienekkö noissa havaittavaa eroa pakkasilla. Nykyään kun on ardicit sun muut niin ei tule edes ajateltua öljyjen kylmäjuoksevuutta. Suositeltua kamaa sisään ja starttaus aina lämpimällä koneella:-) ei huolia.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #200 : 11.02.2015, 12:29:13 »
Ei löydy ..0W30
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Categories/Autotarvikkeet/Oeljyt_ja_suodattimet/Moottorioeljyt

Puulilosa on valikoimassa Mobililta 5W30 ja 0W40 vaan ei 0W30.

Ja Tokmannilla(kin) tarjolla vain Mobil  5W30 - 0W40
Kysymys kuuluukin - jos luistaa tuosta Volvon suosituksesta SAE 0W30 ja laittaakin koneeseen 5W30 tai 0w40  niin heikkeneekö laakerien ysm. voitelu merkittävästi ja öljykalvo ei enää tietyillä pinnoilla olekkaan riittävä jos oletetaan että luokitus pysyy samana tai korkeampa?
« Viimeksi muokattu: 11.02.2015, 12:30:58 kirjoittanut v6omega »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #201 : 11.02.2015, 23:12:55 »
Ja Tokmannilla(kin) tarjolla vain Mobil  5W30 - 0W40
Kysymys kuuluukin - jos luistaa tuosta Volvon suosituksesta SAE 0W30 ja laittaakin koneeseen 5W30 tai 0w40  niin heikkeneekö laakerien ysm. voitelu merkittävästi ja öljykalvo ei enää tietyillä pinnoilla olekkaan riittävä jos oletetaan että luokitus pysyy samana tai korkeampa?

Kävitkö puuilossa? Kyllä sitä fuel economyä siellä on, usko pois.

Jos sulla dpf niin vaatii jo kuulemma senkin takia tietynlaiset "vähätuhkaiset" öljyt. Toinen syy tietynlaisiin öljyihin on kuulemma päästöt ja polttoainetaloudellisuus (että värkillä päästään euro 4 tms tasoihin mitänesittenonkaan). Kolmas syy saattaa olla että myllyssä edellämainituista ja muista syistä tiukemmat välykset, kehitys kehittyy;-) En ole tietäjä, toistan vain mitä netistä ja täältä palstalta lukenu. Ihan järkeviä kirjoituksia tuolla öljyosastolla

Edit: minusta kannattaa lotrata sitä mitä valmistaja suosittaa. Entisvanhaan oli jos jonkinlaista koulukuntaa ja oli kesä ja talviöljyjä..huuhteluöljyjä jne. Nykyään kun on vähän hienostuneempaa tekniikkaa nuo myllyt niin saattaa alkaa rakutus jos ei tiedä mitä tekee ::)
« Viimeksi muokattu: 11.02.2015, 23:19:23 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #202 : 12.02.2015, 06:54:25 »
Kävitkö puuilossa? Kyllä sitä fuel economyä siellä on, usko pois.

Jos sulla dpf niin vaatii jo kuulemma senkin takia tietynlaiset "vähätuhkaiset" öljyt. Toinen syy tietynlaisiin öljyihin on kuulemma päästöt ja polttoainetaloudellisuus (että värkillä päästään euro 4 tms tasoihin mitänesittenonkaan). Kolmas syy saattaa olla että myllyssä edellämainituista ja muista syistä tiukemmat välykset, kehitys kehittyy;-) En ole tietäjä, toistan vain mitä netistä ja täältä palstalta lukenu. Ihan järkeviä kirjoituksia tuolla öljyosastolla

Edit: minusta kannattaa lotrata sitä mitä valmistaja suosittaa. Entisvanhaan oli jos jonkinlaista koulukuntaa ja oli kesä ja talviöljyjä..huuhteluöljyjä jne. Nykyään kun on vähän hienostuneempaa tekniikkaa nuo myllyt niin saattaa alkaa rakutus jos ei tiedä mitä tekee ::)
Tuosta olen aikaisemminkin jauhanut, että tuo Mobilin Fuel Economy 0W-30 ei ole vähätuhkainen öljy!Tuota tosin löytyy monesta merkkihuollosta, vaikka datasivuilla lukee, että ilman hiukkassuodatinta oleviin dieselmoottoreihin! (Tuhkapitoisuus 1,4 paino-%). Mobilin ESP 5W-30 oli muistaakseni 0,6% :pomo:
Itse vienyt Castrolit juurikin tuolla syyllä! Luultavasti korjaamolle Mobili halvempaa, kun Castrolia ei löydy ::)

http://www.mobil.fi/finland-finnish-lcw/carengineoils_products_mobil-1-fuel-economy-0w30.aspx#
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mpo69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #203 : 12.02.2015, 15:01:31 »
Kuulkaas nyt öljyjen viskositeetista (0w-30, 0w-40 jne.) keskustelevat. Paljon tärkeämpää moottorin kannalta on öljyn täyttämä laatuvaatimus. On melkoisen sama käyttääkö 0w-30 tai 0w-40 öljyä, jollei se täytä moottorille määriteltyjä laatuvaatimuksia, ns. ACEA-luokitusta. Allekirjoittaneen kulkine vaatii A5/B5 luokan öljyn, viskositeettia voi olla monenlaista.


ACEA-Luokitus (Association of European Automotive Manufacturers) 2008

Henkilö- ja pakettiautot

A/B Bensiini- ja dieselmoottoriöljyt

A1/B1
Matalakitkainen ja -viskositeettinen öljy henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoreille, jotka edellyttävät öljyltä polttoaineensäästöominaisuuksia. HTHS viskositeetti 2.6 mPa.s kun viskositeetti XW/20 ja 2.9-3.5 mPa.s muissa viskositeettiluokissa. Tämä öljy ei sovellu kaikkiin moottoreihin. Tarkista moottorinvalmistajan suositus käsikirjasta.

A3/B3
Vakaa, viskositeettinsa säilyttävä öljy suorituskykyisiin henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoreihin ja/tai pidennetyille öljynvaihtoväleille kun moottorinvalmistaja niin suosittelee ja/tai matalaviskositeettinen öljy ympärivuotiseen käyttöön ja/tai ankariin moottorivalmistajan määrittelemiin käyttöolosuhteisiin.

A3/B4
Vakaa, viskositeettinsa säilyttävä öljy suorituskykyisiin bensiini- ja suoraruiskutusdieselmoottoreihin, soveltuu myös A3/B3 luokitusta edellyttäviin kohteisiin.

A5/B5
Vakaa, viskositeettinsa säilyttävä öljy, joka on kehitetty pidennetyille öljynvaihtoväleille suorituskykyisiin henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoreihin, joihin soveltuu matalakitkainen, alhaisen viskositeetin öljy, HTHS viskositeetti 2.9-3.5 mPa.s. Tämä öljy ei sovellu kaikkiin moottoreihin. Tarkista moottorinvalmistajan suositus käsikirjasta.
C Pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmien kanssa yhteensopivat moottoriöljyt

C1
Vakaa, viskositeettinsa säilyttävä katalysaattoreihin yhteensopiva öljy pakokaasujen jälkikäsittelylaitteilla (DPF, TWC) varustettuihin suorituskykyisiin henkilö- ja pakettiautojen diesel- ja bensiinimoottoreihin, jotka vaativat matalakitkaisen, alhaisen viskositeetin, erittäin alhaisen SAPS pitoisuuden öljyn, jonka HTHS viskositeetti on minimissään 2.9 mPa.s. Nämä öljyt pidentävät pakokaasujen jälkikäsittelylaitteiden käyttöikää ja ylläpitävät polttoainetaloutta. Varoitus: näillä öljyillä on alhaisin SAPS pitoisuus, eivätkä ne sovellu kaikkiin moottoreihin. Tarkista moottorivalmistajan suositus käsikirjasta.

C2
Vakaa, viskositeettinsa säilyttävä katalysaattoreihin yhteensopiva öljy pakokaasujen jälkikäsittelylaitteilla (DPF, TWC) varustettuihin suorituskykyisiin henkilö- ja pakettiautojen diesel- ja bensiinimoottoreihin, jotka on suunniteltu käyttämään matalakitkaista, alhaisen viskositeetin öljyä, jonka HTHS viskositeetti on minimissään 2.9 mPa.s. Nämä öljyt pidentävät pakokaasujen jälkikäsittelylaitteiden käyttöikää ja ylläpitävät polttoainetaloutta. Varoitus: nämä öljyt eivät sovellu kaikkiin moottoreihin. Tarkista moottorivalmistajan suositus käsikirjasta.

C3
Vakaa, viskositeettinsa säilyttävä katalysaattoreihin yhteensopiva öljy pakokaasujen jälkikäsittelylaitteilla (DPF, TWC) varustettuihin suorituskykyisiin henkilö- ja pakettiautojen diesel- ja bensiinimoottoreihin, HTHS viskositeetti minimissään 3.5 mPa.s. Nämä öljyt pidentävät pakokaasujen jälkikäsittelylaitteiden käyttöikää. Varoitus: nämä öljyt eivät sovellu kaikkiin moottoreihin. Tarkista moottorivalmistajan suositus käsikirjasta.

C4
Vakaa, viskositeettinsa säilyttävä katalysaattoreihin yhteensopiva öljy pakokaasujen jälkikäsittelylaitteilla (DPF, TWC) varustettuihin suorituskykyisiin henkilö- ja pakettiautojen diesel- ja bensiinimoottoreihin, joihin vaaditaan erittäin alhaisen SAPS pitoisuuden öljy, jonka HTHS viskositeetti on minimissään 3.5 mPa.s. Nämä öljyt pidentävät pakokaasujen jälkikäsittelylaitteiden käyttöikää. Varoitus: nämä öljyt eivät sovellu kaikkiin moottoreihin. Tarkista moottorivalmistajan suositus käsikirjasta.

SAPS=Sulphated Ash, phosphorous, sulphur, sulfaattituhka, fosfori, rikki
DPF= Diesel Particulate Filter, dieselhiukkassuodatin
TWC= Three way catalyst, kolmitoimikatalysaattori
HTHS: High temperature / High shear rate, korkeiden lämpötilojen leikkauskestävyys



S60 D5 vm. 09
"Aina ei voi voittaa"

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #204 : 13.02.2015, 20:05:39 »
Tuosta olen aikaisemminkin jauhanut, että tuo Mobilin Fuel Economy 0W-30 ei ole vähätuhkainen öljy!

Tähän taisi joku kerran kommentoida että öljystä syntyvä tuhkamäärä on merkityksetön dieselistä syntyvään määrään verrattuna (grammat versus kilot). Ehkei fe täytä virallista vähätuhkaisen määritelmää mutta käytännössä silti hyvinkin käypäistä. Ei sitä merkkihuolto laittaisi jos vehkeet särkyis. Itsellä öljynkulutus muutaman desin 20tkm aikana notta siitä ei hirveesti tuhkaa synny. dieseliä sen sijaan kuluu 1600litraa :(

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Häjy71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #205 : 02.09.2015, 08:42:18 »
Hintapäivitystä: S60 -11 D3, 150tkm huolto (2.0) + jakohihnan + apulaitehihnan vaihto kiristimineen, Forte käsittely (nyt tätäkin kokeiltu); työ 225EUR, osat 650EUR = 875EUR. Käyttöauto S-joki.
V90 D4 Momentum -17
V60 D3 Summum -13, S60 D3 Momentum -11
ex V70 2.4D Summum -08
ex V70 D5 Kinetic -05

Poissa mualämpö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #206 : 17.09.2015, 21:28:55 »
Volvo v70 d5 -08 taas huollon aika.

Tällä kertaa 180tkm huolto ja omat castrolit mukana. Sisältää seuraavaa.

- huollon tarkastukset
- moottoriöljyn suodatin
- sisätilan raitisilmasuodatin
- moottorin ilmansuodatin
- polttoainesuodatin
- apulaitehihnat ja kiristin

Service 2.0 päivitykset tietysti.
Vuoden tiepalvelu päälle.

Tälle huollolle hinta noin 480€ .

Jos olisi ollut firman öljyt niin hinta on 580€.

Siihen vielä jakopää rullineen , vesipumppu ja nesteet . Hinta olisikin jo 1100€ .

Jakohihnan vaihtoväli on 5 vuotta tai 180tkm
Apulaitehihnan ja kiristimen vaihtoväli 60tkm, ei vuosi rajaa.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2015, 06:31:48 kirjoittanut mualämpö »
Volvo XC60 D5 AWD -10

Poissa lilleri85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #207 : 18.09.2015, 07:30:59 »
60tkm huolto V40 T3:n Pirkanmaan käyttöautossa 310€ ja Suomen autohuollossa 290. Sisältää moottoriöljyn, öljynsuodattimen, ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimen vaihdon. Kallista hommaa, mutta leima huoltokirjaan täytyy saada.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #208 : 27.09.2015, 15:36:52 »
Apulaitehihnan ja kiristimen vaihtoväli 60tkm, ei vuosi rajaa.

Näinkö on? Enpä ole tiennytkään. Olen luullut että sama vaihtoväli kuin jakohihnalla. 60tkm vaihtoväli meinaa että meitsi saa räplätä hihnaa alle kahden vuoden välein ???

No, hyvä tietää
« Viimeksi muokattu: 27.09.2015, 15:38:29 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Warren

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Huoltojen hinnat
« Vastaus #209 : 30.09.2015, 10:53:47 »
Itselläni on 2002-vuoden V70 2.4 103kW  Ostin auton vappuna 275 000km ajettuna ja käytin auton viime viikolla leimalla eikä siitä löytynyt mitään ihmeitä. 

Viimeisin huolto on tehty "pikkupajalla" 262 tkm kohdalla ja nyt alkaa 280 tulla mittariin. 280tkm huoltohan taitaa olla pääasiassa öljyn ja suodattimen vaihto. Harkitsen Essential-huoltoa, koska siinä saa uudet softat sisään. Onkohan autooni uudempia softia tullut kesän 2011 jälkeen (viimeksi huollettu merkkiliikkeessä)?

Vai vienkö vain tutulle mekaanikolle joka tekee vaihtotyön 20 eurolla (omat öljyt+suodatin mukaan)?

 

Kulkukoira  Proturbo