No eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa enää kuin XC70, ellei raha ratkaise.
Raha ratkaisi, ei millään pystynyt itselle (eikä vaimolle) perustelemaan yli 11 teuron hintaeroa XC70 ja Outbackin välillä. Suurimmaksi kompastuskiveksi XC70 osalla muodostui liian pehmeä jousitus (erityisesti löysä takajousitus, olisi kaivannut Four-C aktiivijousituksen), vanhahko kone&automaatti (korkea kulutus dieseliksi) ja uusiutumassa oleva malli (pelko, että arvo tippuu ja alkaa näyttämään ainakin omissa silmissä vanhalta). Ajellaan nyt sitten Outbackilla muutama vuosi ja katsotaan sitten uudestaa Volvon korotettuja farmareita (V90CC). Sen verran jäi nimittäin poltetta Volvooa, että sellainen on myöhemmin hankittava.
Suosittelen lämpimästi XC70, joskin oma Subaru-kokemukseni pohjautuu suurimmaksi osaksi Forresteriin eikä Outbackiin, mutta uskoisin että ei Outback siitä ole paljon eteenpäin harpannut (Forrester vm. 2013).
Aika iso harppaus on kyllä omasta mielestäni tapahtunut tässä uudessa Outbackissa. Itsellä on ollut -08 Outback ja nyt alla on -13 Forester. Uusi Outback on aivan eri tasolla kuin edeltävät mallit. Toki edelleen olisi parannettavaa sisätiloissa; erityisesti penkeissä, yleisessä sisustan laatuvaikutelmassa ja hallintalaitteissa (osa napeista ja vivuista hieman halvan oloisia). Suosittelen koeajamaan tai -istumaan uuden Outbackin.