Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: jepeliux - 28.12.2022, 23:14:07
-
Tarve ois t5 850:piin jämerämpi kytkin. Tehot pyörii siinä 520-580nm välillä..
Mitä vaihtoehtoja nykysellään??
Valikoimat kaventuneet kummasti..
Jokunen vaihtoehto löytynyt mutta pyörii tonnin paikkeilla joten eivät ole ykkös vaihtoehtoja..
Tarjotakkii saa jos löytyy moisia
-
Menikös tohon SRE-765 astelma ???
-
Menikös tohon SRE-765 astelma ???
Ei mene suoraan, mutta paljon ovat koviin vauhtipyöriin tolle tehneet jakoa jolloinka sen saa käymään. Tää on oikein hyvä vaihtoehto noille väännöille, vois käyttää vielä jopa massalevyä.
Itellä oli 740:n T5:ssä 850:n kova vauhtis, 850R asetelma ja alkuun M90 kanssa joku varastoista esiin kaivettu massalevy joka sekin piti jo ihan riittävästi, sitten kun vaihdoin ZF askiin niin tuli sintterilevy ja sillä ei tarvinnut enää pelätä luistamista vaikka nyppi kytkintäkin vähän 255 leveillä Yokohamoilla. Dynossa jotain +520nm pyörältä jos en väärin muista
-
Minkälaisia muokkauksia on pitänyt tehdä että saa menemään? Hinta ois ihan kelpotasolla SRE-765 paketissa..
Ei oo muokkauksista kummosta kokemusta..
Sachin tehtaalta tarjosivat vahvistettus t5r pakettia, mut hintaa ois 800e nii ei oikeen ensimmäisenä vaihtoehtona oo
-
-618 asetelma ja D24 M90 kytkinlevy on vaihtoehto myös. Voi toki olla pidon ylärajoilla massalevyllä.
-
D24 M90 kytkinlevy
Miksi ???
Asetelman pitovoima on xkg, levyn pinta-ala on Ymm2. Joten tästä päästään lopputulemaan kg/mm2
Mitä suurempi kg/mm2, sitä paremmin kytkin kestää. Aika järjen vastaista laittaa kestävämpi asetelma, mutta laitetaan isolla pitopinta-alalla oleva levy :idiot2:
-
Miksi ???
Miksei? Jos haluaa käyttää 228mm kytkintä, ei siihen taida saada jousitettua sintteriä. Jos jousitusta kaipaa käytettävyyden ja laatikon metelöinnin takia. Ja pito aika todennäköisesti on riittävä sekä ulkokehältä saa otettua hitusen enemmän painoa pois. Toki -765:llä jää paljon viritysvaraa käytti sitten massaa tai sintteriä.
-
KL-Racing myy 228mm jousitettua sintteriä, 4 sekä 6 lapasena, jos nyt semmoista halajaa.
-
KL-Racing myy 228mm jousitettua sintteriä, 4 sekä 6 lapasena, jos nyt semmoista halajaa.
Niiltäpä ei tullutkaan katsottua. Silloinhan se olisi sopiva valinta.
-
Kl racingin levy vaikutts hyvältä vaihtoehdolta, mistä asetelma?
-
Asetelman saa mistä tahansa vauhtiputkasta. VP Motorsport ja Tarvikemotti taitaa olla edullisemmasta päästä 289e hinnalla.
-
jatko kysymystä kun homma seisoo. tuli vp motorsportilta tilattua paine asetelma, mutta ei käynytkää, koska oli liian pieni ja olikin vissiin vain 2,5T koneeseen. Eli onko kellään tietoa mikä asetelma olisi saman kokoinen kun orkkis 240mm asetelma, kiinnistys kohtiineen päivineen?
-
Minkä asetelman siis olet nyt tilannut?
-
https://www.vpmotorsport.fi/product/2106/sachs-sre-712
Palauttamassa olisin, jos vastaisivat viesteihin joskus asiakaspalvelussa..
-
https://www.vpmotorsport.fi/product/2106/sachs-sre-712
Palauttamassa olisin, jos vastaisivat viesteihin joskus asiakaspalvelussa..
Tuo on siis kaksoismassa pyörään käypä asetelma. Sopii siis mm. 940 turboihin joissa alkujaan M90 rasia.
-
jatko kysymystä kun homma seisoo. tuli vp motorsportilta tilattua paine asetelma, mutta ei käynytkää, koska oli liian pieni ja olikin vissiin vain 2,5T koneeseen. Eli onko kellään tietoa mikä asetelma olisi saman kokoinen kun orkkis 240mm asetelma, kiinnistys kohtiineen päivineen?
Olisikohan tämä sopiva vaihtoehto samasta kaupasta:
https://www.vpmotorsport.fi/product/2007/volvo--kytkinsarja
-
Tuo on siis kaksoismassa pyörään käypä asetelma. Sopii siis mm. 940 turboihin joissa alkujaan M90 rasia.
Niin sen huomasin sitten kun sen käsiin sain, palautukseen laitoin. Kun eivät osanneet sanoa mikä kävisi tilalle.
-
Levy löytyy jo, aiemmin käsitelty sintteri levy.
Sachsiltakin kun tiedustelin asiaa nii tarjosivat vaan alkuperäis vahvistettua asetelmaa asiaan kuuluvine hintoineen..
-
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/forstarkt-tryckplatta-audi-s2-91-92.html
Jostain vanhasta keskustelussa oli tämä mainittu, mitenkähän käypä on?
-
Kohdistustapit pitää siirtää tuon ns. 707-asetelman kanssa.
Mutta miksei tuo aiemmin ehdottamani OEM 850R:n asetelma käy? Itsellä se kesti potkia kytkintä vaikka takana oli 255 leveät Yokohamat ja joku 520nm navalla.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch/clutch-kit/1004191/
-
Kohdistustapit pitää siirtää tuon ns. 707-asetelman kanssa.
Mutta miksei tuo aiemmin ehdottamani OEM 850R:n asetelma käy? Itsellä se kesti potkia kytkintä vaikka takana oli 255 leveät Yokohamat ja joku 520nm navalla.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch/clutch-kit/1004191/
Ainiin tosiaan
Eroaakohan mitenkä, kun sivusto ainakin näyttää että ei olisi käypä
-
Vielä semmostakin tossa pohdin että mitenkähän kestävä on alkuperäis asetelma jos pelkän levyn vaihtas? Tietoo kellää? Se on sachs MF TYP 240
-
Kovaan vauhtipyörään tuo ärrän asetelma sopii suoraan. Ja T5 vakio asetelma ei ole kovinkaan jäykkä, tottakai sen pito sintterin kanssa paranee hieman mutta en usko että +500nm pitää, ainakaan pitkään
-
Kovaan vauhtipyörään tuo ärrän asetelma sopii suoraan. Ja T5 vakio asetelma ei ole kovinkaan jäykkä, tottakai sen pito sintterin kanssa paranee hieman mutta en usko että +500nm pitää, ainakaan pitkään
Okei selvä juttu, pitääpä sit pistää ärrän asetelma tilaukseen. Tattista