Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: settämänsataa - 16.05.2023, 22:28:16

Otsikko: Amazon paukkuu kaasarista
Kirjoitti: settämänsataa - 16.05.2023, 22:28:16
Amazon tosiaan paukkuu kaasarista alhaisilla kierroksilla mutta suuremmilla toimii normaalisti. Olettaisin että vika on kiihdytuspumpussa tai sytkän ajotuksessa?
Kaasuttimena toimii weber dgv jossa ilmeisesti kiihdytyspumppu on vain yhdessä kurkussa?
Kiihdytyspumpun toiminta on testattu mutta voiko säätää jollakin tavoin? Autossa on myös laajakaista seosmittari jonka mukaan kun lyö kaasun äkkiä pohjaan vetää laihalle jonka jälkeen paukahtaa.
 Entäs sitten sytkäennakon säätö? Tässä ei ilmeisesti ole alipaineella säätyvää virranjakajaa niin meinaako että perus ennakko olisi liian aikaisella? Ja voisiko auttaa jos hommaisi alipainella säätyvän virranjakajan?
En ole tosiaan ennen autoissa kaasuttimia tai sytkää säätänyt tällä tavoin niin vielä vähän hakusessa tämä homma  :D
Otsikko: Vs: Amazon paukkuu kaasarista
Kirjoitti: Terhonaattori - 24.05.2023, 14:25:33
Kannattaa tarkastaa imuvuodot. Omista vehkeistä tunnistaa samoista oireista aina sen että taas on joku imu/pakosarjan pinnapultti poikki.
Otsikko: Vs: Amazon paukkuu kaasarista
Kirjoitti: settämänsataa - 19.06.2023, 21:06:26
Amazon tosiaan paukkuu kaasarista alhaisilla kierroksilla mutta suuremmilla toimii normaalisti. Olettaisin että vika on kiihdytuspumpussa tai sytkän ajotuksessa?
Kaasuttimena toimii weber dgv jossa ilmeisesti kiihdytyspumppu on vain yhdessä kurkussa?
Kiihdytyspumpun toiminta on testattu mutta voiko säätää jollakin tavoin? Autossa on myös laajakaista seosmittari jonka mukaan kun lyö kaasun äkkiä pohjaan vetää laihalle jonka jälkeen paukahtaa.
 Entäs sitten sytkäennakon säätö? Tässä ei ilmeisesti ole alipaineella säätyvää virranjakajaa niin meinaako että perus ennakko olisi liian aikaisella? Ja voisiko auttaa jos hommaisi alipainella säätyvän virranjakajan?
En ole tosiaan ennen autoissa kaasuttimia tai sytkää säätänyt tällä tavoin niin vielä vähän hakusessa tämä homma  :D

Vika tosiaan löytyi venttilin välyksistä, lähes jokainen venttiili kantoi hieman  :D