Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: O-P - 05.01.2012, 23:49:52
-
Onkos noissa imusarjoissa erilainen laippa vai sopiiko keskenään ?
-
Onkos noissa imusarjoissa erilainen laippa vai sopiiko keskenään ?
Tälläi heti enempiä miettimättä heitän että on täysin erilainen.
Molempia olen kädessäni pyöritelly, ja paikalleen asentanu, joten mielikuvien pohjalta sanon, ettei juurikaan oo yhteistä.
-
8v pyöreä imukanava ja 16v soikea.
16v kanteen saa sovitettua adapterilaipalla 8v imusarjan.
Kanavat ei tosin mene ihan kohdilleen.
(http://i307.photobucket.com/albums/nn312/JuHaU/16V/16v_8v_laippa_imusarja.jpg)
-
no saisko tota meekaanisen ruiskun imusarjan sopimaa sähkö ruisku imusarjan tilalle tai kanteenhan se kait menee suoraan, onko siihen olemass mitään viritys imusarjaa mihin sais sähkö rusikun suuttimet kiinni?
-
no saisko tota meekaanisen ruiskun imusarjan sopimaa sähkö ruisku imusarjan tilalle tai kanteenhan se kait menee suoraan, onko siihen olemass mitään viritys imusarjaa mihin sais sähkö rusikun suuttimet kiinni?
Mekaanisen k-jetronicin imusarja menee 8-venttiilisen vinokoneen kanteen suoraan ilman muutoksia.
Tuohon ko. imusarjaan voi hitsata paikat suuttimille, joilla siihen saa suuttimet.
Viritysimusarjoja voi kysellä esim. AMW-nimisestä firmasta.
-
Am worksilta saa hyväksi havaittua plenumia, jonka voi hitsauttaa jossain jos ei itse pysty.
-
no onko kellään kokemusta noiden pelkkien imusarjojen vaihdolla hyötyykö tehoo yhtään jos tekee k-jetronikin imu sarjasta sähko ruiskuun sopivan vai tuleeko sama teho hyöty jos sovittais vakioon 16v 65mm kaasuläpän?
-
Kysäseppä Lankku-nimimerkiltä, hällä on tehtynä tälläinen,
osaa varmaan kertoa asiasta ( siis vapari k-jet imusarja johon istutettu
sähkösuuttimet)
-
no onko kellään kokemusta noiden pelkkien imusarjojen vaihdolla hyötyykö tehoo yhtään jos tekee k-jetronikin imu sarjasta sähko ruiskuun sopivan vai tuleeko sama teho hyöty jos sovittais vakioon 16v 65mm kaasuläpän?
Mulla on sellanen mielikuva, että top20 listallakin olisi joku auto aika korkealla, jossa on tuo K-Jet vaparin "pukinsarvi" imusarja paikallaan.
Eli se olisi parempi, kuin sähköruiskun alkuperäinen sarja.
Toisin sanoen huonoista paras.
-
Muuta vertailutietoa ei mulla ole kuin se, että tiukemmalla nokalla vaparissa vakio sähköruiskun imusarja omalla läpällään ahdisti selvästi verrattuna vapari(turbossahan on eri) K-jetin imusarjaan 65mm läpällä.
-
Kyllä tuo K-Jetin imusarja muodoltaa näyttää jonkin verran fiksummalta ja isommalla läpällä varmasti saadaan etua aikaan. siihen on vielä suht. pienellä panostuksella tehtävissä muutos isommalle läpälle, jolloin läpän sijainninkin voi muuttaa halutessaan.
Mulla on tuolla myyntipuolella yksi k-jetin sarja läppineen myynnissä jos kiinnostaa.
-
Onko kukaan istuttanut sähkösuuttimia k-jetillisen kanteen?
Itse vaihdan K-jetin imusarjan turbovinomottiini kun näyttää todella paljon paremmalta kun perus vapari lh:n imusarja. Suuttimet vain pitäisi saada joko kanteen tai sitten hitsata niitä suuttimen paikkoja imusatsiin, mitä en mielellään tee.
-
Onko kukaan istuttanut sähkösuuttimia k-jetillisen kanteen?
Itse vaihdan K-jetin imusarjan turbovinomottiini kun näyttää todella paljon paremmalta kun perus vapari lh:n imusarja. Suuttimet vain pitäisi saada joko kanteen tai sitten hitsata niitä suuttimen paikkoja imusatsiin, mitä en mielellään tee.
Siihenhän ne menee, kun laittaa vaan. Bensakiskoon pitää tehdä uudet kiinnikkeet, mutta ei muuta huomioitavaa.
-
Kiitos tästä :)
Kaasuläpän jouduin vaihtamaan kun k-jetin kaasuläppäkoteloon ei saa TPS anturia. Ainiin ja k-jet kaasuläpässä on joku ihme sormenpään kokoinen jousitoiminen venttiili :idiot2:
Jos joku muu kokeilee kyseistä operaatiota niin mainittakoon, ettei sähköruiskullisen kaasuläpän ja k-jet kaasuläpän kaasuvivusto ole sama.